duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: emisii

6 articole
Mediu

Zborurile ieftine, incerte: combustibilul eco, scump

Zborurile ieftine, incerte: combustibilul eco, scump. După discuţii intense şi îndelungate, negociatorii care au reprezentat statele membre UE şi Parlamentul European au ajuns marţi noaptea la un acord privind stabilirea unor obiective obligatorii pentru companiile aeriene europene privind majorarea folosirii combustibililor sustenabili de aviaţie, în încercarea de a reduce amprenta de carbon a acestui sector, potrivit Comisiei Europene. Zborurile ieftine, incerte: combustibilul eco, scump Propunerea este menită să majoreze cererea şi oferta de combustibili sustenabili pentru aviaţie (SAF), care au emisii nete zero de CO2 sau emisii scăzute de carbon. Deocamdată, aceşti combustibili sunt produşi în cantităţi mici şi sunt mult mai scumpi decât kerosenul. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Propunerea stabileşte ţinte obligatorii pentru furnizorii de combustibili pentru aviaţie, pentru ca tot combustibilul disponibil pentru operatorii de aeronave de la aeroporturile din UE să conţină o cotă minimă de combustibili sustenabili pentru aviaţie din 2025, obiectivul urmând să fie majorat până în 2050. Cel puţin 2% din combustibilii pentru aviaţie trebuie să fie SAF în 2025, nivelul urcând la 6% în 2030, 20% în 2035 şi ajungând la 70% în 2050. Din 2030, ţintele obligatorii se vor aplica de asemenea pentru a folosirea unei cote minime de combustibili sintetici - 1,2% pentru 2030, nivelul urmând să crească la 35% în 2050. Citește și: Ambasadorul SUA la București, Kathleen Ann Kavalec: Am triplat numărul militarilor noștri în România Aviaţia este printre sectoarele cel mai dificile pentru decarbonizare, în următorul deceniu nefiind aşteptate avioane cu emisii zero. Pe termen mai scurt, combustibilii sustenabili reprezintă una din opţiunile pentru reducerea amprentei de carbon a sectorului aviaţiei. Conform reglementărilor, companiile aeriene vor primi finanţare de aproximativ două miliarde de euro de la piaţa carbonului din UE pentru a trece la SAF.

Zborurile ieftine, incerte: combustibilul eco, scump (sursa: Facebook/EUROCONTROL)
Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri, de la automobile Foto: RTV
Mediu

Două treimi emisiile transportul pasageri automobile

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri proveneau de la automobile, în 2021, conform datelor prezentate, miercuri, într-un workshop de specialitate, de către Mihai Stoica, director executiv al Asociaţiei 2Celsius. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri, de la automobile „Putem observa că gradul de mobilitate în România s-a dublat între anii 2000 şi 2019 şi în continuare are o tendinţă de creştere. În acelaşi timp, România are cele mai mici emisii per capita dintre ţările analizate, Lituania avându-le pe cele mai multe. În acelaşi timp, intensitatea emisiilor tuturor modelelor de transport agregate se situează în jurul valorii de 96 grame de dioxid de carbon pe persoană/kilometru, în România. În acelaşi timp, ponderea automobilelor în mixul de transport a rămas constantă între 2000 şi 2019, iar ponderea de emisii a crescut uşor. Foarte interesant de observat este că gradul de utilizare al trenurilor a scăzut foarte mult între anii 2000 şi 2021 şi am putea observa că majoritatea pasagerilor s-a orientat de la tren către maşina personală", a declarat Stoica. România este ţara cu al doilea cel mai vechi parc auto din Europa Potrivit statisticii prezentate de către reprezentantul 2Celsius, România este ţara cu al doilea cel mai vechi parc auto din Europa, vârsta medie a automobilelor fiind de 16,9 ani. În viziunea specialistului, lipsa măsurilor de descurajare a înregistrării maşinilor vechi a creat o situaţie în care România importă, în medie, din 2017 când a fost eliminată taxa auto, peste 400.000 de maşini second-hand, anual. Dintre acestea, multe sunt cu motorizări diesel vechi, "o consecinţă a introducerii de restricţii pentru automobilele diesel în multe oraşe europene post-diesel gate". "Este de menţionat că România are al doilea cel mai vechi parc auto după Lituania, în Europa, cu vârstă medie a automobilelor de 16,9 ani. Asta la nivelul anului 2022. Aceasta a crescut puţin în ultimii ani. Ultima dată când verificasem, vechimea parcului auto era undeva la nivelul la 16,5 ani. Asta înseamnă că programe precum "Rabla", care şi-a propus de-a lungul timpului o reînnoire a parcului auto, nu au funcţionat fără măsuri-suport", a spus Mihai Stoica. Citește și: SFIDARE În timp ce premierul Ciucă cere economii drastice, Grindeanu mută Transporturile într-un sediu de lux, deși deține Palatul CFR. Chiria noului sediu, uriașă Analiza de piaţă arată că peste două treimi (67%) dintre emisiile din transport de pasageri proveneau, în 2021, de la automobile. "În România, politicile sau măsurile fiscale care să descurajeze călătoriile cu maşina personală sunt subutilizate", este de părere Stoica.

Emisii de CO2 rutiere, la jumătate, a decis G7 (sursa: pexels.com/Nöel Puebla)
Mediu

Emisii de CO2 rutiere, la jumătate

Emisii de CO2 rutiere, la jumătate. Miniştrii Energiei şi Mediului din G7 au stabilit duminică obiectivul de a reduce emisiile de C02 ale autovehiculelor cu cel puţin 50 % până în 2035, comparativ cu nivelurile din 2000. Emisii de CO2 rutiere, la jumătate Ţările din Grupul celor 7 şi-au stabilit această ţintă concretă printr-o Declaraţie comună adoptată duminică, la finalul reuniunii de două zile ce s-a desfăşurat la Sapporo (nordul Japoniei), şi care s-a axat pe accelerarea eforturilor de combatere a schimbărilor climatice. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Concret, miniştrii au semnalat "oportunitatea colectivă de a reduce cu cel puţin 50% emisiile parcului auto din G7 până în 2035 sau înainte de această dată, comparativ cu nivelul din 2000, ca punct intermediar pentru a ajunge la emisii nete zero şi pentru a "măsura progresul" eforturilor de decarbonizare şi electrificare a sectorului auto. Măsura se încadrează în obiectivul global de a ajunge la emisii nete zero în sectorul auto până în 2050, ceea ce va necesita acţiuni cheie în industria din toate ţările, incluzând măsuri deja aplicate de către membrii G7 pentru a reuşi ca 100% din vânzările de noi autovehicule de pasageri să fie de modele electrice, până în 2035. Vehicule electrice, stații de încărcare Pentru a atinge acest obiectiv, ţările membre s-au angajat că coopereze în privinţa dezvoltării infrastructurii de producere a autovehiculele electrice, precum şi a sistemelor de încărcare, în plus faţă de sprijinul pentru combustibili neutri la emisii, conform declaraţiei comune. Citește și: România a furnizat sau s-a angajat să furnizeze Ucrainei echipament militar „letal”, însă capacitatea de a oferi sprijin militar Kievului e în scădere – document „secret” al Pentagonului Alte măsuri menţionate sunt eforturile "pentru armonizarea activităţilor care să garanteze furnizarea de materiale pentru baterii" şi pentru a sprijini reciclarea acestor dispozitive. Cu scopul de a promova utilizarea hidrogenului drept energie curată, "se vor evalua dezvoltările de tehnologii precum vehiculele cu celulă de combustibili, vehiculele hibride şi combustibilii cu emisii scăzute sau fără emisii de CO2, inclusiv biocombustibilii şi combustibilii sintetici", adaugă Declaraţia.

Emisiile CO2 zero costă scump companiile (sursa: Facebook/Deloitte)
Mediu

Emisiile CO2 zero costă scump companiile

Emisiile CO2 zero costă scump companiile. Cele care şi-au luat angajamentul să aibă zero emisii nete de carbon vor avea costuri mai mari cu 125 de miliarde de dolari până în 2030, relevă studiul "Deloitte Insurance Outlook 2023", publicat luni. Emisiile CO2 zero costă scump companiile "Poliţele de asigurare care acoperă tranziţia către energia verde pentru companiile care şi-au luat angajamentul de a avea zero emisii nete de carbon reprezintă o altă nişă de exploatat de către asigurători (...), deoarece se preconizează că, la nivel mondial, companiile vor avea costuri anuale legate de acest segment mai mari cu 125 de miliarde de dolari până în 2030", se menţionează în cercetare. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Conform consultanţilor, jucătorii din domeniul asigurărilor ar trebui să analizeze diferite parteneriate pentru a valorifica domeniul în creştere al asigurărilor încorporate în alte servicii (embedded insurance), care se referă la achiziţionarea de asigurare la punctele de vânzare ale altor produse sau servicii. "Se estimează că primele brute globale subscrise în acest mod vor creşte de şase ori, până la 722 de miliarde de dolari până în 2030. Segmentul activelor necorporale, definite ca bunuri care nu au formă fizică, dar au valoare monetară, se extinde şi creează, de asemenea, noi oportunităţi pentru asigurători, de la criptomonede şi NFT-uri, la activităţi virtuale în metavers", se arată în studiul de specialitate. Sectorul asigurărilor, rol crucial "(...) în timp ce majoritatea asigurătorilor au o abordare reactivă cu privire la ESG, concentrându-se pe conformarea cu reglementările, pe colectarea şi raportarea datelor specifice şi pe îmbunătăţirea managementului riscului, raportul sugerează că aceştia ar trebui să ia iniţiativa pentru a avea mai multe beneficii, de exemplu pentru a se diferenţia faţă de concurenţi prin includerea iniţiativelor ESG în strategia de pregătire şi lansare a produselor şi serviciilor şi în cultura organizaţională. Sectorul asigurărilor poate juca un rol crucial în tranziţia către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon, deoarece jucătorii din domeniul asigurărilor sunt cei care asigură riscurile unor industrii cu emisii mari de CO2, precum şi investitori instituţionali în aceste domenii. Citește și: EXCLUSIV Ucraina nu ne-a furat apa din Dunăre, prin canalul Bâstroe: măsurătorile făcute de Apele Române, la 22 februarie, indicau debite normale pe Chilia Asigurătorii ar trebui să se aştepte să fie judecaţi din ce în ce mai mult de toate părţile interesate (stakeholders) prin prisma modului în care se raportează la temele mari legate de sustenabilitate, precum riscul climatic, diversitatea şi incluziunea, echitatea socială şi guvernanţa transparentă, iar fiecare dintre aceste aspecte ar putea deveni un avantaj competitiv în lupta pentru personal, pentru investitori şi cotă de piaţă, potrivit studiului", subliniază raportul.

Emisiile de dioxid de carbon au atins un nivel record  Foto: news.ro
Mediu

Emisiile de dioxid de carbon au atins un nivel record

Emisiile globale de dioxid de carbon legate de energie au atins un nivel record anul trecut, a anunţat joi Agenţia Internaţională pentru Energie (AIE), transmite Reuters, citată de news.ro. În următorii ani vor fi necesar reduceri profunde ale emisiilor, în principal din arderea combustibililor fosili, pentru a fi îndeplinite obiectivele de limitare a creşterii temperaturilor la nivel global şi de prevenire a schimbărilor climatice, au spus oamenii de ştiinţă. Emisiile de dioxid de carbon au atins un nivel record ”Încă vedem creşterea emisiilor de la combustibilii fosili, împiedicând eforturile de a îndeplini obiectivele climatice ale lumii”, a declarat directorul general al AIE, Fatih Birol, într-un comunicatul care însoţeşte raportul. Raportul agenţiei de supraveghere din Paris vine la doar câteva săptămâni după ce marii producători de combustibili fosili precum Chevron, Exxon Mobil şi Shell au raportat profituri record, în timp ce BP a dat înapoi lanurile de reducere a producţiei de petrol şi gaze şi de reducere a emisiilor. ”Companiile internaţionale şi naţionale din sectorul combustibililor fosili realizează venituri record şi trebuie să-şi asume partea lor de responsabilitate”, a spus Birol. Emisiile globale din sectorul energie au crescut cu 0,9% în 2022, până la un record de 36,8 miliarde de tone, a arătat analiza IEA. Emisiile de dioxid de carbon (CO2) provenite de la cărbune au crescut cu 1,6% anul trecut, multe ţări orientându-se către combustibilul mai poluant după invadarea Ucrainei de către Rusia şi o reducere a aprovizionării cu gaze ruseşti către Europa, care a provocat preţuri record ale gazelor. Emisiile de CO2 din petrol au crescut cu 2,5%, dar au rămas sub nivelurile anterioare pandemiei, potrivit raportului. Mare poluator: călătoriile aeriene Aproximativ jumătate din creşterea emisiilor legate de petrol a fost determinată de o creştere a călătoriilor aeriene, care şi-au revenit de la un nivel scăzut în timpul pandemiei. Scăderea producţiei centralelor nucleare şi din cauza evenimentelor meteorologice extreme, inclusiv valurile de căldură, au contribuit, de asemenea, la creşterea emisiilor legate de energie, a spus AIE. Citește și: Poluarea masivă de pe fluviul Oder, care a ucis sute de tone de pești, cauzată de minele poloneze din Silezia Superioară, acuză Greenpeace Emisiile au fost parţial compensate, totuşi, de o creştere a surselor de energie regenerabilă, cum ar fi eoliană şi solară, măsurile de eficienţă energetică şi vehiculele electrice. Acestea au evitat încă 550 de milioane de tone de emisii de CO2 anul trecut, a spus AIE.

Thunberg, unui bogat auto: "sculă mică" (Twitter/Greta Thunberg)
Eveniment

Thunberg, unui bogat auto: "sculă mică"

Thunberg, unui bogat auto: "sculă mică". Greta Thunberg va împlini 20 de ani pe 3 ianuarie 2023. Așadar, nu mai este fetița slăbuță care a luat lumea pe sus acum câțiva ani cu protestele ei anti-poluare. Thunberg, unui bogat auto: "sculă mică" Thunberg este o vedetă mondială care suscită interes. Contul ei de Twitter are 4,9 milioane de urmăritori. Pe această rețea de socializare, activista a fost interpelată miercuri de un pasionat de mașini de lux, Andrew Tate. Acesta s-a lăudat că are 33 de autoturisme, printre care Bugatti și Ferrari și i-a cerut Gretei Thunberg să-i trimită o adresă de e-mail pentru a-i furniza lista lui completă de mașini și "emisiile enorme" de noxe pe care acestea le emit. Citește și: Care sunt cele zece puncte ale planului de pace propus de Zelenski marilor puteri ale lumii. Kievul vrea summit global în februarie pe acest subiect Iar activista i-a răspuns: "Sigur, luminează-mă, scrie-mi la [email protected]". yes, please do enlighten me. email me at [email protected] https://t.co/V8geeVvEvg— Greta Thunberg (@GretaThunberg) December 28, 2022

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră