vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: dificultate

3 articole
Eveniment

Autostrada A8: începe execuția celui mai dur segment montan

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a semnat, miercuri, două contracte importante de proiectare şi execuţie pentru un total de 105 kilometri de drum de mare viteză, în valoare de 10,2 miliarde de lei fără TVA (12,4 miliarde cu TVA). Autostrada Unirii (A8): cel mai dificil tronson Cele două proiecte vizează Autostrada Unirii (A8) – sectorul Grinţieş - Pipirig, şi Drumul Expres Focşani - Brăila, care va conecta Podul peste Dunăre de la Brăila cu autostrada A7. Citește și: Ministrul PSD al Sănătății vorbește despre spargerea monopolului CNAS. Deputatul USR Claudiu Năsui, libertarian, îl laudă Primul contract semnat de CNIR se referă la tronsonul 2B Grinţieş - Pipirig, considerat cel mai complex segment al autostrăzii montane A8. „Este un sector cu o lungime de 32 de kilometri şi provocări tehnice deosebite, mai ales în ceea ce priveşte structurile şi tunelurile”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR. Contractul de 5,97 miliarde de lei a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Euro-Asfalt d.o.o. – Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL. Durata de realizare este de 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Drumul Expres Focşani – Brăila: legătura strategică între A7 și Podul peste Dunăre Al doilea contract vizează Drumul Expres Focşani – Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometri – cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit în cadrul unui singur contract. Lucrarea, în valoare de 4,29 miliarde de lei, a fost atribuită Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company, toate companii româneşti. „Deşi pare un segment mai simplu, are provocările sale – zona are o pânză freatică ridicată şi porţiuni inundabile”, a precizat Budescu. Pentru acest proiect, durata prevăzută este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuţie. Spațiile de servicii vor fi gata înaintea deschiderii traficului Directorul CNIR a subliniat că spațiile de servicii vor fi finalizate cu șase luni înainte de deschiderea oficială a traficului, pentru ca noile drumuri să fie complet funcționale încă din prima zi. „Am cerut în caietul de sarcini ca spațiile de servicii să fie finalizate cu șase luni înaintea încheierii lucrărilor. Ne dorim ca, atunci când deschidem autostrăzile, acestea să fie complet echipate”, a precizat Budescu. De asemenea, antreprenorii vor putea da în trafic tronsoane parțiale dacă acestea vor fi finalizate înaintea termenului general. Contracte fără contestații Cele două contracte, fără contestații depuse, sunt considerate esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne din România și pentru asigurarea conectivității între regiunile istorice ale țării. „Pentru A8 avem o asociere româno-bosniacă, iar pentru Focşani – Brăila doar companii româneşti, ceea ce ne bucură şi mai mult”, a adăugat șeful CNIR.

Începe execuția Autostrăzii Unirii (A8) (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Trocul, soluția Rusiei la blocajele financiare (sursa: kremlin.ru)
Internațional

Troc între Rusia și China: firmele plătesc în mărfuri din cauza dificultăților financiare rusești

Trocul, soluția Rusiei la blocajele financiare. Pentru prima dată după haosul economic al anilor ’90, trocul a redevenit o practică frecventă în Rusia. Problemele cu decontarea tranzacțiilor, generate de conflictul din Ucraina și de sancțiunile internaționale, au forțat companiile să găsească alternative. Cel puțin o firmă chineză a acceptat aliaje de aluminiu în schimbul motoarelor livrate către Rusia, potrivit Reuters. Trocul, soluția Rusiei la blocajele financiare După destrămarea URSS din 1991, inflația galopantă și lipsa lichidităților au împins multe companii rusești să accepte plata în natură. Citește și: EXCLUSIV Oprea (SGG) a cerut 24 de milioane de lei de la o firmă pe care o fondase. Nu a declarat niciodată suma Trei decenii mai târziu, războiul din Ucraina și restricțiile financiare readuc trocul în prim-plan. La forumul de afaceri Kazan Expo, companiile chineze au menționat problemele cu plățile internaționale și solicitările de relocare a producției în Rusia drept obstacole majore. „Oferim modele inovative de cooperare care reduc riscurile de decontare. De exemplu, furnizăm motoare pentru nave în schimbul unor aliaje speciale de oțel și aluminiu din Rusia”, a declarat Xu Xinjing, reprezentant al companiei Hainan Longpan Oilfield Technology Co. Acorduri de troc Rusia–China Reuters a relatat că, în ultimul an, Rusia a discutat mai multe acorduri de tipul trocului cu China. Acestea sunt preferate mai ales în comerțul cu metale și produse agricole, unde prețurile sunt mai ușor de stabilit. China rămâne cel mai important partener comercial al Rusiei, după ce statele europene și-au redus drastic relațiile economice cu Moscova în urma războiului. Plăți întârziate și presiuni asupra băncilor Întârzierile în procesarea plăților cu parteneri precum China și Turcia au devenit o problemă semnificativă pentru companiile rusești. Băncile din aceste state sunt presate de autoritățile europene să verifice cu atenție tranzacțiile cu Rusia, ceea ce a condus la blocaje și întârzieri financiare.

Proba de matematică (Evaluarea Națională), dificilă (sursa: Pexels/Louis Bauer)
Eveniment

Proba de matematică de la Evaluarea Națională, nivel ridicat de dificultate, nu vor fi note mari

Proba de matematică (Evaluarea Națională), dificilă: profesorii sunt de acord că subiectul al III-lea de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2025 a fost cel mai complicat. Proba de matematică (Evaluarea Națională), dificilă Conform acestora, exercițiile au testat atât nivelul de cunoștințe al elevilor, cât și atenția la detalii și capacitatea de redactare corectă. Citește și: Fost director de pușcărie, care a administrat și Romaero, plasat de fostul ministru PSD Bogdan Ivan în conducerea Romarm Cătălin Budeanu, profesor de matematică, a precizat că fiecare problemă din partea a III-a conținea cel puțin o capcană subtilă care putea duce la pierderea punctajului. El a subliniat că doar elevii cu o pregătire temeinică, cu baze solide în matematică și o bună capacitate de analiză vor reuși să obțină nota maximă. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră