vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: combustie

2 articole
Internațional

Germania vrea ca automobilele cu motoare pe combustie să poată fi vândute și după 2035

Germania vrea motoare termice după 2035. Cancelarul german Friedrich Merz a cerut marți mai multă „flexibilitate” în aplicarea reglementărilor Uniunii Europene care prevăd interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare cu ardere internă după anul 2035. Germania vrea motoare termice după 2035 Calendarul Bruxelles-ului este considerat de industria auto „nerealist” și riscă să afecteze un sector aflat deja în criză. Citește și: Șoc: cu ce sumă uriașă supracontractase guvernarea Ciolacu proiectele din PNRR „Suntem dedicați tranziției către mobilitatea electrică, dar avem nevoie de reglementări europene inteligente și flexibile”, a declarat Merz la Salonul Auto Internațional de la Munchen. Industria auto germană cere amânarea termenului Declarațiile cancelarului vin în linie cu poziția marilor producători auto germani – BMW, Mercedes și Volkswagen, alături de grupul Stellantis – care și-au exprimat îndoielile privind obiectivul stabilit pentru 2035. „2035 nu este realizabil”, a spus Oliver Blume, directorul general al Volkswagen, solicitând „clauze de revizuire” anuale. Merz a subliniat că deciziile care „impun o singură tehnologie” nu reprezintă soluția corectă și a pledat pentru o tranziție în funcție de eficiența economică și diversitatea tehnologică. Bruxelle, presiuni din partea companiilor de vehicule electrice În timp ce producătorii tradiționali cer revizuirea calendarului, peste 150 de companii din sectorul vehiculelor electrice, bateriilor și infrastructurii de încărcare au transmis un apel Comisiei Europene să mențină obiectivul actual. Vineri, după încheierea salonului auto, producătorii se vor întâlni la Bruxelles cu Ursula von der Leyen pentru a discuta viitorul industriei auto, electrificarea și tensiunile comerciale globale. Voci din industrie: „Termenul trebuie împins înapoi” Angajați din sectorul auto german consideră că termenul-limită din 2035 ar trebui revizuit. „Cred că ar trebui împins înapoi cu cinci sau zece ani”, a declarat Jan Vlasak, angajat al unui producător german. De asemenea, Markus Sigmund, reprezentant al furnizorului Bosch, a spus că economia europeană este „într-un impas”, în timp ce China domină piața vehiculelor electrice accesibile. China își consolidează prezența la Munchen Salonul Auto de la Munchen din acest an are o puternică prezență chineză: aproape 100 de expozanți din totalul de 700, o creștere de 40% față de 2023. BYD, gigantul auto chinez, a lansat modelul Dolphin Surf, disponibil în Europa la circa 20.000 de euro. Producția va începe și la viitoarea fabrică din Ungaria, ceea ce va permite companiei să ocolească taxele vamale europene. Volkswagen pregătește răspunsul pentru piața low-cost Volkswagen va lansa în 2026 modele entry-level prin mărcile VW, Cupra și Skoda, cu prețuri în jur de 25.000 de euro. Obiectivul este ocuparea a 20% din segmentul mașinilor electrice mici din Europa. Tesla, marele absent de la salon O absență notabilă de la ediția din acest an este Tesla, care participa în urmă cu doi ani. Vânzările companiei în Europa au scăzut cu 43% în prima jumătate a anului, pe fondul controverselor politice legate de Elon Musk. Absența americanilor oferă producătorilor chinezi mai multă vizibilitate.

Germania vrea motoare termice după 2035 (sursa: Facebook/IAA)
Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă (sursa: Pixabay)
Internațional

Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă

Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă. Un grup de state membre UE, printre care se numără Italia şi România, încearcă să relaxeze un obiectiv important de pe agenda Uniunii Europene în domeniul climei: eliminarea motoarelor cu combustie internă până la mijlocul următorului deceniu, transmite Bloomberg. Italia, ţara unde îşi au sediul mărci renumite de supercaruri precum Ferrari şi Lamborghini, este una din cele cinci state semnatare care cer o amânare cu cinci ani în planul UE ce ar obliga producătorii de automobile să elimine complet emisiile din vehiculele pe care le vând, potrivit unei propuneri consultate de Bloomberg News. Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă Această iniţiativă prefigurează discuţiile dificile care vor avea loc marţi, în condiţiile în care Franţa, deţinătoarea preşedinţiei rotative a UE, vrea să să îi convingă pe miniştrii Energiei din blocul comunitar să fie de acord cu o serie de iniţiative legislative în domeniul mediului. Franţa a decis să respecte planul propus de Comisia Europeană privind eliminarea motoarelor cu combustie internă din noile autoturisme până în 2035. La rândul său, Parlamentul European şi-a exprimat luna aceasta sprijinul pentru un plan care vizează eliminarea motoarelor cu combustie internă, ceea ce ar însemna sfârşitul unei tehnologii care a fost în centrul industriei auto timp de peste un secol. Citește și: Zelenski îl provoacă pe Putin în problema transnistreană: sugerează că, dacă rușii staționați la Tiraspol atacă Moldova, Kievul îi poate anihila militar „cât ai pocni din degete” Cu toate acestea, Italia, alături de Bulgaria, Slovacia, Portugalia şi România, vrea o reducere de 90% a emisiilor de la automobile până în 2035, anul în care Comisia Europeană şi-a propus să ajungă la o reducere de 100%. De asemenea, Italia vrea să obţină o reducere pentru constructorii auto de nişă, cum este Ferrari, cel puţin până în 2036. "Pentru noi, neutralitatea tehnologică este o chestiune vitală. Nu credem că rezolvarea pentru problema transportului este să avem o singură soluţie. Noi propunem să deschidem meniul", a spus ministrul italian al Energiei, Roberto Cingolani. Un eventual acord convenit marţi între miniştrii europeni ai Energiei ar stabili poziţia de negociere a statelor membre în vederea viitoarelor negocieri cu Parlamentul european şi Comisia Europeană cu privire la forma finală a pachetului legislativ, astfel încât să fie atinsă ţinta de reducere cu 55% a emisiilor până la finele acestui deceniu, potrivit Agerpres. Parlamentarii europeni au votat la începutul acestei luni să permită o excepţie pentru constructorii specializaţi care vor produce mai puţin de 10.000 de automobile până la finele lui 2035. Grupul de ţări condus de Italia cere de asemenea recunoaşterea combustibililor regenerabili, însă criticii susţin că aceasta este doar o modalitate pentru a prelungi utilizarea motoarelor cu combustie internă.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră