duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: abuziv

3 articole
Economie

Clauze abuzive ale băncii, proces câștigat

Clauze abuzive ale băncii, proces câștigat. Un client a reclamat introducerea de către banca de la care a luat un credit a unor clauze abuzive referitoare la dobândă. Clauze abuzive ale băncii, proces câștigat În primă instanță, Judecătoria i-a dat dreptate, constatând că clienții băncii semnează practic în orb, fără a ști la ce rate să se aștepte în viitor. Citește și: Șmecheria la care apelează companiile aeriene care refuză pasageri cu bilete valabile din cauză că vând mai multe bilete decât locuri: „uită” să informeze călătorii că fac overbooking pe zboruri Cazul lui Costică Ichim este similar cu cel al altor câteva sute de ieșeni care s-au adresat instanței. În septembrie 2007, Ichim a împrumutat de la Banca Transilvania 45.800 lei. Contractul de împrumut nu a fost negociat, clientul având pur și simplu de semnat un contract-tip al băncii. Conform acestuia, în primele șase luni urma să se aplice o dobândă fixă de 9,5% pe an. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Clauze abuzive ale băncii, proces câștigat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Dezastrul Vodafone: prețuri abuzive, procese, concedieri (sursa: Facebook/Vodafone Romania)
Eveniment

Dezastrul Vodafone: prețuri abuzive, procese, concedieri

Dezastrul Vodafone: prețuri abuzive, procese, concedieri. În Germania, compania Vodafone a fost dat în judecată din cauza creșteri abuzive a tarifelor. În Marea Britanie, CEO-ul companiei a anunțat disponibilizări majore, în toate filialele europene. În Spania, Vodafone și-a vândut deja afacerea unei alte companii. Creștere de preț unilaterală în Germania În luna februarie, Vodafone Germania înregistra o scădere cu 1,8% a veniturilor din servicii. În luna aprilie, majora prețurile pentru toate tarifele de rețea fixă pentru cablu și DSL, cu cinci euro pe lună, fără a da posibilitatea clienților de a renegocia contractele. Citește și: Vodafone România, în colaps: a concediat un sfert din angajați, are pierderi anuale de sute de milioane de lei și datorii de aproape patru miliarde de lei, cam cât cifra de afaceri În jur de zece milioane de clienți au fost afectați. În luna mai Asociația Federală a Organizațiilor Consumatorilor ((VZBV) a catalogat ilegală această creștere de prețuri pentru contractele existente. Deși furnizorul de telecomunicații acorda clienților un drept special de reziliere în cazul creșterii prețurilor, acest lucru nu a fost suficient pentru avocații Asociației. Proces colectiv cu 10.000 de consumatori Din perspectiva lor, compania nu ar fi trebuit să crească unilateral prețurile pentru relațiile contractuale aflate în derulare fără a renegocia cu clienții. Potrivit acestora, furnizorii de servicii impun de obicei prețuri mai mari pentru contracte noi. Citește și: Strategia Vodafone: apelul *555 de 1,29 euro, la care clienții ajung pentru că, la toate numerele de contact cu tarif normal, operatorii sunt „ocupați” Drept urmare Asociația a anunțat că pregătește o acțiune colectivă în instanță contra Vodafone. În doar câteva săptămâni, peste 10.000 de persoane au raportat Asociației abuzuri contractuale. Pe 14 noiembrie, Asociația Federală a Organizațiilor de Consumatori a anunțat demararea procesului intentat Vodafone, la Curtea Regională Superioară Hamm. Milioane de clienți afectați „Un cost suplimentar de cinci euro pe lună reprezintă o mulțime de bani pentru mulți oameni”, a declarat recent șefa Asociației, Ramona Pop, adăugând că acțiunea colectivă îi va ajuta pe consumatori să se apere împotriva abuzurilor contractuale. Citește și: Vodafone România amenință DeFapt.ro cu procese și cere retragerea unui articol care conține date de la Ministerul de Finanțe despre companie „Cum o confruntarea directă cu o companie este o barieră pentru mulți clienți, un proces colectiv le mărește șansele de reușită. Acțiunea colectivă are ca scop să-i asigure pe milioanele de clienți Vodafone că își pot primi banii înapoi direct”, a afirmat Ramona Pop. Dacă verdictul va fi pozitiv, instanța va numi un administrator care va primi banii de la firma și îi va transfera consumatorilor, astfel încât aceștia să nu mai fie nevoiți să se confrunte ei înșiși cu compania. 11.000 de concedieri la nivel european Pe 16 mai, la Londra, Margherita Della Valle, CEO-ul Vodafone, a anunțat că 11.000 de angajați vor fi disponibilizați (aproximativ unu din opt locuri de muncă) din toate filialele europene. Motivul: scăderea numărului de clienți și scăderea profiturilor. „Performanța noastră nu a fost suficient de bună”, a declarat Della Valle, explicând decizia pentru cea mai mare disponibilizare din istoria grupului de telecomunicații. Della Valle a spus că reducerile vor elibera o sumă suplimentară de 100 de milioane de euro, care va fi alocată pentru marketingul necesar revitalizării brandul Vodafone și 150 de milioane de euro, pentru a îmbunătăți experiența clienților. 40%, scădere a valorii de piață Totuși, Della Valle a afirmat că economiile din reducerea locurilor de muncă nu vor atinge obiectivul de reducere a consturilor de 1 miliard de euro, anunțat la finalul anului trecut. În noiembrie 2022, Vodafone și-a redus previziunile anuale de profit, anunțând inclusiv posibilitatea reducerii locurilor de muncă, pentru a face față creșterii facturilor la energie și inflației. În decembrie, compania a numit-o CEO pe Della Valle, în locul lui Nick Read, în mandatul căruia compania înregistrase o scădere de 40% a valorii de piață. Dezastrul Vodafone: prețuri abuzive, procese, concedieri După declarațiile din luna mai a noului CEO, acțiunile Vodafone au mai scăzut cu peste 9%, înregistrând cea mai mare scădere a cotei FTSE 100, investitorii reacționând la prognoza unei scăderi de 1,5 miliarde de euro a fluxului de numerar pentru acest an. „Perfomanța slabă a Vodafone din ultima perioadă este ceva la care piața a ajuns să se aștepte”, a concluzionat Matt Britzman, analist de acțiuni la Hargreaves Lansdown. „Noul director executiv a vorbit foarte mult despre multitudinea de provocări cu care se confruntă în noul său rol. Onestitatea este revigorantă, dar nu suficientă pentru a menține acțiunile în scădere. Piețele vor trebui să vadă rezultate tangibile în anul viitor, înainte de a deveni mai entuziasmate.”, a adăugat Britzman. Vodafone Spania, afacere vândută La sfârșitul lunii octombrie, compania Vodafone a anunțat că își va vinde afacerile din Spania către compania Zegona Communications, pentru suma de cinci miliarde de euro. Potrivit Financial Times, această decizie a Vodafone a fost „cel mai mare pas de până acum în reducerea afacerilor sale europene.” Motivele: profituri slabe în ultimii ani. Veniturile Vodafone Spania au scăzut cu 6,5% față de anul precedent, până la 3,9 miliarde de euro. La sfârșitul lunii iunie 2023, baza de clienți pentru telefonia mobilă scăzuse cu 86.000, iar pentru internet, cu 65.000. Potrivit presei spaniole, pierderea clienților a fost cauzată de concurența celorlalte companii care ofereau prețuri mult mai bune. Majorări unilaterale de tarif și în Spania Recent, Vodafone Spania a comunicat clienților că își va majora toate tarifele cu 4,38% în ianuarie 2024, în conformitate cu politica sa de actualizare a prețurilor în funcție de inflația medie anuală calculată din octombrie 2022 până în septembrie 2023. Compania a aplicat deja această politică anul trecut, când și-a majorat toate ratele cu 8,1% în concordanță cu creșterea inflației. Diferența este că actualizarea prețurilor în 2024 nu va mai da dreptul clienților de a solicita anularea contractului, fără să plătească o penalitate. Filiala spaniolă a Vodafone introdusese în 2022 o clauză prin care și-a modificat contractele de servicii care îi permite să aplice anual la începutul fiecărui an o creștere de preț pe factura echivalentă cu IPC (Indicele prețurilor de consum). Noul proprietar spaniol va reduce prețurile Acest lucru a anulat dreptul clienților de a-și rezilia contractul în următoarele 30 de zile fără nici o penalitate, în cazul oricărei modificări contractuale. „Rețineți că actualizarea prețurilor în conformitate cu IPC nu dă dreptul de a solicita anularea contractului. Prin urmare, dacă vă dezabonați și aveți angajamente restante de permanență, va trebui să plătiți suma corespunzătoare penalității asociate nerespectării”, a indicat Vodafone în mesajul către clienții săi. Totuși, după cum comentează presa spaniolă, această actualizare a tarifelor poate rămâne o măsură temporară. Când Zegona va oficializa achiziția a 100% din Vodafone Spania, fondul a anunțat deja că va schimba politica agresivă de prețuri, axându-se pe abordarea ofertelor low-cost din piață.

ANAF indisponibilizează bani, dă înapoi dublu (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

ANAF indisponibilizează bani, dă înapoi dublu

ANAF indisponibilizează bani, dă înapoi dublu. Un control al Fiscului a blocat o sumă considerabilă din conturile unei firme de transport. ANAF indisponibilizează bani, dă înapoi dublu Timp de zece ani, banii au rămas indisponibilizaţi, Fiscul refuzând să-i elibereze chiar şi atunci când procurorii au spus că nu găsesc nimic penal. Citește și: Salarii imense pentru medicii de la Brașov care se plâng că nu sunt plătiți suficient pentru gărzi și își dau demisiile în bloc Până la urmă, cei care vor avea de plătit vor fi cetățenii, pentru că justiţia a acordat firmei şi dobânzile la banii blocaţi. Ancheta procurorilor a durat aproape opt ani. În cele din urmă în noiembrie 2018, ei au clasat cauza. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră