/

România și alte patru state UE cer o reducere cu 90% a emisiilor provenite de la mașini până în 2035

Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă
Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă (sursa: Pixabay)

Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă. Un grup de state membre UE, printre care se numără Italia şi România, încearcă să relaxeze un obiectiv important de pe agenda Uniunii Europene în domeniul climei: eliminarea motoarelor cu combustie internă până la mijlocul următorului deceniu, transmite Bloomberg.

Italia, ţara unde îşi au sediul mărci renumite de supercaruri precum Ferrari şi Lamborghini, este una din cele cinci state semnatare care cer o amânare cu cinci ani în planul UE ce ar obliga producătorii de automobile să elimine complet emisiile din vehiculele pe care le vând, potrivit unei propuneri consultate de Bloomberg News.

Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă

Această iniţiativă prefigurează discuţiile dificile care vor avea loc marţi, în condiţiile în care Franţa, deţinătoarea preşedinţiei rotative a UE, vrea să să îi convingă pe miniştrii Energiei din blocul comunitar să fie de acord cu o serie de iniţiative legislative în domeniul mediului. Franţa a decis să respecte planul propus de Comisia Europeană privind eliminarea motoarelor cu combustie internă din noile autoturisme până în 2035.

La rândul său, Parlamentul European şi-a exprimat luna aceasta sprijinul pentru un plan care vizează eliminarea motoarelor cu combustie internă, ceea ce ar însemna sfârşitul unei tehnologii care a fost în centrul industriei auto timp de peste un secol.

Citește și: Zelenski îl provoacă pe Putin în problema transnistreană: sugerează că, dacă rușii staționați la Tiraspol atacă Moldova, Kievul îi poate anihila militar „cât ai pocni din degete”

Cu toate acestea, Italia, alături de Bulgaria, Slovacia, Portugalia şi România, vrea o reducere de 90% a emisiilor de la automobile până în 2035, anul în care Comisia Europeană şi-a propus să ajungă la o reducere de 100%. De asemenea, Italia vrea să obţină o reducere pentru constructorii auto de nişă, cum este Ferrari, cel puţin până în 2036.

„Pentru noi, neutralitatea tehnologică este o chestiune vitală. Nu credem că rezolvarea pentru problema transportului este să avem o singură soluţie. Noi propunem să deschidem meniul”, a spus ministrul italian al Energiei, Roberto Cingolani.

Un eventual acord convenit marţi între miniştrii europeni ai Energiei ar stabili poziţia de negociere a statelor membre în vederea viitoarelor negocieri cu Parlamentul european şi Comisia Europeană cu privire la forma finală a pachetului legislativ, astfel încât să fie atinsă ţinta de reducere cu 55% a emisiilor până la finele acestui deceniu, potrivit Agerpres.

Parlamentarii europeni au votat la începutul acestei luni să permită o excepţie pentru constructorii specializaţi care vor produce mai puţin de 10.000 de automobile până la finele lui 2035. Grupul de ţări condus de Italia cere de asemenea recunoaşterea combustibililor regenerabili, însă criticii susţin că aceasta este doar o modalitate pentru a prelungi utilizarea motoarelor cu combustie internă.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

13:46Zeci de morți și sute de răniți: efectele accidentelor grave în care au fost implicate trotinetele electrice în doar trei ani
12:01Iranul a calificat explozia a mii de pagere din Liban drept „act terorist”. Potrivit The New York Times, serviciul secret israelian a plasat explozibil în pagere
11:44Preoții ortodocși din Republica Moldova dezertează din biserica subordonată Rusiei și se pun sub protecția Bisericii Ortodoxe Române
11:01Salarii uriașe la Apele Române, instituția direct responsabilă de inundații: până și șoferii iau spor de absorbție a fondurilor europene
10:24Maternitatea Giuleşti anunță că suspendă temporar internarea cazurilor de nou-născuţi prematuri
10:08Crește îngrijorarea că Teheranul furnizează rachete Moscovei. Președintele Iranului a promis că va strânge legăturile cu Rusia
10:05Politico desființează portofoliul obținut de Ciolacu pentru Mînzatu: este „moale” și coordonează doar comisarul maltez
09:47Atacatorul din Parlament a fost arestat. Acesta riscă o pedeapsă cu închisoarea de șapte ani
20:28Iohannis anunță că își va înceta mandatul la termen, adică după alegerile parlamentare, după ce în presă a apărut informația că ar candida pentru un loc de senator
20:22Prefectul de Vaslui, panicat din cauza recalculării pensiilor, cere ajutor: pensionarii să aibă acces la documente mai ușor
20:10Luna devine mai „pufoasă”, spun cercetătorii chinezi care au analizat roci aduse de pe satelitul natural al Pământului
20:05Deficitul bugetar enorm al lui Ciolacu scade rating-ul României, avertizează Fitch: Ar putea să nu mai fie recomandat pentru investiții
19:57În comuna Pechea din Galați, peste 1.000 de locuințe au fost afectate de inundații
19:44VIDEO Masacrul pagerelor: mii de membri Hezbollah au fost răniți, câteva sute – grav, alții – uciși, de explozii ale dispozitivelor de tip pager cu care comunicau
18:44ANALIZĂ În afară de Ungaria, România a primit cel mai slab portofoliu de comisar din Europa de Est. Balticii, marii câștigători, deși au nici șapte milioane de locuitori împreună