/

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri proveneau de la automobile, în 2021 

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri, de la automobile Foto: RTV

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri proveneau de la automobile, în 2021, conform datelor prezentate, miercuri, într-un workshop de specialitate, de către Mihai Stoica, director executiv al Asociaţiei 2Celsius.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri, de la automobile

„Putem observa că gradul de mobilitate în România s-a dublat între anii 2000 şi 2019 şi în continuare are o tendinţă de creştere. În acelaşi timp, România are cele mai mici emisii per capita dintre ţările analizate, Lituania avându-le pe cele mai multe. În acelaşi timp, intensitatea emisiilor tuturor modelelor de transport agregate se situează în jurul valorii de 96 grame de dioxid de carbon pe persoană/kilometru, în România. În acelaşi timp, ponderea automobilelor în mixul de transport a rămas constantă între 2000 şi 2019, iar ponderea de emisii a crescut uşor. Foarte interesant de observat este că gradul de utilizare al trenurilor a scăzut foarte mult între anii 2000 şi 2021 şi am putea observa că majoritatea pasagerilor s-a orientat de la tren către maşina personală”, a declarat Stoica.

România este ţara cu al doilea cel mai vechi parc auto din Europa

Potrivit statisticii prezentate de către reprezentantul 2Celsius, România este ţara cu al doilea cel mai vechi parc auto din Europa, vârsta medie a automobilelor fiind de 16,9 ani.

În viziunea specialistului, lipsa măsurilor de descurajare a înregistrării maşinilor vechi a creat o situaţie în care România importă, în medie, din 2017 când a fost eliminată taxa auto, peste 400.000 de maşini second-hand, anual. Dintre acestea, multe sunt cu motorizări diesel vechi, „o consecinţă a introducerii de restricţii pentru automobilele diesel în multe oraşe europene post-diesel gate”.

„Este de menţionat că România are al doilea cel mai vechi parc auto după Lituania, în Europa, cu vârstă medie a automobilelor de 16,9 ani. Asta la nivelul anului 2022. Aceasta a crescut puţin în ultimii ani. Ultima dată când verificasem, vechimea parcului auto era undeva la nivelul la 16,5 ani. Asta înseamnă că programe precum „Rabla”, care şi-a propus de-a lungul timpului o reînnoire a parcului auto, nu au funcţionat fără măsuri-suport”, a spus Mihai Stoica.

Citește și: SFIDARE În timp ce premierul Ciucă cere economii drastice, Grindeanu mută Transporturile într-un sediu de lux, deși deține Palatul CFR. Chiria noului sediu, uriașă

Analiza de piaţă arată că peste două treimi (67%) dintre emisiile din transport de pasageri proveneau, în 2021, de la automobile. „În România, politicile sau măsurile fiscale care să descurajeze călătoriile cu maşina personală sunt subutilizate”, este de părere Stoica.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

22:09Pentru mandatul de premier, Ciolacu și-ar da ceva mai mult decât a luat la presupusul examen de bacalaureat
20:55Migranții din Germania, pe punctul de a arunca țara în haos: opoziția cere respingerea azilanților, guvernanții sunt de acord doar să-i dea afară din țară pe cei intrați ilegal
20:46Nu se mai impozitează nici pensiile speciale ale militarilor decât de la 3.000 de lei în sus, potrivit unui proiect al Finanțelor
20:37Ieșirea temporară din Schengen a Germaniei cutremură UE. Polonia reclamă un comportament „inacceptabil”
20:32Spital nou de lux pentru pensionarii speciali ai Internelor. Valoarea totală: două miliarde de lei – un miliard din PNRR, celălalt miliard – de la bugetul public al României
20:15Judecătorii i-au permis unei ieșence accesul timp de 20 de zile în apartamentul unei vecine pentru a face curat. Șobolanii, ca la ei acasă
20:04Cum pot fi mărite pensiile în a doua etapă de recalculare. Foștii angajați care și-au câștigat deja drepturi în instanță nu se pot aștepta la mare lucru
19:46Ministerul Agriculturii nu mai are bani pentru programul antigrindină, acesta a fost oprit anul acesta cu o lună mai devreme
17:22Ieșirea de facto din Schengen a Germaniei, deși temporară, îngrozește Comisia Europeană: Aceste măsuri trebuie să fie „necesare şi proporţionale”
17:15Sinner se plânge că nu dormea nopțile din cauza dosarului său de dopaj. Dar Halep nu a dormit aproape un an
17:08Viitor pensionar special, un comisar-șef făcea afaceri imobiliare ilegale folosindu-se de resursele Poliției. DNA i-a găsit aproape un milion de euro
17:01Washingtonul nu crede în lacrimile de crocodil ale Teheranului și impune noi sancțiuni după ce Iranul a trimis rachete Rusiei
16:52Hrăpărețul Havrileț a încasat un milion de lei ilegal: deși avea interdicție la afaceri cu energie după ce a condus ANRE, nu s-a abținut
16:45Ambasada Iranului la București infirmă că Teheranul ar fi livrat Moscovei rachete balistice și spune că militează pentru „o rezoluţie paşnică prin dialog şi mijloace diplomatice”
16:39În scandalul dronelor rusești care survolează România nestingherite, Parlamentul abia se urnește: face consultări cu Ministerul Apărării