Încă o măgărie Wizz Air, considerată cea mai proastă companie aeriană din Marea Britanie: perioada de check-in gratuit se reduce la 21 de ore, dacă nu ați achiziționat loc, anunță AirLinesTravel.
În februarie 2023, o organizație a consumatorilor din Marea Britanie a decis că Wizz Air este cea mai proastă companie aeriană în ceea ce privește comfortul pasagerilor și îmbarcarea. Media întârzierilor, de 46 de minute, plasa compania tot pe locul I, al doilea an consecutiv.
Mulți pasageri s-au plâns că aplicația Wizz Air nu este funcțională și trebuie să plătească taxe uriașe pentru check-in.
Încă o măgărie Wizz Air
„Din 12 iunie 2023, Wizz Air a modificat perioada disponibilă pentru check-inul online gratuit. Rețineți că, după 12 iunie 2023, ora 00:00 UTC, check-inul online gratuit va fi disponibil cu 24 de ore înainte de ora de decolare programată și până la 3 ore înainte de aceasta, dacă nu v-ați achiziționat locurile pentru rezervare.
Conform modificării, dacă nu vă cumpărați locurile pentru rezervare, rămâneți la mâna destinului la check-inul online disponibil cu 24 de ore înainte de zbor. Dacă alegeți să călătoriți mai mulți, cu siguranță locurile vor fi alocate aleatoriu, cu șanse minime să fiți apropiați. Totodată, există riscul de overbooking și atunci cei ce lasă check-inul pe ultima sută de metri riscă să rămână pe dinafară”, explică AirLinesTravel.
Până acum, se putea face check-in cu 48 de ore înainte de decolare, dacă pasagerii nu rezervau loc în avion. Pentru cei care rezervă loc, check-in se poate face cu 30 de zile înainte.
În 21 mai, ziarul The Times a deschis suplimentul de turism, care apare în fiecare final de săptămână, cu un articol în care arată cum a ajuns Wizz Air cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie.
„Întârzieri, rambursări neplătite în valoare de 5 milioane de lire sterline și 881 de hotărâri judecătorești – cum au rămas sute de clienți fără bani în buzunar”, este subtitlul articolului.
Wizz Air, cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie
„The Sunday Times a aflat că Wizz Air încă datorează publicului britanic aproape 5 milioane de lire sterline în rambursări, în ciuda asigurărilor date de compania aeriană că «lucrează pentru a identifica și a încheia toate CCJ-urile [hotărâri judecătorești] restante». Până pe 5 mai încă se emiteau până la patru hotărâri judecătorești pe zi.
Ancheta noastră a descoperit 881 de hotărâri judecătorești în valoare totală de 4.950.479 de lire sterline restante împotriva companiei aeriene, cu pretenții individuale cuprinse între 47 și 10.358 de lire sterline.
Pentru Jozsef Varadi, directorul executiv al companiei, urmărirea cu perseverență a unei creșteri post-pandemie pare să fi suprasolicitat organizația sa în moduri care au provocat mânia pasagerilor și critici din partea organismelor oficiale”, scrie Sunday Times.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
In urma cu aprox. trei luni am book-uit din greseala o optiune in plus la bagaje. Am sesizat in mai putin de 30 de minute si i-am contactat. La inceput au zis ca nu se poate pentru ca e prea tarziu. Dupa ce le-am zis ca tocmai am facut rezervarea mai devreme, dupa ce au ezitat, tot mi-au spus ca nu se mai poate anula aceea extra-optiune. In schimb, mi-as fi putut adauga orice optiune as fi vrut cat timp le mai dadeam niste bani.
I-am asigurat ca la acel zbor si dupa nu voi mai face consumatie in zbor, fapt si facut, deja.
Eh, sunt altii care consuma.
Măcar compania Wizzair mai zboară în comparație cu mega țeparul blue air care pur și simplu au anulat zboruri fara sa returneze contravaloarea
Exact așa!
Marți, 13 iunie, la zborul Wizzair W2360 Napoli – Budapesta, s-a întâmplat următorul episod.
Un individ a urcat ultimul în avion, târziu de tot, mult după toți ceilalți pasageri. Zborul încă era în timpul de pe orar. S-au închis ușile, a plecat scara, a început instructajul de rutină al echipajului etc. Pe când stewarzii aveau încă vestele de salvare (cele galbene) pe ei, totul s-a întrerupt: pasagerul ce urcase ultimul voia să coboare. Era calm, nu i se făcuse rău, cum am crezut inițial, doar se răzgândise. O singură stewardeza a putut să se înțeleagă cu el într-un fel de italiană; cu un puternic accent românesc (și cu un aspect inconfundabil…), omul invoca ceva legat de „moglia” (soția) lui și ceva de România… Nu auzeam prea bine dialogul dintre cei doi . A semnat o hârtie, a trebuit să vină scara, apoi toți pasagerii a trebuit să coboare bagajele pentru a fi identificate al fiecăruia în parte – o procedură standard, ca nu cumva să fi lăsat ceva în urmă. Nimeni nu l-a apostrofat, nu l-a certat, nu a comentat după coborârea lui!
El a rămas calm pe pistă, derulând interesat pe ecranul telefonului său.
Toată tărășenia a însemnat 40 de minute de întârziere pentru zborul în cauză.
Am căutat în presa italiană și în cea maghiară: niciunde nu e pomenit incidentul. Dacă s-ar fi întâmplat la noi, cu un pasager maghiar „în rol principal”?
Interesant că tot ce ține de Wizz e comentat în presa noastră cu tonuri senzaționaliste, isterice, de pe poziții nici măcar ascuns naționaliste.
Și eu personal am pierdut un zbor de legătură din cauza lor. Dar de alte zeci de ori am ajuns cu bine unde am avut nevoie, la prețuri între 10 și 70 de euro. Am pierdut zboruri și din cauza celor de la Lufthansa, Ryanair și alții, însă nu pot să nu observ că presa noastră creează, programatic, un reflex pavlovian cititorilor: „Zici Wizz, zici dezastru / ticăloșie / antiromânism (ha! ha!, vezi exemplul de mai sus) / neprofesionalism / jecmănire ș.a.m.d. Or, genul ăsta de prezentare intră foarte ușor la capitolul „Fake” deja.
Exact tupeul unguresc pe care l-am văzut și îl vedem. Și în România a fost redus la 24 ore.. Ce face Taromul????
[…] Citește și: Încă o măgărie Wizz Air, considerată cea mai proastă companie aeriană din Marea Britanie: per… […]
[…] Citește și: Încă o măgărie Wizz Air, considerată cea mai proastă companie aeriană din Marea Britanie: per… […]
[…] Citește și: Încă o măgărie Wizz Air, considerată cea mai proastă companie aeriană din Marea Britanie: per… […]
Nu e o măgărie. E marketing inteligent. Nu-ți place, nu folosi serviciile Wizz. Ah stai, că din Romania doar Wizz mai zboară practic oriunde. Fa tu o companie aeriană mai buna, că Blue Air l-au nenorocit.
O zi buna
Eu zbor cu Wizz ul demult. Am avut și zboruri anulate, am avut și întârzieri. Dar la preturile pe care le au, mie mi se pare de bun simt. Nu am nimic de comentat, dacă nu-ti convine, nu zbori cu ei. Sa vad cine te mai duce din Cluj în Alicante la 150 euro. Am o asigurare care îmi acoperă problemele legate de zbor, care funcționează foarte bine. Mie mi se pare o mojicie sa comentezi ca nu iti da loc lângă iubita sau ca bagajul este scump. Ai posibilitatea sa iti iei cu tine și dulapul cu haine, dacă plătești. Aaaa. tu nu vrei sa plătești în plus pentru locul ala… Atunci mergi cu Blue Air sau… cu atlassib. Pardon, Blue Air erau mai ieftini. Dar nu mai sunt. Teapa tipic românească.
[…] Citește și: Încă o măgărie Wizz Air, considerată cea mai proastă companie aeriană din Marea Britanie: per… […]
Nici nu voi mai zbura cu wizz. Am un ultim zbor in noiembrie cu ei doar ptr ca cineva mi-a facut cadou un voucher la ei. Pe langa intarzierile foarte mari, au taxe la bagaje enorme. Priority la wizz air costa 81 GBP, iar la Ryan air 30. Dus-intors. Acum 2 ani am cumparat mai multe bilete in avans (perioade diferite). Si am cumparat si transport de la aeroport la cazare si retur. A trebuit sa platesc taxi si dupa multe luni de plangeri depuse, confirmari si reconfirmari, am primit o parte din bani inapoi. Acum pentru noiembrie mi-au schimbat ora initiala de plecare (si bine si rau), iar la intoarcere mi-au schimbat zborul cu unul pentru ziua urmatoare, ceea ce inseamna ca ma costa o zi in plus de concediu. Inca ma gandesc daca sa renunt, de fapt, la acest bilet si sa-mi cumpar la Ryan air ..