/

FOTO Eșecul controlului unic la vama Albița, între România și Moldova: cozi de peste două ore, vameșul notează mașinile cu pixul, sistemele informatice nu sunt interconectate

Eșecul controlului unic la vama Albița Foto: Ștefan Miron

Eșecul controlului unic la vama Albița, între România și Moldova, descris, pe Facebook de către un cetățean român, Ștefan Miron: cozi de peste două ore, vameșul notează mașinile cu pixul, sistemele informatice nu sunt interconectate.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Eșecul controlului unic la vama Albița

„Vama Albița – de ce durează mai bine de 2 ore trecerea acesteia, de ce controlul/ghișeul unic nu este chiar “unic” și de ce de o săptămâna, coada este până peste Prut.

Pana acum aveam 2 vămi, cu câte 2 ghișee fiecare (Poliție de Frontiera + Vama). Odată cu anunțarea implementării ghișeului unic, numărul ghișeelor nu a fost redus, ci doar mutat. Astfel, tot la 4 ghișee este nevoie să te prezinți, doar că peste Prut.

1. Exista 2 sisteme informatice diferite, ce înțeleg că nu comunică între ele. Astfel, după ce pașaportul este verificat de Politistul de frontieră MD, îl primești înapoi și aștepți sa vină polițistul de frontieră RO. Este posibil ca acesta să vină înainte să fi primit/ridicat actele de la cel MD, sau să nu fi venit încă cel MD. Ca să nu aștepte, cel RO trece la următoarea mașină. De aici, și haosul.

2. Prin Ghișeu comun, ar trebui să înțelegem că primirea actelor = Drum bun! Ceea ce nu este valabil în cazul Albița. Cel puțin asta se întâmpla în cazul ghișeelor comune prin care am avut ocazia sa trec (RO-HU, RO-BG sau chiar MD-UA), unde primirea actelor înseamnă ca ești liber să pleci.

3. Indiferent că verifică sau nu ambii polițiști de frontiera Pașapoartele, aceștia ar trebui Cel Puțin! să se afle FIZIC în același ghișeu, să își transmită ei actele unul altuia, iar înmânarea pașapoartelor să însemne că poți pleca.

4. Dar asta nu e tot, după ce ai primit actele și a doua oară, urmează VAMA și “ghișeul mobil” pe nume “vameșul RO”, care scrie numerele mașinilor CU PIXUL într-un tabel ce nu îl citește nimeni, niciodată. De fiecare dată când ai nevoie de el, nu ai cum sa îl găsești, el ne fiind la ghișeu, pentru că de cele mai multe ori el este pe un cu totul alt rând. De obicei, căutând prin bagajele cuiva, unde a identificat el un suspect traficant cu vin, găini sau ouă de casă.

5. Pe lângă lipsa de informare privind procedura de trecere, acest “ghișeu unic” a și fost pus în aplicare într-un moment în care numărul mașinilor este cu mult mai mare decât în mod normal, haosul fiind astfel, și el mai mare. La pachet, vine și anularea zborurilor AirMoldova și WizzAir, astfel mii de oameni fiind obligați sa meargă în RO pentru a putea zbura.

În concluzie:

In acest moment avem doar o mutare fizică a unei gherete, peste Prut. Dacă tot vorbim despre protocoale semnate între state, atunci ar trebui sa putem vorbi de ÎNCREDERE și delegate de atribuții între cele 2 entități, Vama RO și Vama MD, ceea ce înțeleg ca nu există. Fie prin a conecta sistemele informatice între ele sau prin implementarea unui sistem unic, comun. Fie prin “cedarea verificării” către cealaltă entitate (Vama RO verifică actele la intrarea în Romania, Vama MD verifica actele la intrarea in Moldova).

Sper foarte mult să nu se renunțe la acest control unic sub pretextul eșecului din acest moment, ci să fie îmbunătățit. Soluții există și trebuie doar aplicate.

Doamne Ajută!”, a scris Miron.

Control unic, din 15 aprilie

Începând din 15 aprilie, are loc un control unic la punctul de frontieră Leușeni-Albița, la trecerea din Republica Moldova spre România. Cele patru autorități de frontieră și vamale din Republica Moldova și România au început aplicarea în comun a controlului coordonat în punctul de trecere a frontierei.

În 2018, timpul mediu de traversare a acestei vămi era de 1.033 minute, scria presa din Republica Moldova.

Acest fapt presupune „oprire unică” pe partea română pentru toate procedurile de control ale traversării frontierei de stat. 

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

9 comentarii

  1. La țară….. e ca la tara…..estul a rămas în top la SPAGÎ IN VAMA….. ca în rest ….. domnește sec.18….. ….acolo….. scheme… inbirligaturi……. șpăgi….. japca….. șușanele…… capitalism de cumatrie tip prut 2 reloaded….. Matrix sec.18…… …..parșivi oameni….. sunt în vama….. spagagii…… nenorociți…… slabi pregătiți…… mirlani care fac de ris ….. zona aia de amarasteni…..

    • Singrul care se face de ras esti tu prin acest comentariu ce arata ca esti condus doar de o gandire plina de stereotipuri

  2. Si in ce consta „Eșecul”? In fiecare an la Paști si/sau la „Blajini”, era aglomeratie mare in vami, si timpul de asteptare era foarte mare. Eu personal am stat si 3-4 ore pentru a trece ambele vami.
    Totusi, faptul ca controalele ambelor state se fac in raza a 20 m, e si logic sa se reduca timpul de asteptare si de trecere a frontierii.
    Acum ca sunt soferi care nu stiu sa citeasca afisele pentru dirijare/deplasare, sau nu le vad, plus ca mai sunt soferi care pur si simplu nu stiu ce sa faca si stau in așteptare a ceva sau cineva…
    Nu vad nici-un eșec.
    P.S. ce sa spunem in cazul trecerii frontierii Romania-Ungaria?

  3. Nu prea inteleg ce spui. Albita e una din cele mai cinstite vami din punctul meu de vedere. Am fost pe la toate vamile MD-RO. Doar la Albita si la Stinca- Costeşti nu mia cerut nici o datata bani. Asta nu e practica de o trecere unica. Ci trecere de mai multi ani la rind.

  4. Ha…bvo….lor……..vsmesiiii….sunt care fac naveta la serviciu de la Onesti……la Albita…..saracu bugetar….ss.i fffff….cu tot cu sefiii lor

  5. Va spun din perceptia mea personala, am trecut vama pe 21.04.2023 – problema este la suprafata – sabotaj grosolan din partea politiei de frontiera „moldovneasca”. Cu atata ura si suparare a introdus „dnul politist” actele in calaculator la punctul comun, de nu Va imaginati…. evident ca este „dureros” cand ti se taie „tsitsa”…dar trebuie de oprit practicile sovietice si de pus legea, cetateanul si dreptatea pe primul loc… spre deosebire de moldoveni, partea romaneasca foarte operativ si rapid au actionat…

  6. La fel am fost martor . La trecere nu am simtit eficienta. O prezentare de orgoliu românesc din ambele parti face pare-mi-se mai rau pentru cei care traverseaza.
    Sper sa vina si schimbarea ,doar acesta a fost scopul….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

11:34Servicii medicale gratuite pentru persoanele neasigurate: care sunt acestea și cine se încadrează să le primească
11:18GALERIE VIDEO-FOTO Imagini stupefiante de pe noul pod peste Dunăre de la Brăila: tranșee și „valuri” în asfalt, crevase de câțiva centimetri adâncime. Se circulă cu cel mult 15 km/h
10:29Cei mai bine plătiți salariați ai statului român lucrează în instituția condusă de un fost turnător: câți sunt, cum s-au înmulțit și ce salariu mediu uriaș au
10:11EXCLUSIV 117 milioane EUR pentru tratamentul balnear al pensionarilor. 33 de milioane EUR ajung la firma CNSLR Frăția, administrată de un sindicalist care câștigă peste 21.000 EUR lunar
18:46În România încă se fură de foame din magazine, arată unele decizii din instanțe. Dar procurorii sunt neclintiți: vor pedepse cu închisoarea
16:13Eurostat pune sare pe rană: România a avut cea mai dură prăbușire a producției industriale din întreaga Uniune Europeană
16:06Monstrul fonic din pădurea Breazu: tremură copacii, fug animalele, oamenii nu dorm
15:29Chinurile PNRR în România: o licitație pentru lucrări la un colegiu, proceduri sisifice de atribuire
14:42Singurul oraș din România unde cei care folosesc transportul în comun pot vedea, pe Google Maps, cât de aglomerate sunt autobuzele sau tramvaiele
13:50Datoria externă a administrației publice continuă să crească exploziv: majorare de 3,8 miliarde de euro în doar o lună
12:30Misterioasa doamnă Nicoleta, bugetar cu studii la o universitate privată, dar competentă în bănci, căi ferate și aeronautică. I-a dat o mână de ajutor lui Dan Voiculescu
11:36Și exporturile s-au prăbușit, nu doar producția industrială: cădere de peste 16% în mai 2024 față de mai 2023. Deficitul balanței comerciale după primele cinci luni, mai mare cu 11%
21:19EXCLUSIV Miracolul Geoană: după ce a fost numit la NATO, prietenul său Dima Șamata a dat lovitura – contract de 89 de milioane de lei cu Armata. Anterior, Șamata nu avusese contracte cu MApN
15:44Fotografia istorică cu Trump, după atentat, explicată: fotograful a așteptat poziționarea perfectă, sub drapelul SUA. Cine este fotograful care a realizat imaginea
10:26VIDEO Reacție formidabilă după tentativa de asasinat împotriva lui Trump: candidatul strigă „Fight!”, iar mulțimea răspunde „USA! USA!”