/

Fără precedent: două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele. CNIR, desprinsă din CNAIR, se bate cu compania mamă pentru autostrada Unirii

Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele Foto: CNAIR

Fără precedent: două companii de stat, CNIR și CNAIR, cu activități similare, se ceartă între ele în legătură cu administrarea autostrăzii Unirii, A8. Compania Națională de Investiții Rutiere – S.A. (CNIR) s-a desprins din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Citește și: VIDEO Cosette Chichirău anunță că va candida la primăria Iași și lansează acuzații dure spre conducerea USR: „A ajuns fix ca PSD și PNL”

Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele

Disputele au început din ianuarie 2024, când șeful CNIR, Cătălin Urtoi, a acuzat CNAIR că tergiversează aprobarea documentaţiilor pentru autostrada A8. „Situaţia proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică! Fac un apel la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR S.A., la conducerea acestei companii şi în special la domnul Director General Cristian Pistol şi domnul Director General Adjunct Gabriel Budescu: Deblocaţi imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin!”, a scris Urtoi pe Facebook, la 13 ianuarie.

Catalin Urtoi și Ciolacu Foto: Facebook

La 4 martie, Urtoi a reluat acuzațiile.

Nu mai trageți de timp ! Dacă tot ați «tras cu dinții» ca acest proiect să nu ajungă la CNIR în perioada interimatului meu ca Director General, invocând tot felul de motive, dar care în realitate vă contrazic (ex: așa zisa lipsă a personalului de specialitate – vezi site CNIR), vă rog să demonstrați în ceasul al 13-lea că sunteți profesioniști și că vă pasă de acest proiect și de românii din regiunea Moldovei!”, a susținut Urtoi.

Azi, a venit replica conducerii CNAIR, care a „reiterat” invitaţia adresată conducerii CNIR de a face demersurile legale şi procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii): „Totodată, reiterăm în mod public invitaţia adresată conducerii Companiei Naţionale pentru Investiţii Rutiere (CNIR) de a face demersurile legale şi procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii)”.

Foto: Facebook Cătălin Urtoi

Salarii uriașe la CNIR

Un angajat CNIR care ocupă o oarecare funcție de conducere poate ajunge la circa 45.000 de lei pe lună, plus tichete de masă, tichete cadou și vouchere de vacanță.

Iată lista sporurilor și primelor oferite de CNIR:

  • Între 15 și 50% spor de funcție de conducere
  • Pentru simpla vechime în muncă, sporurile încep de la 12% – pentru trei ani de vechime și ajung la 25%, la 20-30 de ani vechime
  • 20% – spor implementare proiecte europene
  • 30% spor control financiar
  • Toți salariații vor beneficia de tichete de masa, tichete cadou și vouchere de vacanță
  • Tichete cadou: 8 martie – Ziua Femeii – 300 lei, Sărbătorile Pascale – 550 lei, 1 iunie – Ziua copilului – 300 lei/ fiecare copil al anagajatului și Sărbătorile de Crăciun – 550 lei / salariat + 300 lei / fiecare copil al angajatului.

În plus, conducerea CNIR anunță că pot fi acordate și „alte sporuri legale”.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

16:13Mituitorul judecătoarei drogate din Suceava a șters-o de sub nasul Justiției: un judecător l-a scos din arest și l-a plasat în arest la domiciliu cu o zi înainte de o condamnare definitivă
16:04Un nou lot din autostrada A8, pregătit pentru licitație. Pe 19 kilometri vor fi construite șapte tuneluri
15:53Al doilea mare oraș al României nu-și mai permite cheltuielile cu termoficarea. Sistemul este în faliment
13:28Ciolacu crede că Mihai Tudose, care a fost premierul lui Dragnea, și-a plagiat doctoratul și se lăuda că nu are cont în bancă, ar fi un bun comisar european pe buget-finanțe
13:02Trolling masiv pe Facebook-ul lui Firea: un comentator îi urează să ajungă „unde a fost domnu Piedone”, candidata PSD răspunde „Mulțumesc pentru urările dumneavoastră”
12:12Băsescu explică de ce votează cu Nicușor Dan: „A reușit să lucreze la infrastructura subterană, ceea ce ceilalți primari nu au făcut dintr-un motiv foarte simplu – nu aduce voturi”
18:03DOCUMENT Guvernul a rămas fără bani de salarii: se caută câteva miliarde pentru salarii și drepturile salariale câștigate de magistrați în instanță, plus zece miliarde de lei pentru pensii
16:27Iubita lui Sorin Oprescu a pierdut procesul cu Cătălin Cîrstoiu: ea fusese eliminată din concursul de manager al Spitalului Universitar de Urgență București fiindcă nu avea dosarul complet
15:29Un bărbat întors din Lumea de Apoi va conferenția la Iași, promite Festivalul Holistic desfășurat în oraș
15:14Suzeta de 10.000 de euro tocmai a fost creată în România și se poate cumpăra și online
14:51Baronul PSD Ionel Arsene, zis „Șosetuță”, nu vrea în pușcărie în România fiindcă e „timid” și „sensibil”. Avocații săi blochează extrădarea pe motiv că a ajuns să evite „petrecerile și dansul”
13:48Primăria București a atribuit încă un contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai de 293 de milioane lei fără TVA
12:06FOTO Prefectul PSD de Tulcea, în campanie cu colegii de partid, deși legea o interzice „sub sancțiunea demiterii”. Șefii deconcentratelor, certați pentru că au amendat candidații PSD
11:20Motivul stupefiant pentru care o judecătoare a amânat 44 de dosare într-o singură zi: „Standardul transparenţei instituit de Declaraţia Universală a Drepturilor Omului”
10:33Dialogul halucinant din debutul procesului accidentului din stațiunea 2 Mai. Judecătoarea Popoviciu întreabă, mirată: „A decedat vreo victimă?”