/

Asociația Metrou Ușor: „Prima linie de autobuz transformată în troleibuz după Revoluție! O veste excelentă pentru bucureșteni”

Prima linie de autobuz transformată în troleibuz Foto: Stoican Dragoș-Andrei/Asociatia Metrou Usor

„Prima linie de autobuz transformată în troleibuz după Revoluție! O veste excelentă pentru bucureșteni”, a scris, azi, pe Facebook, Asociația Metrou Ușor, care explică de ce această măsură este bună pentru locuitorii Capitalei.

Citește și: EXCLUSIV Declarațiile lui Ciolacu au crescut prețul acțiunilor Gabriel Resources cu 50% pe Bursa de la Toronto. Premierul a spus că România va pierde în speța Roșia Montană

Este vorba de transformarea liniei de autobuz 336 în linia de troleibuz 61, linie pe care vor circula noile troleibuze Solaris și al cărui traseu s-a extins prin Strada Apusului.

Noile troleibuze circulă conectate la rețea între Piața Rosetti și intersecția cu strada Apusului. Apoi, se decuplează și continuă pe baterii până la capătul Complexul Comercial Apusului.

Prima linie de autobuz transformată în troleibuz

„Decuplarea de la rețea se face automat, prin simpla apăsare a unui buton. Spre centru, troleibuzele circulă pe baterii pe Str. Apusului, până la intersecția cu Bd. Iuliu Maniu. La revenirea pe bulevard, pâlniile speciale de ghidaj fac posibilă recuplarea în regim automat la rețeaua de troleibuz din nou, fără părăsirea postului de conducere de către șofer”, explică, pe Facebook, Asociația Metrou Ușor.

„Pe lângă reducerea poluării din cartierul Militari și din centru, avantajul utilizării troleibuzelor cu autonomie în cazul liniei 336 îl reprezintă maximizarea coeficientului de utilizare al infrastructurii existente de troleibuz. De asemenea, linia 336 nu va mai primi autobuze electrice, acestea putând fi redirecționate către alte zone ce nu beneficiază de rețea existentă de troleibuz, astfel mărindu-se aria de acoperire a transportului #electric în întreg orașul. Cu toate că rețeaua de troleibuz de pe Bd. Iuliu Maniu a fost inaugurată în 1996, fiind printre cele mai recente din #București, abia acum putem considera că investiția este pe deplin fructificată.

Bucureștiul se aliniază în sfârșit bunelor practici din #Europa occidentală, dar și din #România. Alte municipii au făcut deja pași similari: #Brașov a înlocuit în ultimii ani toate autobuzele diesel de pe liniile 1, 2, 6 și 31 cu troleibuze articulate cu autonomie, iar #TârguJiu va înlocui anul acesta autobuzele diesel cu noi troleibuze cu autonomie, conform proiectului european aflat în derulare.

O altă veste bună importantă pentru transportul electric din cartierul #Militari este suplimentarea liniei 62. A crescut frecvența troleibuzelor spre capătul #GrupȘcolarAuto, complementar cu modificarea liniei 61. Astfel, nu doar că dispariția liniei 61 de la Master nu se va face resimțită, dar numărul și frecvența troleibuzelor spre Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” vor crește, comparativ cu situația precedentă”, arată această asociație.

Totuși, ea sesizează faptul că, în absența unei benzi unice dedicate transportului în comun, durata de transport și sosirea în stații va fi greu predictibilă.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

19:12Polonia va construi fortificații pe întreaga frontieră de est pentru a stopa fluxul de migranți dinspre Belarus, dar și pentru apărare în caz de conflict armat
19:07VIDEO Piesa cu care Israelul speră să câștige Eurovision: titlul „October Rain”, schimbat cu „Hurricane”, pentru că se referea la masacrul din 7 octombrie
14:55Blocul Național Sindical cere reducerea taxelor pe muncă și creșterea impozitelor pe alte venituri și pentru firme, acum taxate ca în „paradis fiscal”
13:57Ciolacu, atac la primarul PNL al Constanței și laude către controversatul ex-șef al ANPC: „S-a implicat pentru protecţia consumatorilor, de fapt pentru protecţia românilor”
13:16Uriașul efort al statului pentru salvarea lui Florin Piersic: 11 medici mobilizați de Paște, adus la București cu avion SMURD scos de la un exercițiu NATO, plimbat prin patru spitale
12:44Atacuri PSD-PNL: social-democrații prezintă Lamborghini-ul baronului Dumitrescu, Florin Roman le amintește că reprezentanții lor sunt în Italia, în arest la domiciliu
10:44Noaptea în care aurora boreală a învelit România: fotografii cu cerul în culori nemaivăzute au inundat internetul. Explicația: o furtună solară enormă
10:15Șoferii de Uber și Bolt vor și ei acces pe benzile unice de circulație, cum au transportul în comun și taximetrele
10:00Băutor profesionist: 1,6 la mie alcool în sânge la volan, dar „coerent, fără tulburări de echilibru sau imprecizie în mișcări”. Amenda: 12.800 de lei
19:04Care sunt site-urile pe care poți găsi cele mai ieftine vacanțe în România și străinătate, cu oferte detaliate pe cazare și transport
18:19Postul lui Dan Voiculescu, atac la Ciolacu în ziua în care începe campania electorală: alimentele cumpărate de liderul PSD cu 93,50 lei s-au scumpit substanțial, arată Antena 3
17:08VIDEO Șobolani jucăuși ziua în amiaza mare în Sectorul 3 din București, pe un trotuar dintr-o mare intersecție
16:39Portretul sinecuristului pesedist, promovat în consiliul general al Capitalei: de la angajat prost plătit al unui hotel din Germania la șefia companiilor CFR. Legăturile cu Negoiță
15:26Factura pentru recepția Pasajului Basarab, pe care se circulă ilegal de zece ani: 130 de milioane de lei. PMB negociază cu constructorul
14:48Rareş Bogdan: „Nu avem vară, nu avem vacanţă, ne pupăm copiii, soţiile, şi la luptă”