/

Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat în ultimii ani. Sunt compartimente unde numărul angajaților este mai mare decât la metroul londonez

Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat Foto: Facebook Metrorex

Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat în ultimii ani: joi, sindicaliștii organizează un protest în fața Guvernului, cerând să nu li se taie sporurile și tichetele de masă. În plus, Marian Artimon, liderul de sindicat al Metrorex, a amenințat cu un „protest spontan”.

Citește și: Ucigașii din Sibiu ar fi putut scăpa, după ce au fost reținuți, vineri, în Marea Britanie: judecătoarea a dat termen miercuri pentru mandatul de arestare și a închis telefonul

Metrorex a fost condus, de facto, ani întregi, de controversatul sindicalist Ion Rădoi, fost deputat și lider PSD.

Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat

Bugetele publice ale instituției arată că, în 2019, la Metrorex lucrau 4.496 de angajați care aveau un câștig salarial mediu de 9.140 de lei. În 2023, în companie sunt 5.262 de angajați, cu un câștig salarial mediu de 12.444 de lei pe lună.

Numărul angajaților a crescut cu circa 18% în patru ani, iar salariile cu peste 30%, depășind rata inflației.

Un articol de pe site-ul Buletin de București, din 2021, arăta, citând o analiză a lui Mihai Crăciun, că „Metrorex are cu până 130% mai mulți angajați decât metroul londonez, în anumite departamente”.

Tabel: Eficiența Metrorex față de cea a metroului londonez – sursa blog Mihai Crăciun

Raportat la numărul de kilometri aflați în exploatare, la Londra există 46 de salariați/km în timp ce la București sunt 82 angajați/km. Asta cu toate că rețeaua românească de transport subteran este mai tânără cu 112 ani”, arăta Buletin de București.

Sursa: Blog Mihai Crăciun

„Indiferent cum am raporta numărul de angajați ai Metrorex și ai Underground-ului londonez la lungimea rețelei, la numărul de stații sau numărul de trenuri, Metrorex are între 32% și 130% mai mulți angajați decât metroul londonez”, scria și Mihai Cărciun, pe blogul său.

Pierderile Metrorex se vor apropia de 400 milioane lei în 2023, se prevede în actualizarea contractului de servicii publice al societății, obiectul unui proiect de act normativ dat publicității miercuri de către Ministerul Transporturilor – scria Club Feroviar în februarie 2023.

Citește și: Cine este jandarmerița-cocaină: fiică de militar și suspectă că era „escortă de lux”. După ce a fost prinsă, a plecat în concediu de odihnă

Metroul londonez înregistrează profit operațional de 49% (!) Cu alte cuvinte, metroul londonez încasează din plata călătoriilor și din alte venituri conexe (spații comerciale, publicitate etc.) mai mulți bani decât costă operarea rețelei! Toți banii câștigați astfel se întorc în investițiile în modernizarea și dezvoltarea rețelei, precum și în achiziția de trenuri noi”, arăta Mihai Crăciun în 2021.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

3 comentarii

  1. Va rog sa specificați în acest articol faptul ca salariile sunt brute și cu cât rămâne exact în mana angajatul după impozitare, având în vedere ca avem cea mai mare impozitare pe salariu din Europa!!!!
    Ce salarii sunt la metroul Londonez?? Comparați mere cu pere. Ce preturi avem în România???
    Ce nivel de trai am ajuns sa avem întreaga populație a României din cauza proastei conduceri a conducatorilor din ultimii zeci de ani? De ce nu faceți un articol despre pensiile speciale care cresc de la anul????? De ce se ia de la săraci sa se dea la bogați??
    Este inadmisibil ce face guvernul înainte de alegeri. Au întrat în campanie electorala furând și băgând mana în buzunarul cetățenilor. PSD v a pierde alegerile din cauza proastei gestionari, cât și PNL ul.
    Sa fi ți sănătoși și sa mai faceți articole la comanda în continuare. Presa mincinoasă!!!

  2. De ce comparati Londra cu București?? De ce nu va duceți sa lucrați la Metrorex daca au salariile asa mari?. Va place sa aruncati cu pietre in cei de jos…dc nu vorbiti ca ciolacu are 27000 de lei salariu +diurne+ce ii mai rămâne de coliva si lumânări?? Noi ăștia care muncim pe 3 4 mii de lei ce putem spune??

  3. Salariile specificate de dumneavoastră sunt cele brute, facem jumi-juma cu statul.
    Numărul de angajați nu este cel specificat, acesta fiind mult mai mic.
    Verificați cum se lucrează la metroul londonez după care va invit și la București, metroul a împlinit 44 de ani de activitate, multe din sculele noastre au mai mult de 44 de ani.
    Sa mai discutam de noxe, de radiații, de ventilația forțată, va invit sa faceți o plimbare prin tunel, și doar atât, și după sa va suflați nasul și atunci sa aud comentariile dumneavoastră.
    Salariile sunt mai mari decât în alta parte, sigur, de ce? pentru ca acei angajați își primesc pensia „anticipat”, ce înseamnă asta? ca putem numără foarte usor angajații de la metrou care prind vârstă de 60 de ani.
    Acum câțiva ani asa, ca dumneavoastră, gândeam și eu, dar atunci nu aveam și perspectiva din interior.
    Apropo verificați și datele din tabelul 2, sunt eronate, măcar sa verificam informația înainte de a o arunca asa în public.
    Va aștept cu drag mâine 23.11.2023, incepand cu ora 14 30, în fata Guvernului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

16:13Mituitorul judecătoarei drogate din Suceava a șters-o de sub nasul Justiției: un judecător l-a scos din arest și l-a plasat în arest la domiciliu cu o zi înainte de o condamnare definitivă
16:04Un nou lot din autostrada A8, pregătit pentru licitație. Pe 19 kilometri vor fi construite șapte tuneluri
15:53Al doilea mare oraș al României nu-și mai permite cheltuielile cu termoficarea. Sistemul este în faliment
13:28Ciolacu crede că Mihai Tudose, care a fost premierul lui Dragnea, și-a plagiat doctoratul și se lăuda că nu are cont în bancă, ar fi un bun comisar european pe buget-finanțe
13:02Trolling masiv pe Facebook-ul lui Firea: un comentator îi urează să ajungă „unde a fost domnu Piedone”, candidata PSD răspunde „Mulțumesc pentru urările dumneavoastră”
12:12Băsescu explică de ce votează cu Nicușor Dan: „A reușit să lucreze la infrastructura subterană, ceea ce ceilalți primari nu au făcut dintr-un motiv foarte simplu – nu aduce voturi”
18:03DOCUMENT Guvernul a rămas fără bani de salarii: se caută câteva miliarde pentru salarii și drepturile salariale câștigate de magistrați în instanță, plus zece miliarde de lei pentru pensii
16:27Iubita lui Sorin Oprescu a pierdut procesul cu Cătălin Cîrstoiu: ea fusese eliminată din concursul de manager al Spitalului Universitar de Urgență București fiindcă nu avea dosarul complet
15:29Un bărbat întors din Lumea de Apoi va conferenția la Iași, promite Festivalul Holistic desfășurat în oraș
15:14Suzeta de 10.000 de euro tocmai a fost creată în România și se poate cumpăra și online
14:51Baronul PSD Ionel Arsene, zis „Șosetuță”, nu vrea în pușcărie în România fiindcă e „timid” și „sensibil”. Avocații săi blochează extrădarea pe motiv că a ajuns să evite „petrecerile și dansul”
13:48Primăria București a atribuit încă un contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai de 293 de milioane lei fără TVA
12:06FOTO Prefectul PSD de Tulcea, în campanie cu colegii de partid, deși legea o interzice „sub sancțiunea demiterii”. Șefii deconcentratelor, certați pentru că au amendat candidații PSD
11:20Motivul stupefiant pentru care o judecătoare a amânat 44 de dosare într-o singură zi: „Standardul transparenţei instituit de Declaraţia Universală a Drepturilor Omului”
10:33Dialogul halucinant din debutul procesului accidentului din stațiunea 2 Mai. Judecătoarea Popoviciu întreabă, mirată: „A decedat vreo victimă?”