/

ANALIZĂ Atacul asupra crucișătorului Moscova, cea mai importantă bătălie maritimă din 1982, de la războiul din Falkland. Flota rusă la Marea Neagră, și mai vulnerabilă

Atacul asupra crucișătorului Moscova, cea mai importantă bătălie maritimă din 1982, de la războiul din Falkland Foto: Twitter

Atacul ucrainean asupra crucișătorului Moscova ar putea fi cea mai importantă bătălie maritimă din 1982, de la războiul din Falkland. Deocamdată, partea rusă susține că nava a fost abandonată întrucât muniția de la bord a explodat. Ucrainenii susțin că ea a fost lovită de două rachete Neptun.

Analiștii apreciază că, după acest dezastru, flota rusă la Marea Neagră rămâne fără o importantă protecție. În plus, China și-ar putea reconsidera planurile de a ataca Taiwanul.

Crucișătorul Moscova ar fi fost lovit de rachete Neptun, produse de Ucraina și intrate în dotarea armatei în 2021. Întreaga operațiune ar fi presupus un efort logistic ucrainean consistent: depistarea navei, deplasarea lansatorului de rachete în poziția adecvată, țintirea și lovirea navei.

Ucrainenii se pare că ar fi folosit o dronă, pentru a distrage atenția marinarilor ruși.

Ultima bătălie navală de asemenea dimensiuni a avut loc în 1982, în războiul insulelor Falkland, între Marea Britanie și Argentina. Britanicii au pierdut, atunci, două distrugătoare și două fregate, iar argentinienii un crucișător și un submarin, dar și numeroase alte nave, mai mici.

Atacul asupra Moscova, cea mai importantă bătălie din 1982

Crucișătorul Moscova era nava amiral a flotei ruse din Marea Neagră. Nava a fost lansată la apă în 1979, dar a trecut prin mai multe reconversii și modernizări, ultima în 2019. Crucișătorul ar fi urmat să fie activ până în 2040.

„Crucișătorul Moscova și aproape toate navele de război rusești s-au întors periodic în portul lor de origine, Sevastopol, în Crimeea. Interesant, nava a acostat în poziția ei obișnuită, creând un model previzibil de mișcări. Acesta poate fi un indicator al modului în care Sevastopolul este văzut, ca fiind ferit de atacuri. Este adevărat că se află în afara raza de acțiune a rachetelor ucrainene și este protejat de apărări antiaeriene stratificate. Însă, la 26 martie, a avut loc un incident, când rachete S-400 au fost lansate asupra orașului. Acest incident nu pare să fi schimbat modul de operare al navei Moscova”, scria, în aprilie, Naval News.

O publicație a U.S.Navy Institute, o asociație a militarilor profesioniști, cu sediul în Annapolis, Maryland, aprecia că rolul crucișătorului este să terorizeze Odesa, pentru a ține blocate trupele ucrainene în acest oraș. Mai mulți analiști considerau că este puțin probabil ca Rusia să încerce o debarcare în regiunea Odesa.

Foto: Naval News

După anexarea Crimeei, flota rusă Mării Negre și-a mutat sediul în orașul-port din Crimeea, Sevastopol, și a trecut la o modernizare radicală. În șapte ani, flota Mării Negre s-a transformat complet, scria Forbes. Moscova i-a adăugat noi rachete antinavă supersonice P-1000. Trei fregate din clasa Amiral Grigorovici, patru nave de patrulare Proiect 22160 și șase submarine din clasa Kilo s-au alăturat flotei până în 2021.

Citește și: EXCLUSIV Naval Group vrea să construiască cele patru corvete militare într-un timp record în Franța, după ce Gheorghe Bosânceanu a blocat semnarea contractului cu MApN

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

07:55A turnat țărani la Securitate, a fost declarat de o instanță colaborator al Securității, dar poate candida la alegerile locale
22:14EXCLUSIV Șeful Romarm, excursie pe bani publici la un târg de armament ușor la Las Vegas, deși compania nu a avut stand de prezentare. Cazare de lux la Fontainebleau
18:33Șeful unei echipe de dulgheri de pe un tronson al autostrăzii Pitești – Sibiu are 71 de ani și este tatăl a opt copii
17:27Încă un candidat PSD scos din cursă: candidatura unui condamnat pentru pornografie infantilă la primăria din Șotrile, blocată de instanță, la sesizarea PNL. Va candida soția sa
15:55Valentina Saygo, fost secretar de stat și consultant fiscal, descrie haosul impozitării „speciale” a caselor mai scumpe de 500.000 euro: „Urlăm la lună, oameni buni!”
12:40VIDEO George Simion, limbaj și amenințări de interlop, după ce mai mulți candidați AUR s-au retras, afirmând că partidul acesta este „cea mai mare otravă”
11:59Probabil cel mai bogat candidat la Parlamentul European: are milioane de lei în conturi și investiții și locuiește într-un adevărat palat
11:07Dezastrul din ministerul Sănătății: dispariția misterioasă a „Sistemului Informatic de Înaltă Performanță”, nefinalizat de 24 de ani și care costă o sumă uriașă
09:04Colectorul de șpagă de la UMF, fără condamnare după un dosar de zece ani. Doar un intermediar, pedeapsă cu suspendare
08:51Șeful Poliției Rutiere, BMW de bombardier: are folii negre inclusiv pe faruri, lucru interzis de lege
22:28EXCLUSIV Georgian Pop (PSD), șeful Rezervelor de Stat, deconspiră sabotarea industriei de armament pusă la cale de ministrul PSD Radu Oprea, bișnițar cu pulbere pentru muniții
20:55Legea de inspirație kremlinistă care clasifică unele ONG-uri drept „agenți străini” mai are un pas până să fie adoptată în Georgia. Manifestații de stradă violente
19:19Datoria publică a ajuns la 52,4% din PIB, respectiv 841,3 miliarde de lei. Într-un an, datoria publică a crescut cu aproape 60 de miliarde de lei
16:05La fel ca Gabriela Firea, Șoșoacă va candida la funcțiile de primar al Capitalei, consilier local și europarlamentar
13:29Șmecheria la care apelează companiile aeriene care refuză pasageri cu bilete valabile din cauză că vând mai multe bilete decât locuri: „uită” să informeze călătorii că fac overbooking pe zboruri