/

Vălean: Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030, fiind obligaţie pan-europeană

Vălean: Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030 Foto: Club Feroviar

Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030, aceasta fiind fiind obligaţie pan-europeană, a declarat, azi, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

Citește și: La Curtea de Conturi, șoferii și muncitorii primesc spor de gestionarea informațiilor clasificate. Instituția, condusă de un ex-subofițer de poliție, popular denumiți „tablagii”

Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030

„Uniunea Europeană are un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Asta poartă denumirea de reţeaua transport europeană – TEN-T network. Acest plan conţine hărţi exacte pentru toate statele membre privind infrastructura de transport rutier, feroviar, pentru toate statele membre agreate desigur cu ţările respective, cu obligaţii şi oportunităţi, în sensul în care obligaţiile înseamnă construirea acestor infrastructuri la anumite standarde, inclusiv de inovare, adică introducerea sistemelor inteligente de transport atât pentru calea ferată, cât şi pentru rutier, standarde legate de utilizarea acestei reţele.

Pentru că este vorba de cale ferată, de exemplu, toată reţeaua de cale ferată europeană care este principală are standarde de viteză, de exemplu, de 160 de km/oră. Ne uităm la harta de infrastructură a României în această reţea şi vedem care sunt liniile de cale ferată care trebuie să aibă 160 km/oră. Până când? Până în 2030, o altă obligaţie pan-europeană. Reţeaua esenţială trebuie să fie definitivată până în 2030„, a menţionat Adina Vălean, la evenimentul „Innovation in EU Transport Policies”.

România ar trebui să cheltuie 12 miliarde de euro, bani oferiți de UE

Potrivit acesteia, mai este o reţea esenţială secundară sau extinsă care are termen de realizare în 2040 şi reţeaua extinsă, care acoperă restul infrastructurii cu termen de realizare în 2050.

„Toate acestea au standarde, dar au şi oportunităţi, în sensul în care există finanţare pentru toate aceste oferte. Proiectele au guvernanţă comună, în sensul în care vrei să aplici pentru fondurile de coeziune regională ş.a.m.d. cu un anumit grad de cofinanţare, pentru fondurile de mecanism de interconectare european, când vrei să aplici pentru fondurile din PNRR, de asemenea, proiecte clar definite.

Deci, practic, ştim ce avem de făcut, ştim până când, ştim la câte standarde – şi în cazul României ştim că sunt aproximativ 12 miliarde de euro fonduri europene co-finanţare pentru diverse proiecte din această infrastructură cu diverse termene de absorbţie în acest exerciţiu financiar”, a mai spus comisarul european pentru Transporturi. 

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

22:25Teodosie, prea puternic pentru Patriarhul Daniel: a primit doar o „dojană” pentru desele scandaluri create, în timp ce Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, a fost tras pe linie moartă
21:52Război total între Emilia Șercan și Adrian Cioroianu. Disputa celor doi a plecat de la frigul din Biblioteca Națională și a ajuns la dezvăluirea că Șercan cercetează doctoratul lui Geoană
20:38Cea mai dură amenințare pentru șefa SOS România: Silvestru Șoșoacă, soțul mazilit, vrea să-și ia numele înapoi. Cu ce nume riscă să rămână senatoarea
16:47VIDEO Prima inaugurare majoră, în 2024, a unei lucrări de infrastructură: drum expres care face legătura între centura Oradea și autostrada Transilvania, proiect demarat de Bolojan
14:31Regia Protocolului de Stat, reacție după scandalul vilei renovate cu milioane de euro: până acum s-au plătit 2,1 milioane lei. Regia explică de ce banii PNL n-au ajuns aici
13:36Ciolacu, decis să-l dea afară pe Rafila, după dezastrul din sistemul medical de stat. Demnitarul va fi concediat elegant, urmând să fie trimis la Parlamentul European
13:09Dezastru la buget, în ianuarie: deficitul, dublu față de aceeași perioadă din 2023, iar cheltuielile de personal au crescut cu 21%. România are cea mai mare inflație din UE
12:21O femeie a câștigat în instanță despăgubiri morale fiindcă amantul s-a lăudat cu relația lor la magazinul sătesc
08:04Biserica Ortodoxă a pierdut definitiv procesul prin care voia să intre în posesia ultimei mănăstiri ctitorite de Ștefan cel Mare, cea de la Dobrovăț
07:54Viața la țară: crimă urmată de sinucidere după întoarcerea de la muncă din Spania
00:17EXCLUSIV Invazia cancerului de război în Marea Neagră. Substanțele toxice din apele teritoriale românești, creșteri masive după invadarea Ucrainei de către ruși
00:01Marea Neagră, afectată brutal de războiul declanșat de Rusia în Ucraina. Efectele, resimțite de toate țările riverane
00:01The Black Sea in peril: the echoes of war ripple beyond borders
21:21Bitcoin a trecut de 60.000 de dolari pentru prima dată în mai bine de doi ani
17:54George Simion, gluma anului, în timpul vizitei în SUA: „Eu sunt cel mai antirus lider politic din România”. Liderul AUR s-a plâns că este „cenzurat”, deși Antena 3 și RTV îl promovează