/

România și alte patru state UE cer o reducere cu 90% a emisiilor provenite de la mașini până în 2035

Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă
Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă (sursa: Pixabay)

Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă. Un grup de state membre UE, printre care se numără Italia şi România, încearcă să relaxeze un obiectiv important de pe agenda Uniunii Europene în domeniul climei: eliminarea motoarelor cu combustie internă până la mijlocul următorului deceniu, transmite Bloomberg.

Italia, ţara unde îşi au sediul mărci renumite de supercaruri precum Ferrari şi Lamborghini, este una din cele cinci state semnatare care cer o amânare cu cinci ani în planul UE ce ar obliga producătorii de automobile să elimine complet emisiile din vehiculele pe care le vând, potrivit unei propuneri consultate de Bloomberg News.

Cinci state UE cer eliminarea motoarelor cu combustie internă

Această iniţiativă prefigurează discuţiile dificile care vor avea loc marţi, în condiţiile în care Franţa, deţinătoarea preşedinţiei rotative a UE, vrea să să îi convingă pe miniştrii Energiei din blocul comunitar să fie de acord cu o serie de iniţiative legislative în domeniul mediului. Franţa a decis să respecte planul propus de Comisia Europeană privind eliminarea motoarelor cu combustie internă din noile autoturisme până în 2035.

La rândul său, Parlamentul European şi-a exprimat luna aceasta sprijinul pentru un plan care vizează eliminarea motoarelor cu combustie internă, ceea ce ar însemna sfârşitul unei tehnologii care a fost în centrul industriei auto timp de peste un secol.

Citește și: Zelenski îl provoacă pe Putin în problema transnistreană: sugerează că, dacă rușii staționați la Tiraspol atacă Moldova, Kievul îi poate anihila militar „cât ai pocni din degete”

Cu toate acestea, Italia, alături de Bulgaria, Slovacia, Portugalia şi România, vrea o reducere de 90% a emisiilor de la automobile până în 2035, anul în care Comisia Europeană şi-a propus să ajungă la o reducere de 100%. De asemenea, Italia vrea să obţină o reducere pentru constructorii auto de nişă, cum este Ferrari, cel puţin până în 2036.

„Pentru noi, neutralitatea tehnologică este o chestiune vitală. Nu credem că rezolvarea pentru problema transportului este să avem o singură soluţie. Noi propunem să deschidem meniul”, a spus ministrul italian al Energiei, Roberto Cingolani.

Un eventual acord convenit marţi între miniştrii europeni ai Energiei ar stabili poziţia de negociere a statelor membre în vederea viitoarelor negocieri cu Parlamentul european şi Comisia Europeană cu privire la forma finală a pachetului legislativ, astfel încât să fie atinsă ţinta de reducere cu 55% a emisiilor până la finele acestui deceniu, potrivit Agerpres.

Parlamentarii europeni au votat la începutul acestei luni să permită o excepţie pentru constructorii specializaţi care vor produce mai puţin de 10.000 de automobile până la finele lui 2035. Grupul de ţări condus de Italia cere de asemenea recunoaşterea combustibililor regenerabili, însă criticii susţin că aceasta este doar o modalitate pentru a prelungi utilizarea motoarelor cu combustie internă.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

21:57Probabil prima manifestație anti-extremiști din România: sute de tineri s-au adunat în fața Teatrului Național din București în semn de protest față de voturile primite de Călin Georgescu
21:49Procurorul care îl anchetează pe Trump pentru vandalismele de la Capitoliu din 2021 închide dosarul penal
21:43Bolojan, președinte interimar al PNL: O susținem pe Elena Lasconi în turul al doilea fără nici un fel de negociere
21:32Simion, susținere totală pentru Călin Georgescu: Avem șansa să avem un președinte suveranist și un guvern suveranist
21:24Șoșoacă îi cere lui Călin Georgescu să o instaleze premier pentru a-l susține în turul al doilea, chiar dacă nu are încredere în el
21:12Lasconi, discurs prezidențiabil mobilizator pentru turul al doilea: Să strângem toate forțele reformiste, democratice, pro-europene în fața pericolului rusesc
20:58Ciucă a demisionat de la șefia PNL: Am înțeles ce ne-a transmis electoratul, respectăm decizia românilor
20:32Trei sinecuri primite de Călin Georgescu care arată că a fost un om de bază al „sistemului”
16:54Cel mai mare pericol pentru Lasconi: electoratul PSD care acum a votat cu Ciolacu, dar în sufletul său îl admiră pe Călin Georgescu
15:54Soția lui Călin Georgescu este noua Olivia Steer: antivaccinistă, cere să nu se mănânce miel de Paște și spune că Wi-Fi-ul ne distruge imunitatea
12:46Jale și doliu la PSD: Romașcanu, purtătorul de cuvânt, admite că partidul a „greșit”, dar se plânge că „pedeapsa a fost dată de noi, românii, contra noastră”
12:40Bușoi spune că „există argumente extrem de puternice în favoarea domnului Bolojan” la conducerea PNL, dar că partidul trebuie să rămână unit
12:30Calea Victoriei se mai scumpește un pic și ajunge pe locul 38 în lume în clasamentul arterelor cu prețuri mari
12:11Aeroportul Iași a atins pragul de două milioane de călători în al doilea an consecutiv, este pe locul doi după cel din Cluj, exceptând Otopeniul
12:05Medicamentele expirate nu mai pot fi duse la farmacii, o nouă prevedere legală a îngreunat predarea acestora