/

Grindeanu a lăsat Maramureșul istoric fără transport de călători pe calea ferată: CFR Călători nu va mai opera legendara linie Salva-Vișeu

Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată Foto: Facebook Vasile Belteag

Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, a lăsat Maramureșul istoric fără transport de călători pe calea ferată: CFR Călători nu va mai opera legendara linie Salva-Vișeu, care face legătura între București și Sighetu Marmației.

Citește și: Un antrenor de karate care ar fi fost premiat de agenția Elisabetei Lipă cu 130.000 de euro n-ar fi primit, de fapt, nici un ban – jurnalist

Motivul este starea accentuată de degradare a liniei de cale ferată, care nu mai poate fi operată în condiții de siguranță. Presa locală scrie că data exactă a închiderii liniei va fi 14 decembrie 2024, după alegeri.

Petiție pentru menținerea circulației

Pe site-ul Declic există o petiție pentru menținerea circulației pe aceatsă linie.

„Trenurile de călători, în număr de 6 perechi pe zi între Sighet și Vișeu, respectiv 3 perechi/zi mai departe spre Salva, asigură conectivitate locală în Maramureș, precum și legături directe cu Cluj-Napoca, Brașov, București.

Solicităm găsirea soluțiilor de remediere a infrastructurii și/sau identificarea de material de tracțiune corespunzător continuării operării trenurilor de călători pe linia Salva-Vișeu și mai departe la Sighetu Marmației”, se arată în petiție.

Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată

Potrivit Club Feroviar, CFR Călători va opri cursele pe linia Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației începând cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor 2024-2025. CFR, administratorul infrastructurii a arătat că linia este într-o stare „accentuată” de degradare.

„În acest context, CFR Călători se află în imposibilitatea de a asigura circulația trenurilor de călători în condiţiile şi constanţa unui mers de tren, alt tip de material rulant motor cu tracțiune diesel aflat în parcul de exploatare al CFR Călători nefiind pretabil pentru operarea trenurilor pe acest traseu cu caracteristici dificile de relief și de infrastructură feroviară.

Secţia de circulație Salva – Vişeu de Jos – Sighetu Marmaţiei se întinde pe 140 km. Aceasta prezintă o complexitate deosebită (traseu montan cu poduri și podețe feroviare, viaducte și tuneluri) cu o pantă caracteristică maximă de 20,5 mm/m între staţiile Dealu Ştefăniţei – Fiad Hm pe o distanţă de 12,5 Km (pantă în creștere continuă în altitudine). Secția este operată în prezent doar de CFR Călători, cu garnituri de trenuri ce au în compunere locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi 3-4 vagoane.

Din cauza dificultății și complexității traseului, doar locomotivele diesel electrice de 2100 CP dispun de carateristicile tehnice necesare pentru operarea în condiții optime de circulație și de regularitate pe această secție”, a explicat CFR Călători pentru Club Feroviar.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comment

  1. Pe 28 decembrie 1949 ministrul Vasile Luca inaugura Salva-Vișeu,în regimul comunist,dat jos în 1989.Acum tot un comunist vopsit în PSD-ist,acest idiot care râde tot timpul ca muta la pu.ă,pe nume Grindeanu desființează un drum legendar,sictir .

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

21:42Președintele Trump vrea pace în Ucraina, este un obiectiv oficial al Casei Albe, a spus noul secretar de stat al SUA, Marco Rubio
21:26Premierul britanic susține crearea unui stat palestinian, idee pe care i-a transmis-o și premierului israelian Netanyahu
21:18Ursula von der Leyen scapă de justiția belgiană în dosarul vaccinurilor anti-COVID, dar nu și de dosarul EPPO deschis de Kovesi
21:11Tudorache „Diamant”, fostul primar de la Sectorul 1, a scăpat de închisoare: Înalta Curte i-a redus pedeapsa și l-a condamnat cu suspendare
20:42EXCLUSIV Cum a „omis” Emil Hurezeanu să-și declare asocierea în afaceri cu Michael Schmidt, omul care a încasat 283 de milioane de euro de la statul român
19:08Protest al angajaților Senatului față de reorganizarea propusă de Bolojan: nu este benefică pentru funcționari și „familiile lor”
18:09BREAKING Bolojan se pregătește să dea afară aproape 200 de angajați ai Senatului și să reducă consumul de carburanți ai instituției
17:40Wizz Air renunță, în sfârșit, la taxa telefonică de lux de un euro pe minut: pasagerii români pot vorbi la tarife locale cu operatorii companiei
17:32Călin Georgescu, înfrângere de etapă la CEDO, care a respins cererea instituirii de măsuri provizorii în cazul alegerilor
17:24VIDEO Tragedie la schi: 66 de morți și 51 de răniți după un incendiu care a cuprins un hotel de 12 etaje în stațiunea Kartalkaya din Turcia
17:16Scădere semnificativă a exporturilor de țiței rusesc după cele mai recente sancțiuni SUA, pe care Trump le-ar putea relaxa
17:05Litoralul Mării Negre ar putea fi afectat de păcura scursă din cele două petroliere rusești naufragiate în strâmtoarea Kerci, Apele Române fac teste
16:49Fost ministru al Energiei: benzina la un leu litrul, cum propune Georgescu, înseamnă că nu mai sunt bani de salarii și ajutăm șmecherii cu mașini mari
14:15Ne batem de proști cu “extremiștii“: PSD și PNL susțin candidatura loserului Antonescu ca să se asigure că Georgescu va fi președinte, nu un om liber, fără tinichele
12:04ANALIZĂ Noul Marcel Ciolacu: zile întregi fără nici o activitate la Guvern, dar foarte activ pe TikTok