/

Fără precedent: două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele. CNIR, desprinsă din CNAIR, se bate cu compania mamă pentru autostrada Unirii

Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele Foto: CNAIR

Fără precedent: două companii de stat, CNIR și CNAIR, cu activități similare, se ceartă între ele în legătură cu administrarea autostrăzii Unirii, A8. Compania Națională de Investiții Rutiere – S.A. (CNIR) s-a desprins din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Citește și: VIDEO Cosette Chichirău anunță că va candida la primăria Iași și lansează acuzații dure spre conducerea USR: „A ajuns fix ca PSD și PNL”

Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele

Disputele au început din ianuarie 2024, când șeful CNIR, Cătălin Urtoi, a acuzat CNAIR că tergiversează aprobarea documentaţiilor pentru autostrada A8. „Situaţia proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică! Fac un apel la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR S.A., la conducerea acestei companii şi în special la domnul Director General Cristian Pistol şi domnul Director General Adjunct Gabriel Budescu: Deblocaţi imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin!”, a scris Urtoi pe Facebook, la 13 ianuarie.

Catalin Urtoi și Ciolacu Foto: Facebook

La 4 martie, Urtoi a reluat acuzațiile.

Nu mai trageți de timp ! Dacă tot ați «tras cu dinții» ca acest proiect să nu ajungă la CNIR în perioada interimatului meu ca Director General, invocând tot felul de motive, dar care în realitate vă contrazic (ex: așa zisa lipsă a personalului de specialitate – vezi site CNIR), vă rog să demonstrați în ceasul al 13-lea că sunteți profesioniști și că vă pasă de acest proiect și de românii din regiunea Moldovei!”, a susținut Urtoi.

Azi, a venit replica conducerii CNAIR, care a „reiterat” invitaţia adresată conducerii CNIR de a face demersurile legale şi procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii): „Totodată, reiterăm în mod public invitaţia adresată conducerii Companiei Naţionale pentru Investiţii Rutiere (CNIR) de a face demersurile legale şi procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii)”.

Foto: Facebook Cătălin Urtoi

Salarii uriașe la CNIR

Un angajat CNIR care ocupă o oarecare funcție de conducere poate ajunge la circa 45.000 de lei pe lună, plus tichete de masă, tichete cadou și vouchere de vacanță.

Iată lista sporurilor și primelor oferite de CNIR:

  • Între 15 și 50% spor de funcție de conducere
  • Pentru simpla vechime în muncă, sporurile încep de la 12% – pentru trei ani de vechime și ajung la 25%, la 20-30 de ani vechime
  • 20% – spor implementare proiecte europene
  • 30% spor control financiar
  • Toți salariații vor beneficia de tichete de masa, tichete cadou și vouchere de vacanță
  • Tichete cadou: 8 martie – Ziua Femeii – 300 lei, Sărbătorile Pascale – 550 lei, 1 iunie – Ziua copilului – 300 lei/ fiecare copil al anagajatului și Sărbătorile de Crăciun – 550 lei / salariat + 300 lei / fiecare copil al angajatului.

În plus, conducerea CNIR anunță că pot fi acordate și „alte sporuri legale”.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

22:40SRI și SIE, acuzate că îl protejează pe Călin Georgescu: dosarul acestuia NU a fost transmis CNSAS, arată un cercetător, fostul disident Gabriel Andreescu
19:36VIDEO Cum își bătea joc Călin Georgescu de Diaspora, în 2016: „Nici nu știu să citească! Semnează cu degetul. Toți, nu unul”
17:50Călin Georgescu, idolul femeilor: 62% dintre urmăritorii săi pe TikTok sunt de sex feminin. Fostul candidat are audiență mare și în rândul tinerilor
16:33Ciolacu II pune capăt subvenționării prețului la energie: se vor acorda ajutoare doar pentru cei cu venituri mici
15:28Medicul Cîrstoiu lasă să se înțeleagă că ar putea candida la prezidențiale dacă vor fi „aliniate astrele pentru astfel de lucruri”: „Sunt ferm convins că a venit vremea unui independent”
12:16Nou delir al lui Georgescu: în România se află metale rare care nu sunt în tabelul lui Mendeleev. Reacția lui Ion Cristoiu: „Interesant”
11:34Datoria guvernării Ciolacu a crescut cu peste 150 de miliarde de lei în 11 luni din 2024. Datoria guvernamentală a ajuns la 54,3% din PIB
11:28Vârsta nu garantează înțelepciunea: un șofer de 71 de ani a fugit de la locul accidentului după ce a acroșat un pieton
11:17Trenul metropolitan de la Iași, tras pe linie moartă înainte să facă vreo cursă: proiectul nu are nici măcar studiu de fezabilitate
11:09Daniel David, ministrul Educației, cere indicatori de performanță pentru profesori, dar și salarii atractive
10:30Judecătoare de la Tribunalul București apără poziția „suveraniștilor” și cere demisia CCR
21:31Bilanț catastrofal al guvernării Ciolacu I: deficit bugetar de 152,7 miliarde lei, salariile bugetarilor au consumat 9,3% din PIB, dobânzile – 2,1% din PIB
20:43Președintele bulgar Rumen Radev, suspectat de legături cu o rețea de spioni ruși judecați la Londra
20:34Polițiștii de la Rutieră vor opri în continuare șoferii depistați în trafic sub influența substanțelor psihoactive, recenta decizie a Înaltei Curți nu schimbă procedurile
20:20Nici unul din cei trei arestați în cazul furtului tezaurului dacic nu este român, potrivit secretarul de stat MAI Despescu