/

Fără precedent: două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele. CNIR, desprinsă din CNAIR, se bate cu compania mamă pentru autostrada Unirii

Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele Foto: CNAIR

Fără precedent: două companii de stat, CNIR și CNAIR, cu activități similare, se ceartă între ele în legătură cu administrarea autostrăzii Unirii, A8. Compania Națională de Investiții Rutiere – S.A. (CNIR) s-a desprins din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Citește și: VIDEO Cosette Chichirău anunță că va candida la primăria Iași și lansează acuzații dure spre conducerea USR: „A ajuns fix ca PSD și PNL”

Două companii de stat, cu activități similare, se ceartă între ele

Disputele au început din ianuarie 2024, când șeful CNIR, Cătălin Urtoi, a acuzat CNAIR că tergiversează aprobarea documentaţiilor pentru autostrada A8. „Situaţia proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică! Fac un apel la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR S.A., la conducerea acestei companii şi în special la domnul Director General Cristian Pistol şi domnul Director General Adjunct Gabriel Budescu: Deblocaţi imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin!”, a scris Urtoi pe Facebook, la 13 ianuarie.

Catalin Urtoi și Ciolacu Foto: Facebook

La 4 martie, Urtoi a reluat acuzațiile.

Nu mai trageți de timp ! Dacă tot ați «tras cu dinții» ca acest proiect să nu ajungă la CNIR în perioada interimatului meu ca Director General, invocând tot felul de motive, dar care în realitate vă contrazic (ex: așa zisa lipsă a personalului de specialitate – vezi site CNIR), vă rog să demonstrați în ceasul al 13-lea că sunteți profesioniști și că vă pasă de acest proiect și de românii din regiunea Moldovei!”, a susținut Urtoi.

Azi, a venit replica conducerii CNAIR, care a „reiterat” invitaţia adresată conducerii CNIR de a face demersurile legale şi procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii): „Totodată, reiterăm în mod public invitaţia adresată conducerii Companiei Naţionale pentru Investiţii Rutiere (CNIR) de a face demersurile legale şi procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii)”.

Foto: Facebook Cătălin Urtoi

Salarii uriașe la CNIR

Un angajat CNIR care ocupă o oarecare funcție de conducere poate ajunge la circa 45.000 de lei pe lună, plus tichete de masă, tichete cadou și vouchere de vacanță.

Iată lista sporurilor și primelor oferite de CNIR:

  • Între 15 și 50% spor de funcție de conducere
  • Pentru simpla vechime în muncă, sporurile încep de la 12% – pentru trei ani de vechime și ajung la 25%, la 20-30 de ani vechime
  • 20% – spor implementare proiecte europene
  • 30% spor control financiar
  • Toți salariații vor beneficia de tichete de masa, tichete cadou și vouchere de vacanță
  • Tichete cadou: 8 martie – Ziua Femeii – 300 lei, Sărbătorile Pascale – 550 lei, 1 iunie – Ziua copilului – 300 lei/ fiecare copil al anagajatului și Sărbătorile de Crăciun – 550 lei / salariat + 300 lei / fiecare copil al angajatului.

În plus, conducerea CNIR anunță că pot fi acordate și „alte sporuri legale”.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

23:22Boarding Pass demontează așa-zisele facturi prezentate de Ciolacu pentru a justifica zborurile private pe banii Nordis: „E puțin probabil ca aceste facturi să fi fost emise în anul 2022”
22:17BREAKING Ciolacu prezintă trei hârtii despre care susține că ar fi chitanțele plăților sale pentru călătoriile cu un avion charter Nordis, alături de Laura Vicol
20:45Mai bun de Crăciun: a furat o mașină, s-a îmbătat și a condus-o cu 167 km/h în localitate. A fost arestat
20:36Și studenții protestează, la Belgrad, împotriva mușamalizării accidentului de la gara din Novi Sad în care au murit 15 persoane
20:28Hamas „pune noi obstacole în negocierile” privind ostaticii din Gaza, acuză Israelul
20:21O navă comercială a Ministerului rus al Apărării a fost ținta unui „atac terorist” în Mediterană care a dus la scufundarea sa, acuză Moscova
17:18Cât mai costă Andra pe bani publici: concert de 48.000 de euro la Măgurele, la pachet cu doi cântăreți mult mai slab cotați
16:01Șase dintre ostaticii din Gaza au fost uciși când trupele israeliene se apropiau de locul în care erau ținuți
15:55Furie și stupoare în Panama după ce Trump a amenințat că va prelua controlul asupra canalului omonim
15:47Sonda spațială Parker a NASA, la cea mai mică distanță de Soare de la Icar încoace
15:40Aproape jumătate din cei aflați la bordul avionului Azerbaijan Airlines care s-a prăbușit au supraviețuit, dar unii sunt în stare critică
15:32Moldova, centru logistic al NATO pentru aprovizionarea armatei ucrainene, acuză Rusia
13:29Efectul intrării în Schengen: se închid 33 de puncte de frontieră cu Ungaria, Bulgaria și de pe Dunărea maritimă
13:04Un mare iubitor de oi este respins de soția sa, care a cerut ordin de protecție. Cei doi au o avere impresionantă, iar el este angajatul PSD
11:40Trump va relua execuțiile condamnaților pentru infracțiuni grave, suspendate de Biden. Este vorba de „violatori violenţi, ucigaşi şi monştri”, spune președintele ales