Ziarul The Times deschide, azi, suplimentul de turism, care apare în fiecare final de săptămână, cu un articol în care arată cum a ajuns Wizz Air cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie.
„Întârzieri, rambursări neplătite în valoare de 5 milioane de lire sterline și 881 de hotărâri judecătorești – cum au rămas sute de clienți fără bani în buzunar”, este subtitlul articolului.
Wizz Air, cea mai proastă linie aeriană din Marea Britanie
„The Sunday Times a aflat că Wizz Air încă datorează publicului britanic aproape 5 milioane de lire sterline în rambursări, în ciuda asigurărilor date de compania aeriană că «lucrează pentru a identifica și a încheia toate CCJ-urile [hotărâri judecătorești] restante». Până pe 5 mai încă se emiteau până la patru hotărâri judecătorești pe zi.
Ancheta noastră a descoperit 881 de hotărâri judecătorești în valoare totală de 4.950.479 de lire sterline restante împotriva companiei aeriene, cu pretenții individuale cuprinse între 47 și 10.358 de lire sterline.
Pentru Jozsef Varadi, directorul executiv al companiei, urmărirea cu perseverență a unei creșteri post-pandemie pare să fi suprasolicitat organizația sa în moduri care au provocat mânia pasagerilor și critici din partea organismelor oficiale”, scrie Sunday Times.
hey @wizzair, why is your customer experience so poor? app and website not working properly yesterday, and nobody ever answers in the „24/7 live support” chat? what a joke. please react, I need help with my booking and priority upgrade for my flight.
— Ste r (@3917380B) May 19, 2023
Publicația arată că personalul calificat a plecat în timpul pandemiei și nu s-a mai întors. Anul trecut, în decembrie, Autoritatea Aviației Civile din Marea Britanie a reacționat neobișnuit de dur, condamnând tratamentul inacceptabil aplicat pasagerilor și remarcând faptul că plângerile referitoare la această companie sunt mult mai numeroase decât în cazul altora.
În februarie 2023, o organizație a consumatorilor din Marea Britanie a decis că Wizz Air este cea mai proastă companie aeriană în ceea ce privește comfortul pasagerilor și îmbarcarea. Media întârzierilor, de 46 de minute, plasa compania tot pe locul I, al doilea an consecutiv.
Mulți pasageri s-au plâns că aplicația Wizz Air nu este funcțională și trebuie să plătească taxe uriașe pentru check-in.
what @wizzair the price increased 10 times in less than an hour? pic.twitter.com/lw3YWxi6CP
— Anna™ (@moodjiminssi) May 18, 2023
Miza: un bonus de 100 de milioane de lei
În plus, pasagerii nu pot vorbi direct cu un reprezentant al companiei, la un call centre, decât contra sumei de 1,45 lire pe minut.
The Times arată că piloții și personalul de zbor lucrează mult mai mult decât cei de la Ryan Air și easyJet.
Publicația arată și care ar fi explicația pentru goana după profit și lăcomia companiei: „În septembrie anul trecut, acționarii Wizz Air au votat să îi plătească lui Varadi (Nota redacției: Joszef Varadi, managerul companiei) un bonus de 100 de milioane de lire sterline dacă reușește să crească prețul acțiunilor – care este de aproximativ 30 de lire sterline – la 120 de lire sterline în cinci ani. Personalul spune că acest lucru este realizat prin transferarea riscului de afaceri către personal, transformând efectiv personalul navigant în muncitori la bucată”.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
Nu s-a auzit de TAROM încă…