/

Asociația Metrou Ușor: „Prima linie de autobuz transformată în troleibuz după Revoluție! O veste excelentă pentru bucureșteni”

Prima linie de autobuz transformată în troleibuz Foto: Stoican Dragoș-Andrei/Asociatia Metrou Usor

„Prima linie de autobuz transformată în troleibuz după Revoluție! O veste excelentă pentru bucureșteni”, a scris, azi, pe Facebook, Asociația Metrou Ușor, care explică de ce această măsură este bună pentru locuitorii Capitalei.

Citește și: EXCLUSIV Declarațiile lui Ciolacu au crescut prețul acțiunilor Gabriel Resources cu 50% pe Bursa de la Toronto. Premierul a spus că România va pierde în speța Roșia Montană

Este vorba de transformarea liniei de autobuz 336 în linia de troleibuz 61, linie pe care vor circula noile troleibuze Solaris și al cărui traseu s-a extins prin Strada Apusului.

Noile troleibuze circulă conectate la rețea între Piața Rosetti și intersecția cu strada Apusului. Apoi, se decuplează și continuă pe baterii până la capătul Complexul Comercial Apusului.

Prima linie de autobuz transformată în troleibuz

„Decuplarea de la rețea se face automat, prin simpla apăsare a unui buton. Spre centru, troleibuzele circulă pe baterii pe Str. Apusului, până la intersecția cu Bd. Iuliu Maniu. La revenirea pe bulevard, pâlniile speciale de ghidaj fac posibilă recuplarea în regim automat la rețeaua de troleibuz din nou, fără părăsirea postului de conducere de către șofer”, explică, pe Facebook, Asociația Metrou Ușor.

„Pe lângă reducerea poluării din cartierul Militari și din centru, avantajul utilizării troleibuzelor cu autonomie în cazul liniei 336 îl reprezintă maximizarea coeficientului de utilizare al infrastructurii existente de troleibuz. De asemenea, linia 336 nu va mai primi autobuze electrice, acestea putând fi redirecționate către alte zone ce nu beneficiază de rețea existentă de troleibuz, astfel mărindu-se aria de acoperire a transportului #electric în întreg orașul. Cu toate că rețeaua de troleibuz de pe Bd. Iuliu Maniu a fost inaugurată în 1996, fiind printre cele mai recente din #București, abia acum putem considera că investiția este pe deplin fructificată.

Bucureștiul se aliniază în sfârșit bunelor practici din #Europa occidentală, dar și din #România. Alte municipii au făcut deja pași similari: #Brașov a înlocuit în ultimii ani toate autobuzele diesel de pe liniile 1, 2, 6 și 31 cu troleibuze articulate cu autonomie, iar #TârguJiu va înlocui anul acesta autobuzele diesel cu noi troleibuze cu autonomie, conform proiectului european aflat în derulare.

O altă veste bună importantă pentru transportul electric din cartierul #Militari este suplimentarea liniei 62. A crescut frecvența troleibuzelor spre capătul #GrupȘcolarAuto, complementar cu modificarea liniei 61. Astfel, nu doar că dispariția liniei 61 de la Master nu se va face resimțită, dar numărul și frecvența troleibuzelor spre Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” vor crește, comparativ cu situația precedentă”, arată această asociație.

Totuși, ea sesizează faptul că, în absența unei benzi unice dedicate transportului în comun, durata de transport și sosirea în stații va fi greu predictibilă.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

20:13Casa Națională de Pensii va avea 1.000 de angajați în plus, a decis Guvernul, actuala organigramă este insuficientă pentru recalcularea pensiilor
20:06Rutte (NATO) insistă că 2% din bugetele naționale pentru Alianță este prea puțin în condițiile actuale
19:53Nevasta lui George Simion și-a lansat o carte, iar liderii AUR s-au grăbit să o tămâieze: „Cartea ne emoționează și ne apropie de esența familiei și a iubirii”
16:11Eșec major al proiectului PSD-Tudose, preluarea de stat a Șantierului Mangalia: aproape 300 de angajați vor fi dați afară. Șantierul, îngropat în datorii
15:49De frica Rusiei, Finlanda vrea să se aprovizioneze din nou cu mine antipersonal, deși a renunțat la acestea în 2012
15:40Andrew Tate a pierdut un proces de fraudă fiscală în Marea Britanie, i se vor confisca două milioane de lire sterline
15:30Ciocolata va fi din ce în ce mai scumpă, prețurile la cacao s-au majorat deja cu aproape 50% în ultimii ani
15:03Ozempic, medicamentul minune pentru slăbit, poate duce la orbire, arată două noi studii. Agenția Europeană a Medicamentului analizează dovezile
14:39Afacerile consultantului Andrei Caramitru, catastrofale: pierderi de milioane, datorii de milioane, firme suspendate, SRL-uri fără activitate
13:20Fost ministru al Energiei explică de ce vrea compania lui Orban să cumpere E.ON România: ca să vândă gazele Gazprom, fiindcă afacerea cu China nu merge
12:28Călin Georgescu habar nu are că E.On România nu extrage gaze în România: „Gazele noastre vor veni din Ungaria. Sunt gazele noastre”
11:12Rafila și Câciu nu au fost capabili să cheltuie nici un euro din patru miliarde de euro oferiți în cadrul fondurilor de coeziune alocate Sănătății
10:28Asasinarea generalului rus Kirilov la Moscova a fost văzută în timp real la Kiev, la sediul SBU (serviciul de securitate)
10:20Viktor Orban reduce numărul numărul de parlamentari din Budapesta, oraș care tradițional votează cu opoziția, pentru a încerca să rămână la putere
10:13A doua etapă a recalculării pensiilor, abandonată de guvernul Ciolacu. Oficial, cauza este volumul mare de documente de procesat