/

Un pilot român care a aterizat de multe ori pe aeroportul japonez unde două aeronave s-au ciocnit: Haneda, un aeroport foarte dificil. Să le spunem „Mulțumesc!” însoțitorilor de zbor

Aeroportul Haneda, foarte complicat - pilot român
Aeroportul Haneda, foarte complicat - pilot român (sursa: CBS News)

Aeroportul Haneda, foarte complicat – pilot român. Dumitru Oprisiu a explicat de ce aeroportul Haneda este extraordinar de dificil pentru piloți. Pe acest aeroport japonez s-au ciocnit două aeronave. Cea de călători avea aproape 400 de persoane la bord și toate au supraviețuit.

Aeroportul Haneda, foarte complicat – pilot român

„Haneda , este cel mai mare aeroport al Japoniei si al 4 –lea in lume ca trafic , cu peste 700 miscari zilnic si anual peste 80.milioane de pasageri tranzitati prin acesta .

Citește și: Fosta ostatică Mia Schem își relatează experiența: „Nu există civili inocenți în Gaza”. Ținută în captivitate la o familie cu copii, ea relatează cum era înfometată și umilită

Am zburat deseori spre acest aeroport . Chiar penultima cursa din cariera , in Feb. 2017 a fost la Haneda. Desi este unul dintre cele mai bine puse la punct aeroporturi pe care am aterizat , cu dotari de infrastructura , navigatie , radiocomunicatii si supraveghere de ultima generatie , nu este un lucru chiar simplu de aterizat acolo .

Pozitionarea in Golful Tokyo , numeroasele restrictii de survol deasupra zonelor locuite ,datorate evitarii zgomotului , aglomeratia si nu in ultimul rând vremea rea , mai ales in perioada trecerii taifunelor , fac din Haneda unul dintre aeroporturile care necesita , mai ales pentru aterizare pe pista 23 , o pregatire speciala a echipajelor , o atentie deosebita cu un consum nervos pe masura .

„Am trecut prin situații limită”

Personal , am trecut prin situatii limita , cand zona Hanedei si a Naritei , celalalt aeroport al Tokyo ului , erau inchise ore bune datorita trecerii centrului taifunului , traficul intarziat se aglomera si arata asemenea unui viespar , dar de aeronave sosite de peste Pacific , dinspre Europa , Australia ,din intreaga lume , toate in limita de combustibil si fiecare dorind prioritate la aterizare .

Pe ecranul TCAS ului nu mai puteai distinge care aeronava este deasupra , care dedesubtul tau .

In cateva situatii , controlorii de trafic pareau ca sunt depasiti de situatie , desi in fapt erau profesionisti desavarsiti , si nu odata am evitat noi , echipajele , sa-i urmam instructiunile care cu siguranta ar fi dus la incidente .

„Noapte fiind îți era și frică să privești afară”

Nu odata TCAS ul ne avertiza ca ne apropiem periculos de o alta aeronava .

La fiecare 2-3 minute iti schimba pista pe care- ti autoriza apropierea .Noapte fiind iti era si frica sa privesti afara de multitudinea luminilor proiectoarelor si al lampilor rosii de anticoliziune ale celorlalte aeronave .

Ai exclusivitățile DeFapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Dese erau intreruperile apropierii si urmarea procedurii de ratare a aterizarii , ceea ce , in vremea de afara , rezerva redusa de combustibil si secventa in care urma sa fii pus pentru o noua apropiere pica , ca un traznet. Dar pana la urma se descurcau exemplar . Opinia mea ca sunt unii dintre cei mai solicitati controlori de trafic din lume , si repet ,foarte buni profesionisti .

„Admirația pentru întreg echipajul”

Dar , cine stie ce s-o fi intamplat acolo ? Neprevazutul se afla la tot pasul . Banui , dar ma abtin de la orice comentariu , si ar trebui toti sa facem asta . Sa lasam pe seama anchetatorilor sa elucideze cauzele .

Totusi , ce am putea face , ar fi sa exprimam simpatia pentru defuncti , recunostinta Divinului pentru cei crutati de aceasta trista intamplare si admiratia pentru intreg echipajul , mai ales cel de cabina , pentru modul cum au actionat cu inalt professionalism , astfel ca nici una dintre cele 379 persoane evacuate nu a avut de suferit , deasemenea profesionalismul echipelor de salvare de la sol .

O performanta magnifica , un exemplu care ar trebui studiat in cadrul programelor de pregatire a tuturor celor raspunzatori de siguranta zborului . Iar atunci cand calatorim cu avionul , sa nu uitam ca ei , insotitorii , sunt acolo in principal , pentru a avea grija de viata dumneavoastra , iar la intrarea in aeronava sa le spunem un simplu buna ziua , iar la coborare un multumesc.

O merita din plin , credeti-ma. O spun din experienta celor peste 40 de ani pe care i-am petrecut alaturi de ei .”, a scris pilotul pe Facebook.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

12:10Cireașa de pe tortul unui business bun: o companie din Cotnari vinde cireșe în toată Europa
11:59România dilatată: din cauza temperaturilor caniculare, șosele și căi ferate au devenit, pe anumite segmente, necirculabile
11:34Servicii medicale gratuite pentru persoanele neasigurate: care sunt acestea și cine se încadrează să le primească
11:18GALERIE VIDEO-FOTO Imagini stupefiante de pe noul pod peste Dunăre de la Brăila: tranșee și „valuri” în asfalt, crevase de câțiva centimetri adâncime. Se circulă cu cel mult 15 km/h
10:29Cei mai bine plătiți salariați ai statului român lucrează în instituția condusă de un fost turnător: câți sunt, cum s-au înmulțit și ce salariu mediu uriaș au
10:11EXCLUSIV 117 milioane EUR pentru tratamentul balnear al pensionarilor. 33 de milioane EUR ajung la firma CNSLR Frăția, administrată de un sindicalist care câștigă peste 21.000 EUR lunar
18:46În România încă se fură de foame din magazine, arată unele decizii din instanțe. Dar procurorii sunt neclintiți: vor pedepse cu închisoarea
16:13Eurostat pune sare pe rană: România a avut cea mai dură prăbușire a producției industriale din întreaga Uniune Europeană
16:06Monstrul fonic din pădurea Breazu: tremură copacii, fug animalele, oamenii nu dorm
15:29Chinurile PNRR în România: o licitație pentru lucrări la un colegiu, proceduri sisifice de atribuire
14:42Singurul oraș din România unde cei care folosesc transportul în comun pot vedea, pe Google Maps, cât de aglomerate sunt autobuzele sau tramvaiele
13:50Datoria externă a administrației publice continuă să crească exploziv: majorare de 3,8 miliarde de euro în doar o lună
12:30Misterioasa doamnă Nicoleta, bugetar cu studii la o universitate privată, dar competentă în bănci, căi ferate și aeronautică. I-a dat o mână de ajutor lui Dan Voiculescu
11:36Și exporturile s-au prăbușit, nu doar producția industrială: cădere de peste 16% în mai 2024 față de mai 2023. Deficitul balanței comerciale după primele cinci luni, mai mare cu 11%
21:19EXCLUSIV Miracolul Geoană: după ce a fost numit la NATO, prietenul său Dima Șamata a dat lovitura – contract de 89 de milioane de lei cu Armata. Anterior, Șamata nu avusese contracte cu MApN