/

Asociația Metrou Ușor: „Prima linie de autobuz transformată în troleibuz după Revoluție! O veste excelentă pentru bucureșteni”

Prima linie de autobuz transformată în troleibuz Foto: Stoican Dragoș-Andrei/Asociatia Metrou Usor

„Prima linie de autobuz transformată în troleibuz după Revoluție! O veste excelentă pentru bucureșteni”, a scris, azi, pe Facebook, Asociația Metrou Ușor, care explică de ce această măsură este bună pentru locuitorii Capitalei.

Citește și: EXCLUSIV Declarațiile lui Ciolacu au crescut prețul acțiunilor Gabriel Resources cu 50% pe Bursa de la Toronto. Premierul a spus că România va pierde în speța Roșia Montană

Este vorba de transformarea liniei de autobuz 336 în linia de troleibuz 61, linie pe care vor circula noile troleibuze Solaris și al cărui traseu s-a extins prin Strada Apusului.

Noile troleibuze circulă conectate la rețea între Piața Rosetti și intersecția cu strada Apusului. Apoi, se decuplează și continuă pe baterii până la capătul Complexul Comercial Apusului.

Prima linie de autobuz transformată în troleibuz

„Decuplarea de la rețea se face automat, prin simpla apăsare a unui buton. Spre centru, troleibuzele circulă pe baterii pe Str. Apusului, până la intersecția cu Bd. Iuliu Maniu. La revenirea pe bulevard, pâlniile speciale de ghidaj fac posibilă recuplarea în regim automat la rețeaua de troleibuz din nou, fără părăsirea postului de conducere de către șofer”, explică, pe Facebook, Asociația Metrou Ușor.

„Pe lângă reducerea poluării din cartierul Militari și din centru, avantajul utilizării troleibuzelor cu autonomie în cazul liniei 336 îl reprezintă maximizarea coeficientului de utilizare al infrastructurii existente de troleibuz. De asemenea, linia 336 nu va mai primi autobuze electrice, acestea putând fi redirecționate către alte zone ce nu beneficiază de rețea existentă de troleibuz, astfel mărindu-se aria de acoperire a transportului #electric în întreg orașul. Cu toate că rețeaua de troleibuz de pe Bd. Iuliu Maniu a fost inaugurată în 1996, fiind printre cele mai recente din #București, abia acum putem considera că investiția este pe deplin fructificată.

Bucureștiul se aliniază în sfârșit bunelor practici din #Europa occidentală, dar și din #România. Alte municipii au făcut deja pași similari: #Brașov a înlocuit în ultimii ani toate autobuzele diesel de pe liniile 1, 2, 6 și 31 cu troleibuze articulate cu autonomie, iar #TârguJiu va înlocui anul acesta autobuzele diesel cu noi troleibuze cu autonomie, conform proiectului european aflat în derulare.

O altă veste bună importantă pentru transportul electric din cartierul #Militari este suplimentarea liniei 62. A crescut frecvența troleibuzelor spre capătul #GrupȘcolarAuto, complementar cu modificarea liniei 61. Astfel, nu doar că dispariția liniei 61 de la Master nu se va face resimțită, dar numărul și frecvența troleibuzelor spre Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” vor crește, comparativ cu situația precedentă”, arată această asociație.

Totuși, ea sesizează faptul că, în absența unei benzi unice dedicate transportului în comun, durata de transport și sosirea în stații va fi greu predictibilă.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

18:02Șoșoacă cere ca Simion să nu fie votat: „Nimeni din cei care susțin Diana Ivanovici-Șoșoacă nu ar putea să voteze un astfel de grobian”
15:43Ciucă îi cere lui Ciolacu biletul cu care și-a dus fiul la Nisa, la cursa de Formula 1: „Nu ați fost plecat pe banii Nordis?”
15:05Ciolacu va fi președinte fiindcă a mituit 50% din țară – pensionari, bugetari, presă, politicieni, magistrați – și toți sunt mulțumiți
13:41BREAKING Comisia Europeană arată că majorarea salariilor bugetarilor, nu investițiile, a dus la deficitul uriaș
11:29Guvernul își recunoaște eșecul: în trimestrul III a ratat o treime din banii europeni pe care spera să-i aducă la buget
10:58ANALIZĂ Guvernul a crescut cu 30% cheltuielile cu salariile din Justiție, care vor ajunge la astronomica sumă de șase miliarde de lei
09:52Începe marea detoxifiere de final de an, cunoscută și ca Postul Crăciunului
09:44Guvernul Ciolacu nu plătește pensiile celor care s-au pensionat după 1 septembrie: Casa de Pensii nu are timp să le calculeze
09:31Încă un dosar penal în Primăria Iași: organizarea Revelionului 2022, suspectată de DNA de corupție
09:22Enigmatica avere a lui Geoană: sute de mii de euro moștenite de la părinți din surse incerte, apartamente de lux cumpărate suspect de ieftin, beneficii din șpăgile cumnatului Ionuț Costea
21:41Șoșoacă cere fanilor ei să nu-l voteze pe Călin Georgescu și explică cum poate fi ea votată: „Facem cu toții pătrățel”
18:24Slovacia: Administraţia prezidenţială a încetat plata indemnizaţiei către ex-preşedintele condamnat pentru fraudă fiscală
16:16Mai mult de un sfert dintre locuitorii Bistriței, inclusiv fostul primar, nu-și achită taxele de salubritate, susține actualul primar
15:46Cum face AUR jocurile Rusiei: se opune înzestrării Armatei Române, dezvoltării NATO și susținerii pentru Ucraina
12:35Răspunsul penibil al lui Ciolacu, întrebat dacă a fost în Franța pe banii Nordis: „Ciolac” înseamnă ciung de mână dreaptă