„Prima linie de autobuz transformată în troleibuz după Revoluție! O veste excelentă pentru bucureșteni”, a scris, azi, pe Facebook, Asociația Metrou Ușor, care explică de ce această măsură este bună pentru locuitorii Capitalei.
Este vorba de transformarea liniei de autobuz 336 în linia de troleibuz 61, linie pe care vor circula noile troleibuze Solaris și al cărui traseu s-a extins prin Strada Apusului.
Noile troleibuze circulă conectate la rețea între Piața Rosetti și intersecția cu strada Apusului. Apoi, se decuplează și continuă pe baterii până la capătul Complexul Comercial Apusului.
Prima linie de autobuz transformată în troleibuz
„Decuplarea de la rețea se face automat, prin simpla apăsare a unui buton. Spre centru, troleibuzele circulă pe baterii pe Str. Apusului, până la intersecția cu Bd. Iuliu Maniu. La revenirea pe bulevard, pâlniile speciale de ghidaj fac posibilă recuplarea în regim automat la rețeaua de troleibuz din nou, fără părăsirea postului de conducere de către șofer”, explică, pe Facebook, Asociația Metrou Ușor.
„Pe lângă reducerea poluării din cartierul Militari și din centru, avantajul utilizării troleibuzelor cu autonomie în cazul liniei 336 îl reprezintă maximizarea coeficientului de utilizare al infrastructurii existente de troleibuz. De asemenea, linia 336 nu va mai primi autobuze electrice, acestea putând fi redirecționate către alte zone ce nu beneficiază de rețea existentă de troleibuz, astfel mărindu-se aria de acoperire a transportului #electric în întreg orașul. Cu toate că rețeaua de troleibuz de pe Bd. Iuliu Maniu a fost inaugurată în 1996, fiind printre cele mai recente din #București, abia acum putem considera că investiția este pe deplin fructificată.
Bucureștiul se aliniază în sfârșit bunelor practici din #Europa occidentală, dar și din #România. Alte municipii au făcut deja pași similari: #Brașov a înlocuit în ultimii ani toate autobuzele diesel de pe liniile 1, 2, 6 și 31 cu troleibuze articulate cu autonomie, iar #TârguJiu va înlocui anul acesta autobuzele diesel cu noi troleibuze cu autonomie, conform proiectului european aflat în derulare.
O altă veste bună importantă pentru transportul electric din cartierul #Militari este suplimentarea liniei 62. A crescut frecvența troleibuzelor spre capătul #GrupȘcolarAuto, complementar cu modificarea liniei 61. Astfel, nu doar că dispariția liniei 61 de la Master nu se va face resimțită, dar numărul și frecvența troleibuzelor spre Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” vor crește, comparativ cu situația precedentă”, arată această asociație.
Totuși, ea sesizează faptul că, în absența unei benzi unice dedicate transportului în comun, durata de transport și sosirea în stații va fi greu predictibilă.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.