/

FOTO Eșecul controlului unic la vama Albița, între România și Moldova: cozi de peste două ore, vameșul notează mașinile cu pixul, sistemele informatice nu sunt interconectate

Eșecul controlului unic la vama Albița Foto: Ștefan Miron

Eșecul controlului unic la vama Albița, între România și Moldova, descris, pe Facebook de către un cetățean român, Ștefan Miron: cozi de peste două ore, vameșul notează mașinile cu pixul, sistemele informatice nu sunt interconectate.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Eșecul controlului unic la vama Albița

„Vama Albița – de ce durează mai bine de 2 ore trecerea acesteia, de ce controlul/ghișeul unic nu este chiar “unic” și de ce de o săptămâna, coada este până peste Prut.

Pana acum aveam 2 vămi, cu câte 2 ghișee fiecare (Poliție de Frontiera + Vama). Odată cu anunțarea implementării ghișeului unic, numărul ghișeelor nu a fost redus, ci doar mutat. Astfel, tot la 4 ghișee este nevoie să te prezinți, doar că peste Prut.

1. Exista 2 sisteme informatice diferite, ce înțeleg că nu comunică între ele. Astfel, după ce pașaportul este verificat de Politistul de frontieră MD, îl primești înapoi și aștepți sa vină polițistul de frontieră RO. Este posibil ca acesta să vină înainte să fi primit/ridicat actele de la cel MD, sau să nu fi venit încă cel MD. Ca să nu aștepte, cel RO trece la următoarea mașină. De aici, și haosul.

2. Prin Ghișeu comun, ar trebui să înțelegem că primirea actelor = Drum bun! Ceea ce nu este valabil în cazul Albița. Cel puțin asta se întâmpla în cazul ghișeelor comune prin care am avut ocazia sa trec (RO-HU, RO-BG sau chiar MD-UA), unde primirea actelor înseamnă ca ești liber să pleci.

3. Indiferent că verifică sau nu ambii polițiști de frontiera Pașapoartele, aceștia ar trebui Cel Puțin! să se afle FIZIC în același ghișeu, să își transmită ei actele unul altuia, iar înmânarea pașapoartelor să însemne că poți pleca.

4. Dar asta nu e tot, după ce ai primit actele și a doua oară, urmează VAMA și “ghișeul mobil” pe nume “vameșul RO”, care scrie numerele mașinilor CU PIXUL într-un tabel ce nu îl citește nimeni, niciodată. De fiecare dată când ai nevoie de el, nu ai cum sa îl găsești, el ne fiind la ghișeu, pentru că de cele mai multe ori el este pe un cu totul alt rând. De obicei, căutând prin bagajele cuiva, unde a identificat el un suspect traficant cu vin, găini sau ouă de casă.

5. Pe lângă lipsa de informare privind procedura de trecere, acest “ghișeu unic” a și fost pus în aplicare într-un moment în care numărul mașinilor este cu mult mai mare decât în mod normal, haosul fiind astfel, și el mai mare. La pachet, vine și anularea zborurilor AirMoldova și WizzAir, astfel mii de oameni fiind obligați sa meargă în RO pentru a putea zbura.

În concluzie:

In acest moment avem doar o mutare fizică a unei gherete, peste Prut. Dacă tot vorbim despre protocoale semnate între state, atunci ar trebui sa putem vorbi de ÎNCREDERE și delegate de atribuții între cele 2 entități, Vama RO și Vama MD, ceea ce înțeleg ca nu există. Fie prin a conecta sistemele informatice între ele sau prin implementarea unui sistem unic, comun. Fie prin “cedarea verificării” către cealaltă entitate (Vama RO verifică actele la intrarea în Romania, Vama MD verifica actele la intrarea in Moldova).

Sper foarte mult să nu se renunțe la acest control unic sub pretextul eșecului din acest moment, ci să fie îmbunătățit. Soluții există și trebuie doar aplicate.

Doamne Ajută!”, a scris Miron.

Control unic, din 15 aprilie

Începând din 15 aprilie, are loc un control unic la punctul de frontieră Leușeni-Albița, la trecerea din Republica Moldova spre România. Cele patru autorități de frontieră și vamale din Republica Moldova și România au început aplicarea în comun a controlului coordonat în punctul de trecere a frontierei.

În 2018, timpul mediu de traversare a acestei vămi era de 1.033 minute, scria presa din Republica Moldova.

Acest fapt presupune „oprire unică” pe partea română pentru toate procedurile de control ale traversării frontierei de stat. 

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

7 comentarii

  1. La țară….. e ca la tara…..estul a rămas în top la SPAGÎ IN VAMA….. ca în rest ….. domnește sec.18….. ….acolo….. scheme… inbirligaturi……. șpăgi….. japca….. șușanele…… capitalism de cumatrie tip prut 2 reloaded….. Matrix sec.18…… …..parșivi oameni….. sunt în vama….. spagagii…… nenorociți…… slabi pregătiți…… mirlani care fac de ris ….. zona aia de amarasteni…..

  2. Si in ce consta „Eșecul”? In fiecare an la Paști si/sau la „Blajini”, era aglomeratie mare in vami, si timpul de asteptare era foarte mare. Eu personal am stat si 3-4 ore pentru a trece ambele vami.
    Totusi, faptul ca controalele ambelor state se fac in raza a 20 m, e si logic sa se reduca timpul de asteptare si de trecere a frontierii.
    Acum ca sunt soferi care nu stiu sa citeasca afisele pentru dirijare/deplasare, sau nu le vad, plus ca mai sunt soferi care pur si simplu nu stiu ce sa faca si stau in așteptare a ceva sau cineva…
    Nu vad nici-un eșec.
    P.S. ce sa spunem in cazul trecerii frontierii Romania-Ungaria?

  3. Nu prea inteleg ce spui. Albita e una din cele mai cinstite vami din punctul meu de vedere. Am fost pe la toate vamile MD-RO. Doar la Albita si la Stinca- Costeşti nu mia cerut nici o datata bani. Asta nu e practica de o trecere unica. Ci trecere de mai multi ani la rind.

  4. Ha…bvo….lor……..vsmesiiii….sunt care fac naveta la serviciu de la Onesti……la Albita…..saracu bugetar….ss.i fffff….cu tot cu sefiii lor

  5. Va spun din perceptia mea personala, am trecut vama pe 21.04.2023 – problema este la suprafata – sabotaj grosolan din partea politiei de frontiera „moldovneasca”. Cu atata ura si suparare a introdus „dnul politist” actele in calaculator la punctul comun, de nu Va imaginati…. evident ca este „dureros” cand ti se taie „tsitsa”…dar trebuie de oprit practicile sovietice si de pus legea, cetateanul si dreptatea pe primul loc… spre deosebire de moldoveni, partea romaneasca foarte operativ si rapid au actionat…

  6. La fel am fost martor . La trecere nu am simtit eficienta. O prezentare de orgoliu românesc din ambele parti face pare-mi-se mai rau pentru cei care traverseaza.
    Sper sa vina si schimbarea ,doar acesta a fost scopul….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

20:56Viața premierului slovac împușcat nu mai este în pericol, însă starea sa este gravă iar Robert Fico rămâne la terapie intensivă
19:52Cine este președintele iranian Raisi, al cărui elicopter s-a prăbușit azi: „judecător” al unor tribunale excepționale care au condamnat mii de oameni la moarte, inclusiv adolescenți
19:01Primarul pesedist care-l adula pe Ceaușescu a comis un accident și a fugit de la fața locului
13:17Fotografie virală: la o oră după pelerinajul cu sute de mii de participanți de la Șumuleu Ciuc, câmpia era curată, „nici o batistă aruncată”
12:37Veto la legea putinistă a „influenței străine” din partea președintei georgiene, Salome Zurabişvili. Partidul aflat la putere, însă, poate vota definitiv legea care „omoară” societatea civilă
12:36Băsescu: „Eu cred că va câștiga și Clotilde la Sectorul 1. Femeia asta a avut curaj să oprească dezmățul de la salubrizare”
12:24Urs împușcat mortal la Oituz după ce a atacat echipa de intervenție venită să-l elibereze dintr-un gard de sârmă
10:21Ciolacu, tur de forță în județele Moldovei, pentru a repara mojicia referitoare la „jignirea” că ar fi moldovean. Șeful PSD a spus că cele mai multe investiții publice recente sunt în regiune
18:14Numărul uriaș al sporurilor și salariile mari de care beneficiază angajații Guvernului, care azi cer majorări și fac grevă japoneză. În ultimii ani, personalul Executivului a crescut cu 50%
13:55Potop de vouchere peste angajații excelent plătiți ai companiei de stat care nu a construit nici un kilometru de autostradă
12:59FOTO Coloana premierului Ciolacu, blocată în trafic la Podu Iloaiei, unde ambuteiajele se formează permanent, iar CNAIR tergiversează aplicarea soluției, care există
12:32Piedone, atacuri în serie la „Firea Pandele”: „A făcut 20 de companii, a cheltuit banii, a îndatorat Bucureștiul și a plecat!”. El cere să se voteze împotriva „lenei și incompetenței”
11:40DNA nu a început urmărirea penală față de Nicușor Dan, cum fals a afirmat candidatul AUR la Primăria București
09:41De ce și-a ucis un polițist mama: „Bea și mă bătea când eram mic”. Culmea, a cerut o pedeapsă mai mică pentru că era om al legii
09:27Un ONG a vrut să finanțeze cu peste 200.000 de euro construcția unei pasarele pietonale. Primăria a avut nevoie de doi ani și jumătate pentru a emite autorizație. A fost prea târziu: costul se dublase