/

Titi Aur: Atunci când „cocalarul” român va pune mâna pe o maşină autonomă, „sigur va modifica ceva pe acolo”

Educația rutieră, o problema majoră în România
Educația rutieră, o problema majoră în România (sursa: Facebook/TitiAur)

Educația rutieră, o problema majoră în România. Fostul pilot Titi Aur, expert în conducere defensivă, a afirmat miercuri că există „mari probleme” privind educaţia rutieră în România, adăugând că atunci când „cocalarul” român va pune mâna pe o maşină autonomă, „sigur va modifica ceva pe acolo”.

„Şi eu sunt un fan al tehnologiei, dar trebuie să înţelegem că atunci când va pune mâna ‘cocalarul’ român pe o maşină autonomă, sigur va modifica el ceva pe acolo şi de aceea în legea din România va fi pentru maşina autonomă o lege specială. În maşina autonomă trebuie să fie obligatoriu un om şi un câine.

Educația rutieră, o problema majoră în România

Câinele va fi dresat să muşte omul dacă pune mâna pe ceva, pentru că sigur va strica ceva. Sper să ajungem la maşina autonomă, sper să fie aşa, doar că până atunci avem mari probleme de educaţie”, a declarat Titi Aur la Conferinţa internaţională „Comportamentul uman în siguranţa rutieră 2022”, organizată de Subcomisia pentru siguranţă rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, eveniment organizat sub egida Camerei Deputaţilor.

Citește și: Lupte feroce pentru Insula Șerpilor: Ucraina încearcă să recucerească minuscula stâncă din Marea Neagră care are o importanță strategică uriașă

El a adăugat că educaţia este cea mai rapidă cale de a reduce numărul de accidente în România.

„Mi-am propus să vorbesc despre educaţie. Educaţia care cred eu că este în momentul de faţă principala, poate singura, (…) cale rapidă şi relativ ieftină ca să reducem numărul de accidente. De ce relativ ieftin şi de ce rapidă? Pentru că se pot face nişte paşi mai repede decât să construim acele autostrăzi sau până vom face drumurile perfecte sau până va veni maşina autonomă”, a spus Titi Aur.

Potrivit fostului pilot de raliuri, statisticile arată că majoritatea accidentelor rutiere sunt din cauza factorului uman.

„Cine influenţează siguranţa rutieră?

„Cine influenţează siguranţa rutieră? Omul, drumul sau maşina? Dacă vorbim despre drumuri, drumurile, în ultima perioadă, au evoluat. Se asfaltează, se trag dungi, se fac autostrăzi. Începând din ’90 şi până acum, drumul evoluează. Culmea este că pe toate drumurile (…) modernizate, asfaltate creşte numărul de victime. Maşina a evoluat.

Chiar dacă nu suntem la nivelul pe care ni-l dorim, chiar dacă suntem mult în urmă faţă de ţările pe care le urmărim, ţările dezvoltate, totuşi nu mai suntem la nivelul anilor ’90. Acum, maşinile, chiar dacă sunt vechi, au sisteme vechi, înseamnă maşini din 2010, 2012, 2015. Nu sunt foarte noi, dar au sisteme. Cine este cel mai vinovat din cele trei? Toate statisticile arată, în diferite variante, unii spun 90, unii spun 95% din accidentele rutiere sunt din cauza factorului uman.

Ce înseamnă factorul uman? Păi, factorul uman înseamnă, pe de o parte, şoferul – să zicem cel mai acuzat, dar avem şi motociclistul, avem şi biciclistul, mai nou avem şi trotinetistul care a devenit o categorie de participanţi la trafic, o nouă specie greu de controlat, dar sunt printre noi. Din fericire, am scăpat de căruţaş şi de tractorist, care mai apar din când în când, dar mai rar. Şi, bineînţeles, pietonul”, a subliniat el.

Titi Aur a mai spus că, din punct de vedere al educaţiei, suntem mult în urmă faţă de ce era în anii ’80 şi până în ’90. „De fapt, am involuat în loc să evoluăm la acest capitol”, a arătat expertul în conducere defensivă. 

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

22:40SRI și SIE, acuzate că îl protejează pe Călin Georgescu: dosarul acestuia NU a fost transmis CNSAS, arată un cercetător, fostul disident Gabriel Andreescu
19:36VIDEO Cum își bătea joc Călin Georgescu de Diaspora, în 2016: „Nici nu știu să citească! Semnează cu degetul. Toți, nu unul”
17:50Călin Georgescu, idolul femeilor: 62% dintre urmăritorii săi pe TikTok sunt de sex feminin. Fostul candidat are audiență mare și în rândul tinerilor
16:33Ciolacu II pune capăt subvenționării prețului la energie: se vor acorda ajutoare doar pentru cei cu venituri mici
15:28Medicul Cîrstoiu lasă să se înțeleagă că ar putea candida la prezidențiale dacă vor fi „aliniate astrele pentru astfel de lucruri”: „Sunt ferm convins că a venit vremea unui independent”
12:16Nou delir al lui Georgescu: în România se află metale rare care nu sunt în tabelul lui Mendeleev. Reacția lui Ion Cristoiu: „Interesant”
11:34Datoria guvernării Ciolacu a crescut cu peste 150 de miliarde de lei în 11 luni din 2024. Datoria guvernamentală a ajuns la 54,3% din PIB
11:28Vârsta nu garantează înțelepciunea: un șofer de 71 de ani a fugit de la locul accidentului după ce a acroșat un pieton
11:17Trenul metropolitan de la Iași, tras pe linie moartă înainte să facă vreo cursă: proiectul nu are nici măcar studiu de fezabilitate
11:09Daniel David, ministrul Educației, cere indicatori de performanță pentru profesori, dar și salarii atractive
10:30Judecătoare de la Tribunalul București apără poziția „suveraniștilor” și cere demisia CCR
21:31Bilanț catastrofal al guvernării Ciolacu I: deficit bugetar de 152,7 miliarde lei, salariile bugetarilor au consumat 9,3% din PIB, dobânzile – 2,1% din PIB
20:43Președintele bulgar Rumen Radev, suspectat de legături cu o rețea de spioni ruși judecați la Londra
20:34Polițiștii de la Rutieră vor opri în continuare șoferii depistați în trafic sub influența substanțelor psihoactive, recenta decizie a Înaltei Curți nu schimbă procedurile
20:20Nici unul din cei trei arestați în cazul furtului tezaurului dacic nu este român, potrivit secretarul de stat MAI Despescu