/

Război între TVR și Antena 3 după ce postul lui Voiculescu a difuzat o producție a postului public

Scandal între TVR și Antena 3
Scandal între TVR și Antena 3 (sursă: Facebook/TVR)

Scandal între TVR și Antena 3 din cauza emisiunii lui Mihai Gâdea. Antena 3 a difuzat duminică, 30 ianuarie, la „Sinteza zilei”, fragmente trunchiate din emisiunea „Dosar România”, producţie TVR, fără acordul SRTv, se arată într-un comunicat al postului public de televiziune, potrivit ziare.com.

TVR a anunțat că va anunța Consiliul Național al Audiovizulalului și ar putea formula chiar o plângere penală față de Antena 3 pentru încălcarea drepturilor de autor şi pentru ştirbirea imaginii Serviciului Public de Televiziune.

Astfel, în data de 31 ianuarie 2022, la ora 21.00, postul Antena 3 a difuzat, în cadrul emisiunii „Sinteza zilei”, două fragmente (remontate conform politicii editoriale a postului Antena 3) din două ediţii ale emisiunii „Dosar România”, produsă de TVR şi realizată de Răzvan Butaru, după cum urmează: aproximativ şase minute (în intervalul orar 21.04-21.10) din episodul „Dosar România” – Pacienţii din linia întâi – partea a treia, difuzat de TVR 1 în data de 30.01.2022, ora 18.00; aproximativ 13 minute (în intervalul orar 21.20-21.33) din episodul „Dosar România” – Sechestrat printre morţii vii, difuzat de TVR 1 în data de 23.01.2022, ora 18.00.

Citește și: Antena 3, în campanie pentru liderii AUR. George Simion și Călin Georgescu, mediatizați favorabil

Potrivit unui comunicat al TVR, postul de televiziune Antena 3 furnizează aceste fragmente publicului şi prin intermediul serviciilor media audiovizuale la cerere, cu acces condiţionat de plata unui abonament lunar.

Scandal între TVR și Antena 3 din cauza emisiunii lui Mihai Gâdea

„În plus faţă de cele enumerate mai sus, moderatorul emisiunii, dl. Mihai Gâdea, a afirmat că realizatorul programului „Dosar România”, Răzvan Butaru, a difuzat cu întârziere ancheta din cauza faptului că a fost cenzurat, afirmaţie falsă şi deosebit de gravă care aduce prejudicii atât imaginii televiziunii publice, cât şi realizatorului SRTv”, a transmis TVR.

Într-un punct de vedere, Răzvan Butaru a precizat: „În seara zilei de 31.01.2022, dl. Mihai Gâdea, într-un dispreţ total faţă de proprietatea intelectuală, şi-a realizat ediţia emisiunii sale, Sinteza zilei, pe baza investigaţiilor mele, folosind părţi importante din două episoade din seria ”Pacienţii din linia întâi”.

Citește și: Vladimir Putin: România și Polonia sunt o amenințare pentru Rusia

Practic, fără investigaţia difuzată de TVR 1, la Dosar România, emisiunea dlui Gâdea nu ar fi avut ce să dezbată. Niciunul dintre personajele care au apărut în filmele mele nu a vorbit la Antena 3 (oare de ce?), la dl. Gâdea. Motiv pentru care a ales să difuzeze ilegal producţia TVR1 şi a recurs la un adevărat furt intelectual. Mai mult decât atât, modul în care au fost prezentate anchetele, lăsa să se înţeleagă că au fost realizate de Antena 3.

Dl. Gâdea nu avea nici un gând să pomenească verbal sursa, să nominalizeze autorul. A făcut-o succesiv, în urma mesajelor trimise de mine în care i-am menţionat că: 1) a încălcat legea şi 2) investigaţia are un autor şi nu a fost realizată de „cei de la Dosar România”.

La un moment dat, a afirmat că „ancheta a fost difuzată cu un an întârziere, deoarece aş fi fost cenzurat”. Ceea ce este total fals. Niciodată nu am fost cenzurat, oricine mă cunoaşte ştie că acest lucru nu îl voi accepta sub nici o formă.

Declaraţia că aş fi fost cenzurat creează un prejudiciu de imagine atât mie, cât şi instituţiei în care îmi fac meseria de jurnalist, de realizator de programe, de producător de emisiuni”.

Realizatorul TVR a semnalat că Mihai Gâdea a invocat că „ancheta a fost difuzată cu un an întârziere, deoarece aş fi fost cenzurat”, lucru pe care îl consideră „total fals”.

____________________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent (IBAN RO48BRDE445SV97760644450, Asociația „Doar fapte”, CIF 45500057).

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 


Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

17:32Bogdan Aurescu anunță că Olanda și Suedia vor susține aderarea României la Schengen. A mai rămas Austria
16:56Iar l-a sunat cancelarul Scholz pe Putin ca să se aleagă cu o muștruluială: „A fost atrasă atenţia asupra liniei distructive a statelor occidentale, inclusiv a Germaniei”
16:26George Simion cere imperativ: „România nu mai trebuie să finanţeze nici măcar cu un leu Guvernul de la Chişinău”. El solicită și tăierea finanțării pentru refugiații ucraineni
13:27Putin a căzut pe scări și s-ar fi lovit la coccis, popular denumit „noada fundului” – surse Kremlin citate de un canal rusesc. Ce efect a avut căderea asupra digestiei prezidențiale
12:26The Times: Armata germană are muniție pentru două zile de război. Toate statele NATO au probleme cu stocurile de proiectile, dar Berlinul este într-o situație specială
11:29Documente rusești: Kremlinul plănuia să supună Ucraina în zece zile și avea liste cu cei care trebuiau executați imediat –  Royal United Services Institute
10:49VIDEO Kanye West, din ce în ce mai razna: și-a exprimat „iubirea” față de Hitler și naziști, ignorând complet crimele în masă
08:51Ucraina susține că ar fi pierdut 13.000 de militari de la începutul invaziei ruse. Cel mai probabil, numărul este de câteva ori mai mare
08:22Care este cel mai bun vin spumant românesc în 2022. Este un rosé
08:12Judecat pentru alcool la volan, invocă relații amoroase cu fiice de magistrați pentru strămutarea procesului
07:57Tupeu: unchiul primarului vrea un hectar de teren pentru meritele de revoluționar
07:47Aproape 500 de ruși, refugiați în România după invadarea Ucrainei. Au aceleași drepturi ca ucrainenii, dar nimeni nu știe unde sunt și ce fac
21:36Apropiat al Moscovei, numit șeful serviciilor secrete sârbești la dorința președintelui Aleksandar Vučić
17:39China comunistă, disperată că nu poate opri protestele: Tik-Tok și alte rețele sociale au primit ordin să consolideze echipele care cenzurează informațiile care deranjează Beijingul
15:33Rusia a ajuns într-un punct mort iar Putin nu mai are decât opțiunea nucleară sau înfrângerea pe toate planurile: Riscul unui război nuclear este enorm (MAE rus)