„La începutul anului școlar 2021-2022, când copilul meu a intrat în clasa a VII-a am constatat cu stupoare că are ore de la 8 dimineața până la ora 15. Patru zile din săptămână. Iar într-una din zile începe de la ora 7 dimineața. La aceste ore petrecute în școală se mai adaugă și orele prestate acasă, cu învățatul și temele”, a scris un cititor DeFapt.ro, Zsolt Bodola.
El a transmis și un tabel Excel în care face o comparație între numărul de ore din România și alte state europene.
Mesajul său vine după ce DeFapt.ro a scris că „elevii români sunt chinuiți cu un număr-record de ore obligatorii, la școală, dar au printre cele mai proaste rezultate la PISA”.
Redăm scrisoarea primită la redacție.
O comparație între numărul de ore din România și alte state europene
„La începutul anului școlar 2021-2022, când copilul meu a intrat în clasa a VII-a am constatat cu stupoare că are ore de la 8 dimineața până la ora 15. Patru zile din săptămână. Iar într-una din zile începe de la ora 7 dimineața.
La aceste ore petrecute în școală se mai adaugă și orele prestate acasă, cu învățatul și temele.
Practic, era vorba de 20 de materii, cu câte 7 ore zilnic. Evident, fiind vorba de învățământ în limba maghiară, el are 2 materii în plus (5 ore pe săptămână mai mult) față de majoritatea elevilor din România. Dar chiar și așa, 18 materii, obligatorii toate, este un număr enorm.
«Nu se poate, e o aiureală!» – mi-am zis. Și cum am mulți cunoscuți prin alte țări europene, am zis să văd la ei care e situația.
Sumarizarea informațiilor o puteți vedea în tabelul atașat. La toate țările e vorba de orarul unui copil de clasa a 7-a. Excepție Irlanda, unde e vorba de clasa a 8.-a.
După cum vedeți, România are cele mai multe materii. Absolut toate materii teoretice.
Celelalte țări combină teoria cu practica. Cel mai practic învățământ fiind cel din Finlanda, unde la finalul ciclului primar și gimnazial copii știu să gătească, să prelucreze lemn și metal, să grădinărească la nivel elementar, etc…
Ca număr de ore medii/zi petrecute în școală, situația e cam egală, mai toți copii fiind la școală între orele 7/8 – 16-17.
Diferența o face în schimb modul de organizare:
– în România sunt ore încontinuu, întrerupte de pauze de 10 minute
– toate celelalte țări acordă o pauză de prânz, de cel puțin 30 de minute și în majoritatea cazurilor orele de după masă sunt practice (fără materie predată) sau ore de aprofundare și exercițiu pe materia învățată dimineața.
Germania are cele mai multe materii de studiat, după România. Însă, materiile sunt grupate, în așa fel încât în aceeași zi copilul să aibă de pregătit doar două materii. De exemplu: două ore de matematică, urmate de două ore de germană. Prima pentru materie nouă, a doua pentru aprofundare și exercițiu.
La Finlanda am mai remarcat o chestiune interesantă: singura materie care este constant în orar pe tot parcursul școlii, este ora de limbă maternă (care poate fi finlandeza sau suedeza). Matematica nu este constantă. De exemplu la clasa a 7.-a era doar jumătate de an.
Evident, am comparat și situația la testele PISA. Nu mai știu ce an era, 2020 sau 2021. Aveți pozițiile obținute pe banda galbenă din tabel. Interesant că cea mai bine clasată țară (Finlanda) are cele mai puține materii.
Nu am putut compara manualele. Doar în cazul Irlandei am avut ocazia să văd manualele fetei amicilor noștrii. Conținutul și calitatea manualelor irlandeze este incomparabil mai bun decât ceea ce primesc copii noștri. Da, pachetul de manuale costă 170 EUR pe an (unele manuale sunt totuși valabile pe parcursul a 3 ani). Dar, sincer aș prefera să plătesc un set de manuale făcute profesionist nu o adunătură de maculatură făcută în scârbă de edituri cu spate politic corespunzător.
Concluziile? Cred că și un profan poate să le tragă rapid: învățământul de la noi merge pe cantitate teoretizată. De aceea ne trezim cu elevi cu bacalaureat dar care nu sunt în stare să înțeleagă un text simplu. Tot sistemul e gândit în așa fel încât să fie nevoie de cât mai multe cadre didactice. Practic elevul și nevoile lui sunt ignorate.
Trist e, că nici profesorii nu vor să schimbe sistemul. Când arăți problemele toată lumea ridică din umeri și spune că nu se poate face nimic. Vorba unui părinte: «putem emigra»”, ne-a scris Zsolt Bodola
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
Da multe lucruri sunt adevarate. Dar au iesit in strada toti parintii din toata tara ?!!! Nu. A scrie pe un blog sau altul pentru alesii nostri este zero. In fapt duoa 1990 nu a fost facuta nicio reforma adevarata in invatamant. Cei 23 de ministrii nu au facut decat carpeli minore.
Nu-i mai trimiteți deloc la școală,pentru că oricum tot analfabeți funcțional ies.
Trimiteți -i direct în bar,la discotecă sau în spații unde se pot droga în voie.
Este tot ce are nevoie societatea românească.
Și în copilăria mea tot atâtea ore se făceau și nu se plângea nimeni.
Pe deasupra mai mergeam și câțiva km pe jos cam o oră dimineața și la întoarcere la fel.Nu ne duceau părinții cu mașina la școală și nu ne trimitea nici cu taxiul,dar învățam carte.
Nu știam ce este aceea meditație,iar la toate ciclurile se dădea examen de absolvire și din nou examen de admitere la orice formă de învățământ.
Azi îi duc părinții cu mașina sau taxiul până în poarta școlii,la școală nu învață nimic,acasă stau numai cu ochii în telefon sau calculator,fac meditații,întră în ciclul următor fără examen și termină facultatea analfabet funcțional,dor că nu scrie pe diplomă.
Desigur , dacă se poate , în loc de scoala sex , droguri și manele .
Sa înțeleg ca acel copil din clasa a șaptea pe care îl caineaza mamitica a obosit învățând limba romana .
O rog pe mamitica care se plânge de oboseala excesiva a odraslei domniei sale sa arate negru pe alb programa oficiala de învățământ pt echivalentul clasei a șaptea din statele menționate daca vrea sa fie și credibila, altfel toata acea insiruire de exemple o consider o denigrare cu bună știință a scolii românești, și ma întreb de ce .
De fapt tot ce spune domnia sa , bla , bla , bla , bla , bla e ca și cum se plânge ca bietul copilaș e pus sa prindă iepuri pe Himalaya de către cremenalii !!! de profesori !
PS. Am uitat un mic amănunt : daca chiar nu ți convine și nu ți convine cu orice preț, du te mai nene oriunde în lumea asta unde consideri ca e mai bine lt copilul tău si n ai decat sa plătești și lapte ai supt de la muica ta , deși cred ca n ai auzit în viata matale de cuvintele lui președintelui Kennedy care spuneau ,, Nu te întreba ce face tara pt tine , întreba te ce faci tu pt tara „