Germania reduce masiv birocrația pentru a putea importa, rapid, gaze lichefiate, arată agenția Bloomberg. Această țară dorește să-și diminueze rapid dependența de gazele rusești și, într-un an, să fie un jucător major pe piața gazelor lichefiate, explică agenția.
Potrivit Bloomberg, legislația care urmează să fie anunțată săptămâna viitoare va reduce de zece ori perioada de timp pentru aprobarea legală a unui terminal de gaze lichefiate.
Germania reduce masiv birocrația
„Avem șanse mari să facem ceea ce acum este imposibil în Germania – să construim un terminal de gaze lichefiate în aproximativ 10 luni și să-l conectăm la rețeaua germană de gaze”, a declarat ministrul Economiei, Robert Habeck, în orașul-port Wilhelmshaven.
„Acesta nu este doar interesul german, ci înființăm o infrastructură care reprezintă securitate pentru Europa”, a mai spus Habeck.
Belgium increases LNG capacity for transport to Germany
— intensiv 🇺🇦 (@Intensiv_Music) May 10, 2022
Belgian Prime Minister Alexander de Croo has announced that Belgium will double its LNG capacity to make Europe less dependent on Russian natural gas. This will include increasing supplies to Germany.#StandWithUkraine
Până acum, Germania a preferat să aducă gaz prin conducte, o metodă mult mai ieftină decât gazul lichefiat. Invazia din Ucraina a schimbat politica, dar Germania va continua să se asigure că sunt respectate măsurile de protejare a mediului înconjurător.
Germany is being forced to choose: energy security or climate goals?
— Stephen Stapczynski (@SStapczynski) May 10, 2022
🇩🇪🥊🇶🇦
🚢 Germany won’t commit to a 20-year LNG supply deal with Qatar, since it puts Berlin’s green targets at risk, Reuters reports
🚢And Qatar won’t sign a deal at a shorter lengthhttps://t.co/TNjYuSUvan
Probleme în negocierile cu Qatar
„Cu mai puține obstacole de depășit, cele patru terminale plutitoare planificate, care în mod normal ar fi gata în ani, ar putea fi instalate până în primăvara viitoare, a spus Habeck.
Germania a semnat săptămâna trecută contracte de închiriere a terminalelor cu RWE AG și Uniper SE. Astfel de terminale sunt mai ieftin și mai ușor de pus în funcțiune decât cele de pe uscat, necesitând doar navlosirea unei nave existente, modificări ale infrastructurii din on- și off-shore și o conexiune la rețeaua de conducte a țării.
Terminalele plutitoare – plusalte două care vor fi construite pe uscat – ar plasa Germania înaintea Marii Britanii în ceea ce privește capacitatea de import degaze lichefiate, fiind doar în urma Spaniei, în UE. Mai multe terminale on-shore sunt în fazele incipiente de planificare. Toate contribuie la obiectivul Germaniei de a reduce ponderea gazului rusesc pe care îl importă la 10% până la jumătatea anului 2024, de la 35% în prezent și mai mult de 50% înainte de invazie”, scrie Bloomberg.
Însă Reuters relata, azi, că Germania nu a reușit să ajungă la un acord cu Qatar privind importul de gaze lichefiate. Qatar vrea un acord pe 20 de ani – datorită investițiilor masive pe care le presupune acest export – și ar dori ca gazele trimise Germaniei să nu ajungă la alte state din UE.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.