/

Explicația simplă a exploziei stației GPL de la Crevedia: proprietarul făcea evaziune fiscală, spune un expert bulgar. „Nici în Bulgaria nu se procedează astfel”, spune acesta

Explicația simplă a exploziei stației GPL de la Crevedia: proprietarul făcea evaziune fiscală Foto: Facebook

Explicația simplă a exploziei stației GPL de la Crevedia: proprietarul făcea evaziune fiscală, spune un expert bulgar, citat de Rador.

Pe de altă parte, Ziarul Financiar arată că familia Doldurea controla, în mod netransparent, o bucată uriașă din piața furnizorilor de GPL, iar creșterile explozive ale cifrei de afaceri pot fi explicate greu.

Citește și: Salarii uriașe la un obscur spital de provincie, cu circa 6 internări/zi: medic cu peste 26.000 de lei/lună. Pacienții se plâng că sunt expediați la alte spitale

„Închiderea punctului de lucru al afacerii Flagas din Crevedia (Dâmboviţa) în octombrie 2020 a fost de fapt un nou început pentru un business ilegal, spun surse din industrie, acesta înflorind sub protecţia unor autoriţăţi locale oarbe.

Totodată, în timp ce jucătorii tradiţionali din piaţa de GPL au avut anul trecut creşteri de 25-35%, Flagas a defilat cu peste 90%, «modest» ce e drept faţă de dublarea de business din 2020.

Nici faptul că zilnic veneau cisterne în parcarea improvizată din Crevedia să încarce şi să descarce GPL, nici mirosul de gaz nu au trezit autorităţile locale”, scrie, marți, Ziarul Financiar.

Explicația exploziei de la Crevedia: proprietarul făcea evaziune fiscală

„Incidentul din România s-a petrecut când GPL a fost transferat dintr-o cisternă într-alta, lucru care nu trebuie să se întâmple. Nici în Bulgaria nu se procedează astfel şi practic este absolut interzis, tocmai din cauza acestui potenţial risc existent şi daunelor foarte grave. De obicei, astfel de riscuri se asumă atunci când există un beneficiu financiar. În acest caz, nu pot spune dacă a existat (un astfel de beneficiu, n.r.), dar în Bulgaria, cu mulţi ani în urmă, a fost depistat un caz similar, în care se făcea transfer dintr-un camion în altul. Staţia respectivă a fost închisă.

Transferul de combustibil dintr-un camion în altul nu era contabilizat de sistemul de control fiscal al Agenţiei Naţionale de Venituri şi, în consecinţă, TVA-ul putea fi evazionat. Factorul principal este financiar”, a spus expertul bulgar Svetoslav Bencev de la Asociaţia Bulgară de Petrol şi Gaze a comentat incidentul de la Crevedia, în emisiunea „Bulgaria, Europa şi lumea în atenţie”, transmisă de postul de radio Focus, citat de Rador.

„Au apărut informaţii privind legături ale proprietarului benzinăriei cu primarul oraşului, ceea ce vorbeşte poate despre un fel de «umbrelă» asupra acestei staţii GPL, dar acest lucru va fi în continuare clarificat de organele de control şi anchetă din România. Aceasta este într-adevăr întotdeauna o combinaţie foarte periculoasă – să faci ceva ce nu trebuie făcut, sub «umbrela» instituţiilor de control”, a mai arătat Bencev.

Firma familiei Doldurea nu are nici măcar site de prezentare

Aprecierile lui Bencev sunt, indirect, confirmate de datele prezentate azi de Ziarul Financiar: La acest moment, nu se ştie oficial exact câte staţii avea Flagas, un business de aproape 600 mil. lei, fără nici măcar un site de prezentare”.

Grafica: Ziarul Financiar

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

„ În total, Ionuţ Doldurea, alături de fratele său, Cristian Doldurea firgurează ca acţionari sau administratori în 6 companii active în domeniul comerţului cu GPL, toate aceste firme având anul trecut un business cumulat de aproape 1,2 miliarde de lei şi 459 de angajaţi. Mai departe, atrage atenţia faptul că din 6 companii, 4 sunt înregistrate în Caracal, acolo unde primar este Ion Doldurea, tatăl fraţilor Ionuţ şi Cristian Doldurea. Compania Flagas, de exemplu, lucra sub CAEN-ul Comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate, iar pentru autorizaţia de funcţionare este necesar chiar avizul de la primărie”, mai arată ZF.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

20:29Lideri ai PNL strâng semnături pentru Crin Antonescu pentru a evita o susținere a lui Ilie Bolojan pentru candidatura lui Nicușor Dan la președinție – presă
19:47Autostrada A7, deschisă circulației pe 21 de kilometri între Dumbrava și Mizil. Investiția, finanțată prin PNRR
19:38Șeful CIA din mandatul lui Biden tocmai și-a încheiat ultima vizită la Kiev. Nu e clar care va fi atitudinea noului șef al CIA
19:32Germania putea să scape de autorul atacului de la Magdeburg încă de acum un an, dar a refuzat să răspundă unei cereri de extrădare a Arabiei Saudite
19:23Atacul letal de la Magdeburg a trimis o undă de șoc în Europa, multe țări au crescut nivelul de securitate la evenimentele de sărbători
19:17TikTok, interzis timp de un an în Albania după ce un adolescent a fost ucis ca urmare a unei dispute pe rețeaua socială
19:10Consultări politice la Cotroceni, duminică: Iohannis a chemat partidele parlamentare pentru a primi propuneri de premier
12:09Ponta susține că PNL l-a ajutat intenționat pe Călin Georgescu ca să îl împiedice pe George Simion să ajungă în turul II, cu Marcel Ciolacu
11:46Variante PSD pentru conducerea viitorului guvern: Ciolacu II, penalul Neacșu, premierul lui Dragnea, Grindeanu, și meditatorul lui Ciolacu, Socol
10:44Monument dedicat victimelor Holocaustului într-un mare parc din Iași care va trece printr-un proces de modernizare
10:38Încep lucrările la Autostrada Unirii (A8): în februarie 2025, lotul Târgu Neamț – Moțca intră în faza de șantier
10:29Dezvoltatorii imobiliari au ajuns să construiască și poduri rutiere peste râuri, pe banii lor, ca să-și poată continua afacerile
10:20PNL a plătit una din campaniile de promovare a lui Călin Georgescu pe TikTok. Firma de comunicare angajată de liberali care a făcut campania nu are explicații credibile
10:09Vor fi măsuri foarte dure de austeritate după alegerile prezidențiale, până atunci PSD și PNL vor minți cât vor putea, spune Lasconi
09:57Șoferul care a intrat cu mașina în mulțimea de la târgul de Crăciun din Magdeburg, originar din Arabia Saudită, dar locuia în Germania din 2006