Explicația simplă a exploziei stației GPL de la Crevedia: proprietarul făcea evaziune fiscală, spune un expert bulgar, citat de Rador.
Pe de altă parte, Ziarul Financiar arată că familia Doldurea controla, în mod netransparent, o bucată uriașă din piața furnizorilor de GPL, iar creșterile explozive ale cifrei de afaceri pot fi explicate greu.
„Închiderea punctului de lucru al afacerii Flagas din Crevedia (Dâmboviţa) în octombrie 2020 a fost de fapt un nou început pentru un business ilegal, spun surse din industrie, acesta înflorind sub protecţia unor autoriţăţi locale oarbe.
Totodată, în timp ce jucătorii tradiţionali din piaţa de GPL au avut anul trecut creşteri de 25-35%, Flagas a defilat cu peste 90%, «modest» ce e drept faţă de dublarea de business din 2020.
Nici faptul că zilnic veneau cisterne în parcarea improvizată din Crevedia să încarce şi să descarce GPL, nici mirosul de gaz nu au trezit autorităţile locale”, scrie, marți, Ziarul Financiar.
Explicația exploziei de la Crevedia: proprietarul făcea evaziune fiscală
„Incidentul din România s-a petrecut când GPL a fost transferat dintr-o cisternă într-alta, lucru care nu trebuie să se întâmple. Nici în Bulgaria nu se procedează astfel şi practic este absolut interzis, tocmai din cauza acestui potenţial risc existent şi daunelor foarte grave. De obicei, astfel de riscuri se asumă atunci când există un beneficiu financiar. În acest caz, nu pot spune dacă a existat (un astfel de beneficiu, n.r.), dar în Bulgaria, cu mulţi ani în urmă, a fost depistat un caz similar, în care se făcea transfer dintr-un camion în altul. Staţia respectivă a fost închisă.
Transferul de combustibil dintr-un camion în altul nu era contabilizat de sistemul de control fiscal al Agenţiei Naţionale de Venituri şi, în consecinţă, TVA-ul putea fi evazionat. Factorul principal este financiar”, a spus expertul bulgar Svetoslav Bencev de la Asociaţia Bulgară de Petrol şi Gaze a comentat incidentul de la Crevedia, în emisiunea „Bulgaria, Europa şi lumea în atenţie”, transmisă de postul de radio Focus, citat de Rador.
„Au apărut informaţii privind legături ale proprietarului benzinăriei cu primarul oraşului, ceea ce vorbeşte poate despre un fel de «umbrelă» asupra acestei staţii GPL, dar acest lucru va fi în continuare clarificat de organele de control şi anchetă din România. Aceasta este într-adevăr întotdeauna o combinaţie foarte periculoasă – să faci ceva ce nu trebuie făcut, sub «umbrela» instituţiilor de control”, a mai arătat Bencev.
Firma familiei Doldurea nu are nici măcar site de prezentare
Aprecierile lui Bencev sunt, indirect, confirmate de datele prezentate azi de Ziarul Financiar: „La acest moment, nu se ştie oficial exact câte staţii avea Flagas, un business de aproape 600 mil. lei, fără nici măcar un site de prezentare”.
„ În total, Ionuţ Doldurea, alături de fratele său, Cristian Doldurea firgurează ca acţionari sau administratori în 6 companii active în domeniul comerţului cu GPL, toate aceste firme având anul trecut un business cumulat de aproape 1,2 miliarde de lei şi 459 de angajaţi. Mai departe, atrage atenţia faptul că din 6 companii, 4 sunt înregistrate în Caracal, acolo unde primar este Ion Doldurea, tatăl fraţilor Ionuţ şi Cristian Doldurea. Compania Flagas, de exemplu, lucra sub CAEN-ul Comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate, iar pentru autorizaţia de funcţionare este necesar chiar avizul de la primărie”, mai arată ZF.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.