Expertiza primăriei Sectorului 4 la Unirii: Reabilitarea este urgentă sau trebuie interzisă circulația autovehiculelor peste 10 tone

Expertiza primăriei Sectorului 4 la Piața Unirii Foto: Inquam/OctavGanea

Expertiza primăriei Sectorului 4 la Piața Unirii: Reabilitarea este urgentă sau trebuie interzisă circulația autovehiculelor peste 10 tone.

Citește și: Ciucă l-ar fi votat pe Nicușor Dan, dacă locuia în București. Liderul PNL anunță că primarul Capitalei va fi susținut de PNL

Primăria acestui sector a transmis redacției de DeFapt.ro – după articolul „Nicușor Dan taie avântul lui Băluță: «Planșeul Unirii nu este pericol public». Surse: edilul PSD vrea avansul la lucrări, în campanie” – un punct de vedere a unui expert care cerea inclusiv eliminarea limitatoarelor de viteză denivelate „întrucât există riscul inducerii de vibrații suplimentare în structură”.

Expertiza primăriei Sectorului 4 la Piața Unirii

„Menționăm că degradările sunt de așa natură (inclusiv cedări ale reazemelor grinzilor după cum se va putea vedea mai jos) încât un colaps al structurii, nu neapărat general, dar foarte probabil local este posibil să se producă în orice moment”, se arată în așa-numitul „punct de vedere al unui expert tehnic în uma vizitei în teren în 6.08.2024”.

„Cedarea sub trafic a unor antretoaze poate atrage după sine flexibilizarea până la rupere a plăcii de beton care susține traficul cu consecințe incalculabile asupra siguranței circulației.

Deasemenea, și cu consecințe chiar mai mari, cedarea sub trafic a unor infrastructuri, fenomen care este deja amorsat după cum se poate observă mai sus, poate atrage colapsul general al structurii pe zonele în care infrastructurile au cedat.

În consecință, părerea expertului tehnic este că lucrările de reabilitare/consolidare/înlocuire trebuie începute de urgență, existând pericolul de cedare (prăbușire) al unor părți din structura.

În cazul în care, din motive obiective nu este posibil acest lucru, este necesară cel puțîn o limitare a greutății vehiculelor care să circule pe pod la maxim 10 tone. Deasemenea, viteză vehiculelor va trebui redusă la maxim 30km/h iar distanță între acestea să nu fie mai mică de 5m.

În cazul în care în zona există limitatoare de viteză denivelate, acestea vor trebui să fie eliminate până la finalizarea lucrărilor întrucât există riscul inducerii de vibrații suplimentare in structura”, se arată în document.

Expertiza primăriei Sectorului 4

Nicușor Dan arată că este o problemă de grad IV, nu o urgență de grad V

Însă Nicușor Dan susține că situația nu este atât de gravă pe cât încearcă PSD să o prezinte.

„Nu sunt specialist în structuri de rezistenţă, dar în opinia mea nu există un risc la un cutremur normal de magnitudine 6. La cutremur de magnitudine 7 problemele vor fi mari, dar în special pe clădiri”, a arătat el.

Nicușor Dan a spus că chiar expertiza Sectorului 4 este categoria a patra, „a doua cea mai rea şi se numeşte nesatisfăcător”, cea mai gravă situație fiind categoria cinci.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

17:47Rafila, protejat de presă în ciuda colapsului din sistem. Activistul pentru drepturile pacienților cu boli cronice Mihăiță Bariz acuză că „tăcerea este atât de apăsătoare”, ministrul a devenit „invizibil”
15:34Statuie antică descoperită printre gunoaie, în Salonic. Poliția elenă a deschis o anchetă
15:23AUR îl susține în continuare pe Călin Georgescu la președinția României, George Simion spune că el nu mai candidează
15:15Tabloidul Sun a acceptat să plătească o sumă uriașă ca să stingă litigiul cu prințul Harry. Publicația și-a cerut scuze public, un gest foarte rar
15:08Multe din locuințele care au ars la Los Angeles nu erau asigurate: companiile de asigurări au refuzat să le asigure, invocând tocmai riscul de incendii
14:52Culmea șpăgii pentru permis auto: a dat 2.500 de lei, dar a picat examenul
14:29În 2025, contribuabilii vor plăti dobânzi de 51 de miliarde de lei la împrumuturile Guvernului. În 2026: 60 de miliarde de lei
11:56Cine îl huiduie pe Bolojan pentru că vrea să-i mai dea afară: funcționarii Senatului au dreptul la pensie specială, media fiind de peste 6.100 de lei pe lună
11:23Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul Ciolacu, în 2024, pe petreceri la casele de oaspeți RAAPPS și pe mașinile de protocol ale angajaților Executivului
10:28Ponta și-a mai luat un apartament în străinătate, pe lângă cel din Istanbul. Daciana Sârbu, cu care s-a căsătorit la Beijing, expulzată din declarația de avere
10:08Eternul primar din Sinaia, Vlad Oprea, la DNA pentru fapte de luare de mită, abuz în serviciu şi trafic de influenţă în legătură cu emiterea unor autorizaţii de construcţie
10:00Nici măcar un botez pe an în unele sate din România, se plâng preoții. Explicația: depopularea masivă
09:54Trump anunță o investiție uriașă în tehnologie AI, de 500 de miliarde de dolari din fonduri private, sub numele „Stargate”
09:47Inginer la Apele Române, dealer de cannabis de anvergură mică, dar penală
09:40Unde se duc foștii parlamentari când se duc din Legislativ? Unii dispar ca norii