China comunistă pompează miliarde de dolari în propaganda externă și construiește cultul personalității lui Xi Jinping. Un editorial semnat de Fu Hua, redactor șef la agenția Xinhua – editorial comentat ulterior de Bloomberg – arată care sunt direcțiile acestei propagande: întărirea mesajelor transmise pe Internet în conformitate cu directivele date de liderul Xi Jinping. Agenția Bloomberg atrage atenția că regimul de la Beijing cheltuie sume uriașe pentru propganda externă, chiar dacă rezultatele de până acum sunt dezamăgitoare.
China pompează miliarde de dolari în propaganda externă
„Agenția de știri Xinhua trebuie să adopte o poziție clară în ceea ce privește politica și să persevereze în consolidarea publicității online a gândirii lui Xi Jinping despre socialismul cu caracteristici chineze”, scrie redactorul-șef al Xinhua, care mai îndeamnă presa să nu devieze „nici un minut” de la viziunea lui Xi Jinping.
„În fața mediului internațional complicat, Xinhua consideră consolidarea construirii de conturi pe platforme de socializare de peste mări ca un punct de plecare important pentru a-și îmbunătăți capacitățile de comunicare internațională. Numărul total de fani ai conturilor depășește 280 de milioane”, mai arată propagandistul chinez.
„Acestea nu sunt vorbe goale. Operațiunile de propagandă în străinătate ale Chinei sunt extinse, bine finanțate și se accelerează. În pofida amplorii lor, ele se bucură de mult mai puțină atenție decât notoriile campanii de dezinformare rusești din ultimii ani. (…) La fel ca Rusia, China este hotărâtă să submineze atractivitatea și eficacitatea societăților deschise. Spre deosebire de Rusia, China are mijloacele de a investi în jurnaliști și instituții media”, comentează, pentru Bloomberg, Adam Minter.
El spune că este o greșeală că propaganda Chinei comuniste este subestimată.
Minter arată că, în 2015, cheltuielile cu prapaganda externă ale Chinei comuniste erau estimate între 7 și zece miliarde de dolari anual. Agenția Xinhua și-a majorat numărul de birouri externe de la 100 la 186.
Diplomații chinezi își dau like între ei
Un studiu recent al Universității Oxford a constatat că, între iunie 2020 și februarie 2021, diplomații chinezi au postat pe Twitter de 201.382 de ori, obținând aproape 7 milioane de aprecieri și 1,3 milioane de retweet-uri. Însă unul din 10 retweet-uri a venit din conturi care au fost ulterior suspendate, arată Bloomberg, citând studiul Oxford. Deși cercetătorii nu aveau date pentru a face legătura între aceste retweet-uri și China, ei spus că studiul oferă „dovezi extinse despre unde și cum un actor de stat puternic precum China comunistă poate fi capabilă să creeze o iluzie de influență umflată asupra discursului global”.
#China /#UK
— BitterWinterMagazine (@BitterWinterMag) May 28, 2021
A University of #Oxford report shows 98,000 tweets were connected with a Chinese program spreading the propaganda statements of #Beijing’s ambassador in London.@Pro-CCP: False Pro-China Accounts Invade #Twitter in the UK https://t.co/2YR6bHdvBd #CommunistPropaganda
Cu toate acestea, impresiile globale negative despre China au atins un vârf, remarcă Bloomberg. La începutul anului 2022, Pew Research a chestionat persoane din 19 țări cu privire la opiniile lor despre China. Doar 27% dintre respondenți și-au exprimat o opinie favorabilă.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
[…] Citește și: Cu ochii la eșecul Kremlinului, China comunistă pompează miliarde de dolari în propaganda extern… […]
[…] Citește și: Cu ochii la eșecul Kremlinului, China comunistă pompează miliarde de dolari în propaganda extern… […]