/

București: cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai, în dezbatere publică

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai Foto: Facebook Metroul Ușor

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai în București a intrat în dezbatere publică, anunță Asociația Metroul Ușor, pe Facebook.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

„PrimăriaCapitalei a publicat pe 13 iunie, pe website-ul oficial (urbanism.pmb.ro), documentele pentru inițierea etapei de #consultare publică a proiectului extinderii rețelei de tramvai pe #InelulMedian de sud-est. Etapa de inițiere se va încheia pe 28 iunie. Traseul supus dezbaterii este între Bd. Basarabia și Șos. Giurgiului, însumează circa 11km și străbate arterele Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Hațieganu, Șos. Vitan-Bârzești, Str. Serg. Ion Iriceanu, Str. Turnu Măgurele și Str. Luica. Traseul oglindește linia 41 din vestul Capitalei, aflată, de asemenea, pe inelul median”, se arată pe pagina de Facebook.

Cel mai mare proiect pentru extinderea liniilor de tramvai

„Este prima dată când #PMB pune pe tapet acest proiect de importanță strategică pentru #mobilitate. Este un proiect pentru care Asociația „Metrou Ușor” a militat constant în ultimii ani, astfel că salutăm demersurile oficiale și venim în sprijinul autorităților încă din prima etapă”, mai scrie Asociația Metroul Ușor.

Această asociație are și o serie de propuneri:

  • Menținerea suprafețelor verzi prin adoptarea soluției #greentrack (șine înierbate) acolo unde este posibil.
  • Soluții personalizate pentru amplasarea șinelor, în raport cu trama stradală specifică fiecărui tronson în parte, astfel încât tramvaiul să beneficieze în totalitate de culoar dedicat și să nu fie blocat în #trafic.
  • Pasaje directe de corespondență între peronale tramvaiului și stațiile de metrou, la Apărătorii Patriei și Titan, implementând modelul de succes de pe linia41, de la Crângași și Parc Drumul Taberei.
  • Realizarea de racorduri strategice (macazuri) între liniile de tramvai

În ianuarie, primăria Capitalei a atribuit patru contracte pentru studiile de fezabilitate pentru extinderea cu 15 km a rețelei de tramvaie din București, potrivit unui anunț al primarului Nicușor Dan. O linie nouă de tramvai ar urma să traverseze Piața Unirii.

Citește și: Penalul specialist în furaje pus de Ciolacu vicepremier a luat anul trecut peste 250.000 lei de la EximBank. Marian Neacșu nu are nici o legătură profesională cu activitatea bancară

Lotul 2 urma să facă legătura dintre liniile de tramvai din zona de sud-est și cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Acest studiu de fezabilitate a fost atribuit companiei METROUL S.A., cu o valoare de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare era de 9 luni.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

21:41Șoșoacă cere fanilor ei să nu-l voteze pe Călin Georgescu și explică cum poate fi ea votată: „Facem cu toții pătrățel”
18:24Slovacia: Administraţia prezidenţială a încetat plata indemnizaţiei către ex-preşedintele condamnat pentru fraudă fiscală
16:16Mai mult de un sfert dintre locuitorii Bistriței, inclusiv fostul primar, nu-și achită taxele de salubritate, susține actualul primar
15:46Cum face AUR jocurile Rusiei: se opune înzestrării Armatei Române, dezvoltării NATO și susținerii pentru Ucraina
12:35Răspunsul penibil al lui Ciolacu, întrebat dacă a fost în Franța pe banii Nordis: „Ciolac” înseamnă ciung de mână dreaptă
10:55Grindeanu se leapădă de aeroportul primarului Băluță: nu figurează nici în Master Planul de Transport, nici în Planul Investițional 2021-2030
10:26IT-iștii au câștiguri mari, dar au și cheltuieli: o parte din bani se duc pe ședințe de fizioterapie
10:15Noi semne ale prăbușirii economice: industria auto a căzut cu aproape 7%, cea electronică cu 10%
10:14Anvelopele all-season pot produce surprize neplăcute în iernile din România în condiții de gheață și zăpadă
10:00Anvelopări în bătaie de joc: geamuri care nu se închid, luni de zile fără ferestre, apartamente inundate
23:26Hainele vechi pot ajunge mobilier sau materiale de construcții mai ieftine decât OSB sau PAL
23:15Când intră banii pe cardurile sociale, ultima tranșă pe 2024, și care este suma primită. La nivel național sunt 2,6 milioane de beneficiari
23:06Care sunt cele mai cunoscute diete și regimuri alimentare și care dintre acestea sunt cu adevărat benefice
22:01Zâmbete și voie bună între Trump și Biden la Casa Albă, dar președintele ales nu a dezvăluit, după întâlnire, ce strategie are în legătură cu Ucraina
21:48Un celebru chef rus care se opunea invaziei rusești din Ucraina, găsit mort la Belgrad. Alexei Zimin (53 de ani) s-a stabilit la Londra după ce Rusia a anexat Crimeea