BCR a trimis un drept la replică ce poate fi citit la finalul articolului.
_____________
BCR, complice cu hackerii la fraude. O ieșeancă a asistat neputincioasă la o deturnare de fonduri din contul său.
BCR, complice cu hackerii la fraude
Când aceasta a anunțat instituția bancară despre faptul că tranzacția se află în derulare, reprezentanții băncii i-au dat un răspuns halucinant: că nu pot interveni pentru oprirea decontării sumei. Cazul a ajuns în atenția polițiștilor.
Cazul arată cât de simplu pot „umbla” hackerii prin conturile bancare, în timp ce funcționarii băncilor sunt simpli spectatori la deturnarea fondurilor.
În ciuda apelurilor disperate ale victimei la call center-ul băncii, în care reclama că este în desfășurare un furt, banca a refuzat să oprească plata.
Continuarea, în Ziarul de Iași.
________________________________
DREPT LA REPLICĂ
BCR asigură clienții că toate conturile băncii sunt protejate cu sisteme de securitate la cele mai înalte standarde în domeniu. Așa că nu a existat și nu există nicio posibilitate ca vreun hacker să umble direct în conturile băncii. Deși avertizăm și am avertizat în mod constant clienții, prin toate mijloacele de comunicare, inclusiv în timpul tranzacționării, să nu divulge date personale sau de identificare ale cardului, există cazuri în care persoane răufăcătoare îi determină, prin inginerii sociale sau alte metode de fraudă, să pună la dispoziție “cheile” de acces de la conturile lor. Printre acestea enumerăm phishing-ul – sau așa-numitul pescuit de date prin e-mail, WhatsApp, SMS sau altele, prin care hoții păcălesc clienții să le ofere datele cardului sau accesul la aplicațiile de internet banking – și colectarea datelor cardului, prin intermediul site-urilor dubioase accesate de clienți, cu scopul de a fi folosite ulterior în mod fraudulos, fără acordul titularului.
În cazul specific reclamat de publicația dumneavoastră, vă putem spune că, în urma unei investigații minuțioase, este vorba de compromiterea datelor cardului folosit de clientă, printr-o operațiune efectuată de aceasta în ianuarie 2024, în care a oferit toate informațiile acestui mijloc de plată pe o platformă online nesigură. Deși cardul i-a fost blocat proactiv de către banca noastră, în urma unor potențiale tranzacții suspecte identificate de mecanismele antifraudă utilizate de BCR, iar clienta a fost avertizată rapid, aceasta a ales să-l deblocheze printr-o solicitare specifică adresată telefonic instituției noastre. Acest lucru a permis ulterior ca datele cardului să fie folosite pentru plăți neautorizate, fără autentificarea din partea clientului, în mediul online.
Îi sfătuim pe toți clienții noștri să nu divulge date personale sau datele cardurilor persoanelor necunoscute, pe site-uri sau platforme digitale care nu prezintă elemente de siguranță. De asemenea, în cazul în care identifică tranzacții pe cont pe care nu le recunosc sau nu le-au autorizat, să-și blocheze rapid cardul prin telefon sau aplicația de mobile banking, să contacteze banca și să înainteze un aviz de refuz la plată. Orice card BCR poate fi înlocuit ulterior rapid, fiind reemis online, instantaneu.
În cazul reclamat de Ziarul de Iași, fondurile identificate ca fiind transferate neautorizat prin compromiterea datelor de card au fost repuse rapid în contul clientei, în urma avizului de refuz la plată, iar banca va investiga mai departe speța și va încerca recuperarea sumelor.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
Minciuni
Ce minciuni ,eu sunt pățit .Am vrut să comand huse de scaune pentru mașină și site-ul respectiv mă abonat la un site fara sa vreau eu ,mi-au luat aia 50 de lei și BCR a zis că nu pot interveni să oprească transferul.Banii erau la sume blocate și au zis că nu pot face nimic .O banca de căcat cu legi de căcat cu o Românie de cacat
Ciudat….poate e proptite….eu am cerut băncii sa mi returneze o suma plătită aiurea către un beneficiar și s a rezolvat.nu știu ce să zic dar BCR pt mine e cea mai serioasa și avantajoasa banca din Romania și m a ajutat mereu la greu
Corect…
Mi s- a întâmplat ceva similar tot la BCR însă cu o sumă mult mai mică: 25 lei. Tot ora 22, am primit prin George atenționare ca s-a efectuat o tranzacție din cont- am intrat în aplicație și îmi aparea blocat, plata neprocesată, am anunțat banca, au blocat cardul, însă a doua zi dimineață am constatat ca la o oră ULTERIOARĂ sesizării, tranzacția a fost aprobată de către banca!
Nici nu s-a pus problema să îmi returneze banii, au zis ca mi-a fost fraudat cardul și trebuie să reînnoim. Nefiind o sumă mare, nu am insistat, însă mă gândesc ce făceam dacă era mai mult! Este cardul de salariu!!!!
[…] Citește și: Mare atenție la BCR: banca permite tranzacții frauduloase făcute de hackeri cu banii clienților,… […]
Atentie in cazul unor abonamente facute pe anumite platforme, nicio banca din Romanis nu are LEGAL cum sa interzica plata pe acest model de frauda, in cazul in care ti se face abonamemt.
Am platit in 2 sapt cca 20 euro catre 2 firme din Cipru – AllTechShop si Time2gifts!! BCR a fost foarte clar in comunicarea faptului ca trebuie sa revin pe platformele respective ca sa anulez abonamentele si sa stopez platile urmatoare, ceea ce sm si facut. De asemenea am comunicat pe chatul plstformelor si am transmis snipuri cu cele 4 plati facute si am solicitat stornarea imediata a platilor. Mi s-au retunat cca 14 euro pana in acest moment. Ce am observat insa? Ca cele doua site-uri avrau acelasi chat deci mare atentie!!
Tranzactia odata plecata la decontare e greu sa fie oprita fara dispozitie legala/politie. Altfel oricine poate sa faca cumparaturi online dupa care sa clameze ca de fapt nu este autorul platii si sa inse dea bani. Femeia in cauza insa a fost protejata de banca, fiindca i s-a blocat imediat cardul. Dar na e mai aducator de clickuri sa spui ca banca e partener cu hackerii… putin responsabilitate nu ar strica. Ca de aceea isi pierde lumea increderea in presa…
Articolul descrie adevărul. Și noi am pățit la fel. 1500 lei blocați imediat ce am constatat că există fraudă, iar banca a dat drumul la bani peste trei zile. Iar banca umflă din umeri neputincioasă chipurile că nu pot opri tranzactia.
Eu am pățit mai rău, cu suma de 5000 lei, care a stat blocată 2,5 luni deși banca îmi spunea că banii au plecat! Acum se pare că după reclamația mea la bancă , imediat au „trimis” banii la bancă unde voiam să ii transfer și acea bancă le-a răspuns că banii au intrat, dar beneficiarul de cont de acolo nu a primit banii! Acum E caz dat de mine la Penal! Banii unde sunt?!
Și soția mea a avut o experiență similară.
O tranzacție ciudata prin glovo la mec. Pe scurt primește notificare că bani au plecat, ulterior un email prin mare se anulează tranzacția. Fiind în weekend nu ne-am agitat. În câteva zile când bani nu sau întors a inceput cu telefoanele. Banca a ezitat să ofere ajutorul și a cerut tot felul de formalități, printre care dovada că sa făcut reclamatie la poliție. In final bani sau restuiuit fara lămuriri.
Mi sa părut absurd că nici glova și nici BCR nu au oferit detalii sau lămuriri. Mai ales că acel card nu a fost niciodată înregistrat la glovo, ci unul care între timp expirase.
Foarte adevărat! Am trecut prin aceeași experiență în 2023! Directori de banca și unii dintre angajați sunt hakeri! In Romania se poate orice! Apoi dosarul a fost clasat INREM. Pe fata ordinari!
Bcr cel mai mare gunoi de Banca danca AI datorie 1 leu te suna de 100 de ori . Hartuitori Si gunoaie