/

Aerogara Otopeni avea bani pentru investiții uriașe, ca să nu fie rușinea țării, dar Grindeanu a luat banii pentru gaura de la buget. Din profitul de 453 milioane lei, 401 s-au dus la stat

Aerogara Otopeni avea bani pentru investiții Foto: Inquam/Saul Pop

Aerogara Otopeni avea bani pentru investiții uriașe, ca să nu fie rușinea țării, dar Grindeanu a luat banii pentru gaura de la buget: în 2023, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a avut un profit de 453 de milioane de lei, dar 401 milioane s-au împărțit sub formă de dividende către ministerul Transporturilor și Fondul Proprietatea.

Citește și: Prăbușire dramatică a producției industriale, de peste 10% – anunță Institutul Național de Statistică

Și în 2023, profitul aeroportului, de 303 milioane de lei, net, a fost luat de stat, iar ministrul Grindeanu se văicărea aparent neputincios și dădea vina pe ministrul de Finanțe, Marcel Boloș, susținut de PNL.

Aerogara Otopeni avea bani pentru investiții

„N-am fost de acord, dar n-am avut ce face, la finalul anului trecut, când tot profitul, şi nu doar la aeroportul Bucureşti, ci şi la alte companii ale statului, acel profit a fost luat de Boloş la bugetul de stat. Să ştiţi că profitul era de vreo 500 de milioane. La o cifră de afaceri la aeroportul Bucureşti de un miliard 400, profitul era de 500 de milioane. Acei bani erau reinvestiţi în aeroport, că nu reinvesteau altundeva.

Din păcate au fost luaţi. Am înţeles situaţia deosebită la sfârşitul anului trecut, dar nu o să mai înţeleg anul acesta”, a declarat demnitarul PSD.

Aerogara Otopeni este, în lipsa investițiilor, în prag de colaps: terminalele de plecări sunt supraaglomerate, instalația de aer condiționat a cedat și a fost înlocuită doar după repetate scandaluri, iar benzile transportatoare foarte vechi se strică frecvent.

Cu toate acestea, profitul din 2024 a fost luat de Ministerul Transporturilor, care a încasat dividende brute de 321,477 milioane de lei, iar Fondul Proprietatea – 80,369 milioane de lei.

Potrivit unui studiu al firmei de inginerie aeroportuară Netherlands Airport Consultants (NACO), la cererea Fondului Proprietatea, încă din 2025 Otopeniul ar putea ajunge la limita maximă de pasageri pe care o poate procesa, între 16 și 18 milioane de pasageri pe an. În 2030, prin Otopeni ar putea trece circa 21 de milioane de pasageri, apreciază NACO.

„Soluţia principală pentru limitările induse de capacitatea aeroportului o constituie construcţia unui nou terminal în următorii ani”, a spus Rene Hopstaken, Consultant Aeroportuar la NACO.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

8 Comments

  1. Știm cu toții că pe unde calca tâlharii lui Ilici ,pârjolește tot în cale pentru ei și șleahtă de ticăloși.

    • FALS! Nu știm toți, ci numai care nu i- am votat.Restul, sunt idiotii neamului care vor afla după alegerile din septembrie cat le- au furat și din pensii….

  2. MIZERIA DE LA AEROPORTUL HENRI COANDĂ, OTOPENI!

    De mai bine de 1 an aerul condiționat nu funcționează la Aeroportul Otopeni, iar unii dintre pasageri din cauza temperaturilor ridicate leșină pe la porțile de îmbarcare.
    Cînd plouă prin tavan, situația devine tragico-comică, să vezi bugetarii de la Otopeni cum aleargă cu gălețile prin mînă să le planteze de podea de dragul lui Grindeanu și Ciolacu care tac mîlc.

    La interior, aeroportul Otopeni arată jalnic, insalubru, murdar, plin de zoaie, iar toaletele aerportuare sunt nemodernizate, faința și gresia stă să cadă peste călatori și, într-un cuvînt, O MIZERIE DE AEROPORT ca și conducerea lui, de la Grindeanu pînă la directorul aeroportului. Oare o fi văzut dl. Grindeanu cum arată aeroportul din Doha sau Frankfurt? Nu vă este rușine dl. Grindeanu să luați banii românilor și să nu faceți NIMIC pentru țară?

    Stimate domnule Grindeanu, închideți de URGENȚĂ acestă MIZERIE DE AEROPORT, iar dacă nu sunteți capabil să modernizați singurul aeroport al capitalei dați-vă demisia de onoare, oricum, sunteți în plus pentru societatea românească.

    Mihaela Tandara

    • Bai tovarasilor ce strigati in Pta Victoriei #, Trabitele PNL-lor veniti din PDL si din SRI, SIE, STS, etc fosta Securitate Comunista, nu-i de vina Grindeanu , Ciolacu, etc, ci securitatea tarii care numeste marionetele lor in CA si vinde actiuni la FONDUL PROPIETATEA condus de jandarmul planetei.
      Nu ati auzit cand Basescu a spus ca intrarea in UE si NATO inseamna cedarea suveranitatii tarii, ca doar securistii si stapanii tarii se vor imbuiba si distra din resursele, taxele si banii tarii???!
      Cucoanele cu silicoane puse la ministere, sau in CA, sunt curvele lor ca sa justifice emanciparea femeii in tara asta de tradatori! Hai sictir, retarzilor!

  3. Viitorii angajati de handling vor fi din Africa si Asia, iar la controlul de securitate, indieni….Toate entitatile de pe aeroport, private si de stat, au pretentia sa munceati cat pentru trei, sa faci ore suplimentare si neplatite sin cand situatia este mai grea pentru ei sa te concedieze, restructurarea postului.
    Apoi angajeaza zilieri*, procesul de acordare a legitimatiei de aeroport este una greoaie si necesita timp.
    Mobilierul rulant este foarte vechi.
    Nu exista apa calda si sistem de incalzire in toaletele din posturile de acces personal,

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

21:43Revoluția din decembrie 1989: zile de haos, speranță și noi începuturi
21:21Structura Noului Guvern: 16 ministere distribuite între PSD, PNL și UDMR
21:07Putin și premierul slovac Robert Fico s-au întâlnit la Kremlin, motivul probabil fiind tranzitul gazului rusesc
21:00Liberalii vor conduce şase ministere în noul Guvern, a anunțat Ilie Bolojan
20:51Reformarea sistemului de sănătate și schimbarea conducerii Ministerului Sănătății, cere Mihăiță Bariz, avocat al drepturilor pacienților
19:41Guvernul Ciolacu II este guvernul Ciolacu I în proporție de 66%. Aproape toți miniștrii PSD, păstrați
15:32Elena Lasconi cere demisia lui Klaus Iohannis: „Mandatul s-a încheiat”
15:19„Putin știe cum să ne deranjeze”, a afirmat ministrul german al Apărării, vorbind despre pericolul atacurilor hibride ale Rusiei
15:00Ursula von der Leyen a transmis un mesaj emoționant românilor, la 35 de ani de la Revoluție
14:48Rusia, lovită de un val de tentative de incendiere: bănci, clădiri guvernamentale și centre comerciale vizate
14:37Qatarul amenință cu oprirea livrărilor de gaze naturale către Uniunea Europeană
14:32Klaus Iohannis anunță formarea iminentă a unui guvern al coaliției pro-europene
13:10Se anunță un circ maxim la prezidențiale: Anca Alexandrescu declară că va candida, dacă Victor Ponta intră în competiție
12:38Gabriela Firea anunță cine ar putea fi candidatul PSD-PNL-UDMR la președinție: șomerul Crin Antonescu, care de opt ani nu mai are nici o sursă de venit
11:54VIDEO Cum au făcut circ Șoșoacă și Makaveli în Parlament. Makaveli, plătit acum din bani publici, din bugetul Legislativului