Călin Georgescu îl plagiază pe Stalin: canalul Marea Neagră – Marea Caspică, pe care l-a propus acum două zile, este un proiect grandoman susținut de Rusia, fiindcă, inevitabil, ar trebui să treacă pe teritoriul acestei țări. Oficial, denumirea proiectului este „Eurasia Canal” și ar fi de trei ori mai lung decât canalul Panama.
Ideea canalului este din 1932, când la conducerea URSS se afla Iosif Stalin.
„Eu vin cu un alt proiect. Mai mare. Și spun, uite domne care-i treaba, România este graniță nu numai la Marea Neagră. E și graniță și la Caspică. Cum adică? Păi fac un coridor Marea Neagră – Marea Caspică, mă duc în China și am intrare la Mediterană. Și asta o fac eu”, a declarat Călin Georgescu.
Călin Georgescu îl plagiază pe Stalin
„Canalul Eurasia este destinat să fie construit de-a lungul Depresiunii Kuma-Manych, care este o urmă a străvechii strâmtori Manych, care conecta Marea Caspică cu bazinele Mării Azov și Mării Negre cu mii de ani în urmă (Bekturganov și Bolaev 2017). Relieful său este ideal pentru construirea canalului.
Cu toate acestea, bazinul hidrografic dintre Marea Azov și Marea Caspică are o altitudine de 27 m pe versantul său vestic și 54 m pe versantul estic. Prin urmare, Canalul Eurasia va necesita trei ecluze de transport maritim pe latura vestică și șase pe latura estică, potrivit lui Bekturganov și Bolaev (2017).
Autorii au adăugat că ecluzele vor putea găzdui nave cu o lungime de până la 226 m, o lățime de 24 m și un pescaj de 7,15 m. Deoarece are o disponibilitate de pescaj mai mult decât dublă, o navă va putea trece prin ea cu aproximativ 8 000-10 000 mt de marfă cel puțin. Costul estimat al Canalului Eurasia este între 4,5 și 17 miliarde USD, în funcție de parametrii de proiectare (Andromidas 2018)”, arată Baku Research Institute.
În prezent, există un canal Volga-Don care conectează Marea Neagră de cea Caspică, dar acesta are o capacitate limitată, o infrastructură învechită și poate fi folosit doar o parte a anului. Uniunea Industrialiștilor din Rusia face lobby pentru lărgirea canalului, dar costurile sunt uriașe, ar depăși zece miliarde de dolari, iar finalizarea sa ar durea între 11 și 25 de ani.
Problemele uriașe ale canalului Eurasia
Fundația Jamestown, care monitorizează spațiul euroasiatic, scrie că Moscova este implicată puternic în proiectul unui nou canal Marea Neagră – Marea Caspică. „Moscova este implicată în alte două proiecte concurente: un nou canal prin Caucazul de Nord, de la Marea Caspică la Marea Neagră, și un alt nou sistem de canale spre sud, de la Marea Caspică la Oceanul Indian, prin Iran.
Perspectivele celui dintâi sunt acum suficient de strălucitoare pentru a stârni o competiție intensă între diferitele entități federale din sudul Rusiei, care ar beneficia sau ar pierde dacă un astfel de canal ar fi construit.
Într-adevăr, un dezavantaj din punctul de vedere al Moscovei este că beneficiarii din regiune ar fi republicile ne-ruse precum Kalmykia, în timp ce cei mai mari perdanți ar fi zonele rusești precum Astrakhan, care și-ar vedea rolul de centru economic regional scăzând în mod dramatic”, scria Eurasia Daily Monitor Volume în iulie 2021.
„În același timp, un obstacol și mai mare ar putea sta în cale. Din cauza încălzirii globale, se preconizează că nivelul apei din Marea Caspică va scădea cu 18 metri până la sfârșitul secolului – în prezent, acesta scade cu 7 centimetri pe an – o evoluție care ar face ca pomparea necesară funcționării unui sistem de canale să fie extrem de costisitoare”, se mai arată în acest articol.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.