/

Grindeanu a lăsat Maramureșul istoric fără transport de călători pe calea ferată: CFR Călători nu va mai opera legendara linie Salva-Vișeu

Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată Foto: Facebook Vasile Belteag

Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, a lăsat Maramureșul istoric fără transport de călători pe calea ferată: CFR Călători nu va mai opera legendara linie Salva-Vișeu, care face legătura între București și Sighetu Marmației.

Citește și: Un antrenor de karate care ar fi fost premiat de agenția Elisabetei Lipă cu 130.000 de euro n-ar fi primit, de fapt, nici un ban – jurnalist

Motivul este starea accentuată de degradare a liniei de cale ferată, care nu mai poate fi operată în condiții de siguranță. Presa locală scrie că data exactă a închiderii liniei va fi 14 decembrie 2024, după alegeri.

Petiție pentru menținerea circulației

Pe site-ul Declic există o petiție pentru menținerea circulației pe aceatsă linie.

„Trenurile de călători, în număr de 6 perechi pe zi între Sighet și Vișeu, respectiv 3 perechi/zi mai departe spre Salva, asigură conectivitate locală în Maramureș, precum și legături directe cu Cluj-Napoca, Brașov, București.

Solicităm găsirea soluțiilor de remediere a infrastructurii și/sau identificarea de material de tracțiune corespunzător continuării operării trenurilor de călători pe linia Salva-Vișeu și mai departe la Sighetu Marmației”, se arată în petiție.

Maramureșul istoric, fără transport de călători pe calea ferată

Potrivit Club Feroviar, CFR Călători va opri cursele pe linia Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației începând cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor 2024-2025. CFR, administratorul infrastructurii a arătat că linia este într-o stare „accentuată” de degradare.

„În acest context, CFR Călători se află în imposibilitatea de a asigura circulația trenurilor de călători în condiţiile şi constanţa unui mers de tren, alt tip de material rulant motor cu tracțiune diesel aflat în parcul de exploatare al CFR Călători nefiind pretabil pentru operarea trenurilor pe acest traseu cu caracteristici dificile de relief și de infrastructură feroviară.

Secţia de circulație Salva – Vişeu de Jos – Sighetu Marmaţiei se întinde pe 140 km. Aceasta prezintă o complexitate deosebită (traseu montan cu poduri și podețe feroviare, viaducte și tuneluri) cu o pantă caracteristică maximă de 20,5 mm/m între staţiile Dealu Ştefăniţei – Fiad Hm pe o distanţă de 12,5 Km (pantă în creștere continuă în altitudine). Secția este operată în prezent doar de CFR Călători, cu garnituri de trenuri ce au în compunere locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi 3-4 vagoane.

Din cauza dificultății și complexității traseului, doar locomotivele diesel electrice de 2100 CP dispun de carateristicile tehnice necesare pentru operarea în condiții optime de circulație și de regularitate pe această secție”, a explicat CFR Călători pentru Club Feroviar.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comentariu

  1. Pe 28 decembrie 1949 ministrul Vasile Luca inaugura Salva-Vișeu,în regimul comunist,dat jos în 1989.Acum tot un comunist vopsit în PSD-ist,acest idiot care râde tot timpul ca muta la pu.ă,pe nume Grindeanu desființează un drum legendar,sictir .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

18:44A câștigat alegerile, dar l-a prins instanța cu o condamnare recentă în cazier și nu i-a validat mandatul
18:30Râde hârb de oală spartă: șeful Consiliului Județean Iași l-a criticat pe ministrul Sănătății pentru proiecte eșuate din județ
18:21Grindeanu a lăsat Maramureșul istoric fără transport de călători pe calea ferată: CFR Călători nu va mai opera legendara linie Salva-Vișeu
18:04FOTO Mihai Tudose, întâlnire cu Viorel Hrebenciuc, sforarul relației Becali – AUR – PSD. Tudose a confirmat discuția, dar a negat că ar fi fost politică
17:35Importăm din Moldova mai mult decât exportăm, cel puțin în nord-estul țării, în principal agroalimentare și textile
17:27Fostul primar Piedone, acum candidat PSD, se opune referendumului organizat de Nicușor Dan: „Votez ferm «Nu»”
13:29Șpagă uriașă pentru coruperea alegătorilor moldoveni: 39 de milioane de dolari, spune șeful Poliției
11:28FOTO Lipă, campanie inocentă în Botoșani: nimic despre scandalul premiilor ANS, povestioare patetice despre mâncarea preferată
10:44Un director de spital care a luat șpagă de 146 de ori scapă fără nici o zi în închisoare: el și-a recunoscut vina și va da banii furați înapoi
10:02Cea mai mare pensie specială civilă din România: 69.343 de lei, brut. 70% din pensie, plătită de contribuabili
22:32EXCLUSIV Dronele Watchkeeper X contractate de MApN cu Elbit pentru 2025 nu mai ajung în România: compania israeliană a invocat războiul din Gaza, „eveniment de forță majoră”
21:32Pascal Bruckner, invitatul de gală al primei seri FILIT de la Iași
21:16Ucraina le promite protecție soldaților nord-coreeni trimiși în Rusia dacă dezertează în loc să lupte împotriva ucrainenilor
21:02Frustrarea Moscovei nu trece: MAE rus susține că referendumul pentru UE din Moldova a fost „fraudat”
20:55La ce tertipuri mai apelează politicienii pentru a numi colegi de partid în funcții. Cazul Alexe de la CJ Iași