/

Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat în ultimii ani. Sunt compartimente unde numărul angajaților este mai mare decât la metroul londonez

Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat Foto: Facebook Metrorex

Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat în ultimii ani: joi, sindicaliștii organizează un protest în fața Guvernului, cerând să nu li se taie sporurile și tichetele de masă. În plus, Marian Artimon, liderul de sindicat al Metrorex, a amenințat cu un „protest spontan”.

Citește și: Ucigașii din Sibiu ar fi putut scăpa, după ce au fost reținuți, vineri, în Marea Britanie: judecătoarea a dat termen miercuri pentru mandatul de arestare și a închis telefonul

Metrorex a fost condus, de facto, ani întregi, de controversatul sindicalist Ion Rădoi, fost deputat și lider PSD.

Amenințări cu greva la metrou, deși salariile și numărul de angajați au explodat

Bugetele publice ale instituției arată că, în 2019, la Metrorex lucrau 4.496 de angajați care aveau un câștig salarial mediu de 9.140 de lei. În 2023, în companie sunt 5.262 de angajați, cu un câștig salarial mediu de 12.444 de lei pe lună.

Numărul angajaților a crescut cu circa 18% în patru ani, iar salariile cu peste 30%, depășind rata inflației.

Un articol de pe site-ul Buletin de București, din 2021, arăta, citând o analiză a lui Mihai Crăciun, că „Metrorex are cu până 130% mai mulți angajați decât metroul londonez, în anumite departamente”.

Tabel: Eficiența Metrorex față de cea a metroului londonez – sursa blog Mihai Crăciun

Raportat la numărul de kilometri aflați în exploatare, la Londra există 46 de salariați/km în timp ce la București sunt 82 angajați/km. Asta cu toate că rețeaua românească de transport subteran este mai tânără cu 112 ani”, arăta Buletin de București.

Sursa: Blog Mihai Crăciun

„Indiferent cum am raporta numărul de angajați ai Metrorex și ai Underground-ului londonez la lungimea rețelei, la numărul de stații sau numărul de trenuri, Metrorex are între 32% și 130% mai mulți angajați decât metroul londonez”, scria și Mihai Cărciun, pe blogul său.

Pierderile Metrorex se vor apropia de 400 milioane lei în 2023, se prevede în actualizarea contractului de servicii publice al societății, obiectul unui proiect de act normativ dat publicității miercuri de către Ministerul Transporturilor – scria Club Feroviar în februarie 2023.

Citește și: Cine este jandarmerița-cocaină: fiică de militar și suspectă că era „escortă de lux”. După ce a fost prinsă, a plecat în concediu de odihnă

Metroul londonez înregistrează profit operațional de 49% (!) Cu alte cuvinte, metroul londonez încasează din plata călătoriilor și din alte venituri conexe (spații comerciale, publicitate etc.) mai mulți bani decât costă operarea rețelei! Toți banii câștigați astfel se întorc în investițiile în modernizarea și dezvoltarea rețelei, precum și în achiziția de trenuri noi”, arăta Mihai Crăciun în 2021.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

3 comentarii

  1. Va rog sa specificați în acest articol faptul ca salariile sunt brute și cu cât rămâne exact în mana angajatul după impozitare, având în vedere ca avem cea mai mare impozitare pe salariu din Europa!!!!
    Ce salarii sunt la metroul Londonez?? Comparați mere cu pere. Ce preturi avem în România???
    Ce nivel de trai am ajuns sa avem întreaga populație a României din cauza proastei conduceri a conducatorilor din ultimii zeci de ani? De ce nu faceți un articol despre pensiile speciale care cresc de la anul????? De ce se ia de la săraci sa se dea la bogați??
    Este inadmisibil ce face guvernul înainte de alegeri. Au întrat în campanie electorala furând și băgând mana în buzunarul cetățenilor. PSD v a pierde alegerile din cauza proastei gestionari, cât și PNL ul.
    Sa fi ți sănătoși și sa mai faceți articole la comanda în continuare. Presa mincinoasă!!!

  2. De ce comparati Londra cu București?? De ce nu va duceți sa lucrați la Metrorex daca au salariile asa mari?. Va place sa aruncati cu pietre in cei de jos…dc nu vorbiti ca ciolacu are 27000 de lei salariu +diurne+ce ii mai rămâne de coliva si lumânări?? Noi ăștia care muncim pe 3 4 mii de lei ce putem spune??

  3. Salariile specificate de dumneavoastră sunt cele brute, facem jumi-juma cu statul.
    Numărul de angajați nu este cel specificat, acesta fiind mult mai mic.
    Verificați cum se lucrează la metroul londonez după care va invit și la București, metroul a împlinit 44 de ani de activitate, multe din sculele noastre au mai mult de 44 de ani.
    Sa mai discutam de noxe, de radiații, de ventilația forțată, va invit sa faceți o plimbare prin tunel, și doar atât, și după sa va suflați nasul și atunci sa aud comentariile dumneavoastră.
    Salariile sunt mai mari decât în alta parte, sigur, de ce? pentru ca acei angajați își primesc pensia „anticipat”, ce înseamnă asta? ca putem numără foarte usor angajații de la metrou care prind vârstă de 60 de ani.
    Acum câțiva ani asa, ca dumneavoastră, gândeam și eu, dar atunci nu aveam și perspectiva din interior.
    Apropo verificați și datele din tabelul 2, sunt eronate, măcar sa verificam informația înainte de a o arunca asa în public.
    Va aștept cu drag mâine 23.11.2023, incepand cu ora 14 30, în fata Guvernului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

18:58VIDEO George Simion, complet ignorat în timp ce împărțea pliante într-o stație de metrou
18:12Nicușor Dan: Guvernul a luat 500 de milioane de lei de la bucureșteni, în primele cinci luni ale anului, și le-a dus „în marea gaură a bugetului național”
17:23Un senator liberal desființează măsura plafonării prețurilor: „Orice intervenție a statului în stabilirea prețurilor este contraproductivă”
15:51Generalul Zalujnîi, carismaticul ex-comandant al armatei ucrainene, numit ambasador în Regatul Unit de către Zelenski
15:35Florin Piersic a ajuns în „stare generală gravă” la Spitalul Clinic de Ortopedie-Traumatologie şi TBC Osteoarticular Bucureşti. Medicii, rezervați
15:05Un medic din Craiova, fost manager al spitalului județean, suspectat că ar fi ucis patru pacienți, este acum acuzat că l-ar fi omorât pe al cincilea
14:43Nordis, dezvoltatorul imobiliar la care este asociat soțul deputatei PSD Laura Vicol, acuzat că a luat banii clienților și a fugit cu ei – presă
10:15Românul cu cele mai mari șanse la Nobel în viitor – Albert-László Barabási, născut în Harghita. Barabási, care e și cetățean maghiar, a fost ales membru al Academiei de Științe a SUA
08:22Universitatea „Transilvania” din Brașov, mai valoroasă decât Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, potrivit Ministerului Educației
08:07„Ecce Homo” al lui Tițian, transportat sub pază armată de la Sibiu la Iași. Tabloul, evaluat la zeci de milioane de euro, face parte din colecția Muzeului Brukenthal
20:57Wizz Air, Austrian Airlines, KLM și alte companii aeriene, suspectate că au umflat prețurile biletelor mințind că investesc în proiecte anti-poluare. Anchetă a Comisiei Europene, în derulare
18:57Ciolacu anunță că PSD dă startul campaniei electorale la podul de la Brăila. Podul, simbol al unui eșec de proporții, fiind reasfaltat de trei ori doar pe o porțiune de 150 de metri
16:30Primarul PSD al municipiului Botoșani, trimis în judecată de DNA în dosarul angajării amantei
15:35INTERVIU Prostituată din România care lucrează pentru patroană româncă în vestul Germaniei: Ai mei, acasă, știu că lucrez la Decathlon. Probabil bănuiesc ei ceva, dar nu zic nimic cât timp vin banii
14:51O știre bună din campanie: Șoșoacă și Simion se dezumflă. Să nu-i deranjăm!