Premierul Marcel Ciolacu era să blocheze lucrările la Podul Grant, prin noua ordonanță a tăierilor otova, iar lucrările continuă prin bunăvoința constructorului, explică primarul Capitalei, Nicușor Dan.
Lucrările la Podul Grant au început în 2019, în mandatul Gabrielei Firea, dar acestea s-au oprit după finalizarea a circa 30%, întrucât primăria Capitalei rămăsese fără bani.
Ciolacu era să blocheze lucrările la Podul Grant
Azi, Nicușor Dan a explicat de ce nu-l poate plăti, în acest an, pe constructorul care repară acest pod.
„Sperăm să avem îngăduința constructorului. Afectează, pentru că ordonanța spune că noi putem să plătim în lunile noiembrie și decembrie media lunilor ianuarie-septembrie. În perioada ianuarie-septembrie nu s-a facturat pe această lucrare. Deci noi neavând plăți făcute, nu o să putem plăti. Banii sunt în cont și toată lumea știe că suntem serioși.
Această ordonanță nu trebuia să fie dată în forma în care a fost dată. E o gravă ingerință a naționalului în autonomia locală. Dacă chiar suntem într-o situația așa de disperată financiar trebuia să ni se dea o marjă, să ni se reducă cotele defalcate sau ceva și noi să decidem în cadrul acestei sume, nu să se taie de-a valma”, a spus Nicușor Dan.
Bucureștiul lui Nicușor Dan are rating Fitch cu patru trepte peste cel al României, obținut de guvernarea Ciolacu. Precizarea a fost făcută chiar de edilul-șef al Capitalei, Nicușor Dan, într-o postare pe Facebook.
La pod se lucrează în două schimburi, 22 din 24 de ore
Reprezentanții constructorului au declarat că pe șantier se lucrează în două schimburi, 7.00-18.00, primul schimb, și 18.00 – 5.00 dimineața, al doilea schimb.
Întrebați de ce nu au început lucrarea de consolidare a podului vara, când traficul era lejer, reprezentanții municipalității spun că nu era posibil din cauza circulației trenurilor.
„Încă din luna mai au fost întâlniri cu CFR-ul, la care a participat inclusiv constructorul. Cei de la CFR ne-au recomandat să facem aceste lucrări după 15 septembrie, în momentul în care trenurile către mare nu vor mai funcționa.
Și în momentul de față noi intervenim numai pe timp de noapte, în anumite intervale orare. La momentul respectiv dacă se intervenea, se lucra doar două ore pe noapte”, a explicat directorul Administrației Străzilor, Marian Bârgău.
Podul fiind peste calea ferată, nu se poate lucra la partea de sub pod cu liniile sub tensiune, ceea ce afectează circulația trenurilor, a explicat acesta.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
[…] Citește și: Ciolacu era să blocheze lucrările la Podul Grant, prin noua ordonanță a tăierilor otova: lucră… […]
[…] Citește și: Ciolacu era să blocheze lucrările la Podul Grant, prin noua ordonanță a tăierilor otova: lucră… […]
[…] Citește și: Ciolacu era să blocheze lucrările la Podul Grant, prin noua ordonanță a tăierilor otova: lucră… […]