/

Vălean: România riscă să piardă până la 300 de milioane de euro din finanţarea pentru calea ferată Braşov-Sighişoara

România riscă să piardă 300 de milioane de euro pentru că nu se întâmplă nimic pe calea ferată Brașov-Sighișoara Foto: Facebook

România riscă să piardă până la 300 de milioane de euro din finanţarea pentru calea ferată Braşov-Sighişoara, a avertizat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Citește și: Pensia astronomică de care beneficiază cel mai bine răsplătit pensionar special din România: de aproape patru ori salariul net al șefului statului. Este un fost magistrat

România riscă să piardă 300 de milioane de euro

„Pot să vă spun că există posibilitatea, riscul, de a pierde până la 300 de milioane de euro din finanţarea pe Braşov-Sighişoara pe cale ferată, un proiect care a fost depus în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei în mecanismul financiar anterior, deci nu cel curent, iar acolo, din cauza faptului că nu s-au efectuat lucrări, este posibil ca acei bani să fie pierduţi. Sunt două variante: ori se recunoaşte acest fapt, ori se mai fac măcar parţial anumite lucrări ca să nu se piardă în totalitate”, a declarat Vălean în cadrul unui briefing pentru jurnalişti români.

Adina Valean Foto: Twitter

Ea a precizat că, „din înţelegerea noastră”, nu s-au realizat lucrări în ultimii circa şapte ani la acest proiect.

„Am mai discutat despre defazarea proiectelor din Connecting Europe Facility, dar acum s-a ajuns la o limită, nu mai poate fi prelungită”, a mai spus Vălean.

Citește și: Șefii serviciilor de informații din grupul „Five Eyes”, reuniune fără precedent în California: China fură masiv secretele industriale ale țărilor occidentale

România a încercat, totuși

Ea a remarcat totuşi faptul că România a accesat bani de la bugetul general competitiv al CEF, la care ţările membre au acces în afară de un buget garantat al lor, care pentru România este de 763 de milioane de euro.

„Trebuie să spun că, pentru prima dată de când există acest mecanism, România a accesat bani din bugetul competitiv. Asta şi datorită faptului că m-am asigurat că experţii Comisiei sunt întotdeauna la dispoziţie. Şi acum vor avea, în noiembrie, o întâlnire cu cei de la Ministerul Transporturilor, pentru a trece din nou în revistă proiectele, a sprijini în pregătire şi în aplicarea acestor proiecte, tocmai pentru a avea a spori gradul de absorbţia al României”, a afirmat ea.

În primul apel de proiecte în cadrul acestui mecanism, România a luat 119 milioane de euro pentru trei proiecte, iar în al doilea call România a primit 559 milioane de euro.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

18:14Numărul uriaș al sporurilor și salariile mari de care beneficiază angajații Guvernului, care azi cer majorări și fac grevă japoneză. În ultimii ani, personalul Executivului a crescut cu 50%
13:55Potop de vouchere peste angajații excelent plătiți ai companiei de stat care nu a construit nici un kilometru de autostradă
12:59FOTO Coloana premierului Ciolacu, blocată în trafic la Podu Iloaiei, unde ambuteiajele se formează permanent, iar CNAIR tergiversează aplicarea soluției, care există
12:32Piedone, atacuri în serie la „Firea Pandele”: „A făcut 20 de companii, a cheltuit banii, a îndatorat Bucureștiul și a plecat!”. El cere să se voteze împotriva „lenei și incompetenței”
11:40DNA nu a început urmărirea penală față de Nicușor Dan, cum fals a afirmat candidatul AUR la Primăria București
09:41De ce și-a ucis un polițist mama: „Bea și mă bătea când eram mic”. Culmea, a cerut o pedeapsă mai mică pentru că era om al legii
09:27Un ONG a vrut să finanțeze cu peste 200.000 de euro construcția unei pasarele pietonale. Primăria a avut nevoie de doi ani și jumătate pentru a emite autorizație. A fost prea târziu: costul se dublase
21:14Pentru judecătoarea Stoicescu, cei care cer abrogarea pensiilor speciale vor „câte un BMW, ca să ajungă la toţi, examene luate de toate loazele şi să se vindece mătuşa de bătături”
17:29După ce a decis să facă metrou până la ea acasă, în Voluntari, Firea promite și un aeroport nou. Proiect comun cu primarul Băluță, deși edilii nu au nici o competență
15:07Clipe de coșmar pentru Grapini: a fost urmărită și amenințată de un bărbat, care apoi s-a cazat la același hotel cu ea și i-a trimis un „filmuleț”
14:37Haos la spitalul CF din Iași: pesedista pe care Grindeanu o ține în funcția de manager a concediat directorul economic în timp ce era în India și nu s-au plătit salariile la timp
13:16EXCLUSIV Rezervistul „Doi și-un sfert” care a vândut chinezării antiglonț Jandarmeriei a vrut să livreze în Ucraina și Iran arme din China produse și de o fabrică aflată pe lista de sancțiuni a SUA
12:45România, a patra lună la rând ţara cu cea mai ridicată inflaţie din UE
12:31Economistul-șef al BNR avertizează: „La anul va veni nota de plată”. România are cel mai mare deficit de cont curent și a patra mare inflație, comparativ cu statele OECD
11:53Noua „umbră” a lui Firea, după Ligia Enache: nevasta unui ex-ofițer SRI, cu o avere impresionantă, muncitoare la Turbomecanica, cu facultate absolvită la 33 de ani