/

În Marea Britanie, guvernul a forțat Wizz Air să re-examineze cererile de compensații pentru pasagerii abandonați pe aeroporturi. În România, Guvernul nu face nimic și se vaită la Bruxelles

Guvernul britanic a forțat Wizz Air să re-examineze cererile de compensații Foto: Wizz Air

În Marea Britanie, guvernul a forțat Wizz Air să re-examineze cererile de compensații pentru pasagerii abandonați pe aeroporturi. În România, Guvernul nu face nimic și se vaită la Bruxelles.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Guvernul britanic a forțat Wizz Air să re-examineze cererile de compensații

„Wizz Air ordered to re-examine passengers’ compensation claims over flight delays”, titează The Times, adică „Wizz Air a primit ordin să reanalizeze cererile de despăgubire ale pasagerilor pentru întârzierile de zbor”.

„Cererile de despăgubire depuse de pasageri împotriva Wizz Air și care au fost respinse vor fi reexaminate după o intervenție «fără precedent» a autorității britanice de reglementare în domeniul aviației.

Autoritatea Aviației Civile (Civil Aviation Authority – CAA) ia măsuri ca urmare a preocupărilor legate de faptul că această companie aeriană nu a plătit pasagerilor ceea ce li se cuvenea pentru zborurile anulate sau întârziate.

Acțiunea ar putea duce la redeschiderea reclamațiilor din ultimii șase ani.

Wizz Air a declarat că s-au făcut deja îmbunătățiri semnificative”, scrie și BBC.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Wizz Air, cea mai proastă companie

„Autoritatea de reglementare a declarat că are «îngrijorări semnificative» cu privire la numărul de plângeri depuse la adresa transportatorului din partea pasagerilor care consideră că acesta nu și-a îndeplinit obligațiile legale de a se asigura că au ajuns la destinație atunci când un zbor a fost anulat. Wizz Air a fost cea mai proastă companie aeriană în ceea ce privește întârzierile zborurilor în Marea Britanie în ultimii doi ani.

Autoritatea de reglementare a evidențiat furia pasagerilor pentru că nu li s-au oferit opțiuni alternative de zbor atunci când zborul lor a fost anulat, ceea ce reprezintă o obligație legală. Compania aeriană s-a angajat să analizeze din nou cererile de despăgubire pentru costurile zborurilor înlocuitoare, pentru transferuri în cazul în care zborurile înlocuitoare au fost efectuate prin aeroporturi diferite, precum și pentru costuri de îngrijire, cum ar fi cele cu hotelul și mâncarea.

«Anul trecut am spus clar companiei Wizz Air că modul în care trata pasagerii era inacceptabil», a declarat Paul Smith, șeful interimar al autorității aeronautice civile”, scrie și The Times.

Autoritățile române își plâng neputința la Bruxelles

În România, autoritățile se declară neputincioase în fața comportamentului Wizz Air.

„Am demarat, împreună cu Ministerul Economiei, o investigație a situației, însă este imposibil să aplicăm sancțiuni.

Împreună cu ministrul Economiei am tras concluzia că ar trebui să apelăm la Comisia Europeană, pentru a putea avea și susținerea altor state.

Nu suntem singura țară în care se întâmplă astfel de lucruri, dar trăiesc, personal, cu impresia că suntem singura țară în care s-au anulat peste 108 zboruri, iar măsurile de rambursare și de despăgubire a consumatorilor români nu se fac în același ritm ca în cazul altor state”, a spus Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.

„I-am cerut sprijin comisarului Reynders în cazul companiei Wizz Air care în ultima vreme înregistrează numeroase întârzieri şi din păcate şi anulări la zborurile pe care le operează din România. Compania nu răspunde pe liniile de telefon dedicate reclamaţiilor clienţilor, nu are persoane de contact în ţară, ceea ce îngrădeşte posibilităţile de intervenţie ale Agenţiei pentru protecţia consumatorului din România”, a scris Ştefan Radu Oprea, marţi pe Facebook.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

9 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

22:34INTERCEPTĂRI Judecătoarea drogată de la Suceava lua cocaină sintetică diluată: „Odată am consumat și nefăcută cumva că nu au avut timp s-o prepare… și… mi-o rupt nasu’… (…) rană”
21:30Concurență pentru Wizz Air: zboruri interne de 25 de euro și externe de 57 de euro. De pe ce aeroporturi zboară avioanele AnimaWings
18:19România, anul 2024: Jumătate dintre funcţionarii publici din România nu ştiu ce servicii online oferă instituţia în care lucrează (studiu)
17:05Ridicol: candidatul PSD la primăria unei comune cu 88 de locuitori cu drept de vot a reușit să strângă 100 de semnături de susținere, cum cere legea
16:06Trafic de influență în subordinea lui Florentin Pandele, în Primăria Voluntari, prin intermediul clanurilor, suspectează procurorii. Doi suspecți, arestați
12:50Imaginea dezastrului PNRR: ministerul lui Câciu trebuia să cheltuie, în primul trimestru, 81 de milioane de lei din fonduri nerambursabile. A absorbit zero
12:05Dacă va fi din nou primar, Firea vrea să-și facă metrou până acasă, deși ea circulă cu mașina. O va ajuta colegul Daniel Băluță
11:23VIDEO Momentul șocant al împușcării premierului slovac Fico: acesta este proiectat pe spate de la forța împușcăturilor, în timp ce garda sa este concentrată pe atacator
10:49VIDEO Piedone anunță pe cine ar dori viceprimar, dacă va fi ales edil-șef al Capitalei: „Avem un interes în dezvoltarea Bucureștiului”. Rareș Bogdan: „Are dreptate!”
10:46ANALIZĂ De ce, pentru România, poate fi o strategie bună să transfere un sistem Patriot în Ucraina: țara noastră are patru sisteme, Polonia – doar două. Pozițiile țărilor UE care au Patriot
09:49Catastrofalul spital modular COVID de la Iași a fost achiziționat legal, spune o instanță. În practică, însă, a funcționat doar câteva luni
08:24Falimentul City Insurance a lovit grav și afaceri, nu doar șoferi. O firmă poate pierde milioane de lei din cauza unei polițe neîncheiate
20:52Premierul slovac, Robert Fico, împușcat miercuri în plină stradă este în stare critică iar șansele sale de supraviețuire nu sunt clare
18:21Un judecător din CSM își compară salariul cu cel al unui taximetrist sau frizer. El avea circa 15.000 lei/lună și dăduse statul în judecată pentru salarii mai mari
16:06Șef de secție din poliția Constanța, dosar penal după ce a fost depistat conducând haotic și a refuzat să i se verifice alcoolemia. El a condus poliția Costinești