/

Viitorul zborurilor low cost, incert: UE va impune cote obligatorii de combustibil cu emisii foarte scăzute de CO2, mult mai scump decât kerosenul

Zborurile ieftine, incerte combustibilul eco, scump
Zborurile ieftine, incerte: combustibilul eco, scump (sursa: Facebook/EUROCONTROL)

Zborurile ieftine, incerte: combustibilul eco, scump. După discuţii intense şi îndelungate, negociatorii care au reprezentat statele membre UE şi Parlamentul European au ajuns marţi noaptea la un acord privind stabilirea unor obiective obligatorii pentru companiile aeriene europene privind majorarea folosirii combustibililor sustenabili de aviaţie, în încercarea de a reduce amprenta de carbon a acestui sector, potrivit Comisiei Europene.

Zborurile ieftine, incerte: combustibilul eco, scump

Propunerea este menită să majoreze cererea şi oferta de combustibili sustenabili pentru aviaţie (SAF), care au emisii nete zero de CO2 sau emisii scăzute de carbon. Deocamdată, aceşti combustibili sunt produşi în cantităţi mici şi sunt mult mai scumpi decât kerosenul.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Propunerea stabileşte ţinte obligatorii pentru furnizorii de combustibili pentru aviaţie, pentru ca tot combustibilul disponibil pentru operatorii de aeronave de la aeroporturile din UE să conţină o cotă minimă de combustibili sustenabili pentru aviaţie din 2025, obiectivul urmând să fie majorat până în 2050.

Cel puţin 2% din combustibilii pentru aviaţie trebuie să fie SAF în 2025, nivelul urcând la 6% în 2030, 20% în 2035 şi ajungând la 70% în 2050. Din 2030, ţintele obligatorii se vor aplica de asemenea pentru a folosirea unei cote minime de combustibili sintetici – 1,2% pentru 2030, nivelul urmând să crească la 35% în 2050.

Citește și: Ambasadorul SUA la București, Kathleen Ann Kavalec: Am triplat numărul militarilor noștri în România

Aviaţia este printre sectoarele cel mai dificile pentru decarbonizare, în următorul deceniu nefiind aşteptate avioane cu emisii zero. Pe termen mai scurt, combustibilii sustenabili reprezintă una din opţiunile pentru reducerea amprentei de carbon a sectorului aviaţiei.

Conform reglementărilor, companiile aeriene vor primi finanţare de aproximativ două miliarde de euro de la piaţa carbonului din UE pentru a trece la SAF.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

13:17Fotografie virală: la o oră după pelerinajul cu sute de mii de participanți de la Șumuleu Ciuc, câmpia era curată, „nici o batistă aruncată”
12:37Veto la legea putinistă a „influenței străine” din partea președintei georgiene, Salome Zurabişvili. Partidul aflat la putere, însă, poate vota definitiv legea care „omoară” societatea civilă
12:36Băsescu: „Eu cred că va câștiga și Clotilde la Sectorul 1. Femeia asta a avut curaj să oprească dezmățul de la salubrizare”
12:24Urs împușcat mortal la Oituz după ce a atacat echipa de intervenție venită să-l elibereze dintr-un gard de sârmă
10:21Ciolacu, tur de forță în județele Moldovei, pentru a repara mojicia referitoare la „jignirea” că ar fi moldovean. Șeful PSD a spus că cele mai multe investiții publice recente sunt în regiune
18:14Numărul uriaș al sporurilor și salariile mari de care beneficiază angajații Guvernului, care azi cer majorări și fac grevă japoneză. În ultimii ani, personalul Executivului a crescut cu 50%
13:55Potop de vouchere peste angajații excelent plătiți ai companiei de stat care nu a construit nici un kilometru de autostradă
12:59FOTO Coloana premierului Ciolacu, blocată în trafic la Podu Iloaiei, unde ambuteiajele se formează permanent, iar CNAIR tergiversează aplicarea soluției, care există
12:32Piedone, atacuri în serie la „Firea Pandele”: „A făcut 20 de companii, a cheltuit banii, a îndatorat Bucureștiul și a plecat!”. El cere să se voteze împotriva „lenei și incompetenței”
11:40DNA nu a început urmărirea penală față de Nicușor Dan, cum fals a afirmat candidatul AUR la Primăria București
09:41De ce și-a ucis un polițist mama: „Bea și mă bătea când eram mic”. Culmea, a cerut o pedeapsă mai mică pentru că era om al legii
09:27Un ONG a vrut să finanțeze cu peste 200.000 de euro construcția unei pasarele pietonale. Primăria a avut nevoie de doi ani și jumătate pentru a emite autorizație. A fost prea târziu: costul se dublase
21:14Pentru judecătoarea Stoicescu, cei care cer abrogarea pensiilor speciale vor „câte un BMW, ca să ajungă la toţi, examene luate de toate loazele şi să se vindece mătuşa de bătături”
17:29După ce a decis să facă metrou până la ea acasă, în Voluntari, Firea promite și un aeroport nou. Proiect comun cu primarul Băluță, deși edilii nu au nici o competență
15:07Clipe de coșmar pentru Grapini: a fost urmărită și amenințată de un bărbat, care apoi s-a cazat la același hotel cu ea și i-a trimis un „filmuleț”