/

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri proveneau de la automobile, în 2021 

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri, de la automobile Foto: RTV

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri proveneau de la automobile, în 2021, conform datelor prezentate, miercuri, într-un workshop de specialitate, de către Mihai Stoica, director executiv al Asociaţiei 2Celsius.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Peste două treimi dintre emisiile din transportul de pasageri, de la automobile

„Putem observa că gradul de mobilitate în România s-a dublat între anii 2000 şi 2019 şi în continuare are o tendinţă de creştere. În acelaşi timp, România are cele mai mici emisii per capita dintre ţările analizate, Lituania avându-le pe cele mai multe. În acelaşi timp, intensitatea emisiilor tuturor modelelor de transport agregate se situează în jurul valorii de 96 grame de dioxid de carbon pe persoană/kilometru, în România. În acelaşi timp, ponderea automobilelor în mixul de transport a rămas constantă între 2000 şi 2019, iar ponderea de emisii a crescut uşor. Foarte interesant de observat este că gradul de utilizare al trenurilor a scăzut foarte mult între anii 2000 şi 2021 şi am putea observa că majoritatea pasagerilor s-a orientat de la tren către maşina personală”, a declarat Stoica.

România este ţara cu al doilea cel mai vechi parc auto din Europa

Potrivit statisticii prezentate de către reprezentantul 2Celsius, România este ţara cu al doilea cel mai vechi parc auto din Europa, vârsta medie a automobilelor fiind de 16,9 ani.

În viziunea specialistului, lipsa măsurilor de descurajare a înregistrării maşinilor vechi a creat o situaţie în care România importă, în medie, din 2017 când a fost eliminată taxa auto, peste 400.000 de maşini second-hand, anual. Dintre acestea, multe sunt cu motorizări diesel vechi, „o consecinţă a introducerii de restricţii pentru automobilele diesel în multe oraşe europene post-diesel gate”.

„Este de menţionat că România are al doilea cel mai vechi parc auto după Lituania, în Europa, cu vârstă medie a automobilelor de 16,9 ani. Asta la nivelul anului 2022. Aceasta a crescut puţin în ultimii ani. Ultima dată când verificasem, vechimea parcului auto era undeva la nivelul la 16,5 ani. Asta înseamnă că programe precum „Rabla”, care şi-a propus de-a lungul timpului o reînnoire a parcului auto, nu au funcţionat fără măsuri-suport”, a spus Mihai Stoica.

Citește și: SFIDARE În timp ce premierul Ciucă cere economii drastice, Grindeanu mută Transporturile într-un sediu de lux, deși deține Palatul CFR. Chiria noului sediu, uriașă

Analiza de piaţă arată că peste două treimi (67%) dintre emisiile din transport de pasageri proveneau, în 2021, de la automobile. „În România, politicile sau măsurile fiscale care să descurajeze călătoriile cu maşina personală sunt subutilizate”, este de părere Stoica.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

13:17Fotografie virală: la o oră după pelerinajul cu sute de mii de participanți de la Șumuleu Ciuc, câmpia era curată, „nici o batistă aruncată”
12:37Veto la legea putinistă a „influenței străine” din partea președintei georgiene, Salome Zurabişvili. Partidul aflat la putere, însă, poate vota definitiv legea care „omoară” societatea civilă
12:36Băsescu: „Eu cred că va câștiga și Clotilde la Sectorul 1. Femeia asta a avut curaj să oprească dezmățul de la salubrizare”
12:24Urs împușcat mortal la Oituz după ce a atacat echipa de intervenție venită să-l elibereze dintr-un gard de sârmă
10:21Ciolacu, tur de forță în județele Moldovei, pentru a repara mojicia referitoare la „jignirea” că ar fi moldovean. Șeful PSD a spus că cele mai multe investiții publice recente sunt în regiune
18:14Numărul uriaș al sporurilor și salariile mari de care beneficiază angajații Guvernului, care azi cer majorări și fac grevă japoneză. În ultimii ani, personalul Executivului a crescut cu 50%
13:55Potop de vouchere peste angajații excelent plătiți ai companiei de stat care nu a construit nici un kilometru de autostradă
12:59FOTO Coloana premierului Ciolacu, blocată în trafic la Podu Iloaiei, unde ambuteiajele se formează permanent, iar CNAIR tergiversează aplicarea soluției, care există
12:32Piedone, atacuri în serie la „Firea Pandele”: „A făcut 20 de companii, a cheltuit banii, a îndatorat Bucureștiul și a plecat!”. El cere să se voteze împotriva „lenei și incompetenței”
11:40DNA nu a început urmărirea penală față de Nicușor Dan, cum fals a afirmat candidatul AUR la Primăria București
09:41De ce și-a ucis un polițist mama: „Bea și mă bătea când eram mic”. Culmea, a cerut o pedeapsă mai mică pentru că era om al legii
09:27Un ONG a vrut să finanțeze cu peste 200.000 de euro construcția unei pasarele pietonale. Primăria a avut nevoie de doi ani și jumătate pentru a emite autorizație. A fost prea târziu: costul se dublase
21:14Pentru judecătoarea Stoicescu, cei care cer abrogarea pensiilor speciale vor „câte un BMW, ca să ajungă la toţi, examene luate de toate loazele şi să se vindece mătuşa de bătături”
17:29După ce a decis să facă metrou până la ea acasă, în Voluntari, Firea promite și un aeroport nou. Proiect comun cu primarul Băluță, deși edilii nu au nici o competență
15:07Clipe de coșmar pentru Grapini: a fost urmărită și amenințată de un bărbat, care apoi s-a cazat la același hotel cu ea și i-a trimis un „filmuleț”