/

Turismul produce aproape 10% din poluarea globală. Mai mult de jumătate din emisii, cauzate de zborurile cu avionul

Turismul contribuie major la emisiile globale (sursa: Pexels/Connor Danylenko)

Turismul contribuie major la emisiile globale. Un studiu publicat de Nature Communications relevă că emisiile de gaze cu efect de seră asociate turismului au reprezentat 8,8% din emisiile globale în 2019. Între 2009 și 2019, emisiile din acest sector au crescut cu 3,5% pe an, un ritm de două ori mai rapid decât cel al economiei globale, care a înregistrat o creștere de 1,5% anual.

Turismul contribuie major la emisiile globale

Veniturile globale din turism aproape s-au dublat într-un deceniu, crescând de la 3.500 miliarde de dolari în 2009 la 6.000 miliarde de dolari în 2019, cu o rată anuală de creștere de 5,5%.

Citește și: PSD începe să înțeleagă că Ciolacu este deja mort politic, partidul ia în calcul ca acesta să nu fie nici propunere de premier, nici candidat la prezidențiale

Această creștere economică semnificativă este însă însoțită de o amprentă de carbon de 5,2 gigatone (Gt) echivalent CO2 în 2019.

Repartizarea emisiilor

Emisii directe: 1,8 Gt (52% din aviație, 18% din transportul rutier).

Emisii indirecte: 2,5 Gt (34% din servicii, 14% din producția de petrol).

Vehicule private: 0,9 Gt.

Turismul și încălzirea globală

Turismul global a fost responsabil în 2019 pentru 8,8% din încălzirea globală antropică.

Emisiile din acest sector au crescut cu 1,5 Gt între 2009 și 2019, echivalentul emisiilor anuale produse de întreaga Americă Latină și Caraibe.

În 2019, turiștii din câteva țări au generat o mare parte din emisiile globale din turism: Statele Unite, 19%, China, 15%, India, 6%.

Reducerea emisiilor

Pentru a atinge obiectivul Acordului de la Paris de limitare a încălzirii globale la +1,5°C, emisiile din turism ar trebui reduse cu mai mult de 10% pe an până în 2050. Cu toate acestea, soluțiile propuse nu sunt lipsite de provocări.

O reducere generalizată a cererii turistice (de exemplu, scăderea cu 5% a volumului turismului în toate țările) nu este considerată „corectă și echitabilă”, deoarece impactul economic diferă în funcție de țară.

Aviația, principala provocare

Deși electrificarea transporturilor și avansul tehnologic promit soluții viitoare, aviația rămâne un călcâi al lui Ahile pentru reducerea emisiilor.

Zborurile internaționale pe distanțe lungi sunt un factor major de poluare.

Limitarea creșterii cererii pentru transportul aerian ar putea avea un impact semnificativ atât climatic, cât și social, sugerează autorii studiului.

O tranziție necesară

Pentru a reduce impactul asupra climei, este necesară o abordare globală, echilibrată și bazată pe inovație.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Intensificarea eforturilor în electrificarea transporturilor și gestionarea cererii pentru transportul aerian sunt pași esențiali pentru atingerea obiectivelor climatice și menținerea sustenabilității economice a turismului.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comment

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

09:34Zelenski insistă că Ucrainei nu i se poate garanta securitatea doar de către UE, SUA trebuie să fie parte din plan
09:27Tupeu: sindicaliștii din Romsilva protestează față de intenția Ministerului Mediului de a tăia bonusurile de 100.000 de euro la pensionare
09:21Locuitorii comunelor de la marginea marilor aglomerări urbane nu vor să devină orășeni
09:13Surprinzător, poate, dar părinții nu sunt de acord ca elevii să nu mai studieze în ultimii doi ani de liceu istorie, geografie sau limbi străine
09:07Un client Nordis care a cumpărat 160 de apartamente s-a prins că e țepuit și a dat firma în judecată, dar prea târziu
21:32Șpagă de 30.000 de euro pentru managerul spitalului din Cernavodă în schimbul unui contract. Reținere în flagrant
21:25Nu se mai știe nimic de coiful dacic furat în Olanda, spune adjunctul Muzeului Național de Istorie de la București
21:10Nave de război germane, vizate de acte de sabotaj, a confirmat șeful Marinei, fără a numi sabotorii: „Evaluarea noastră: Suntem testaţi”
21:01Cătălin Predoiu, președintele interimar al PNL în lipsa lui Bolojan. Mircea Abrudean, interimar la Senat
20:54Cât costă „Marş, mă!”, „Marş, javrelor!”, „Javrelor!” în direct la Realitatea Plus – o amărâtă de amendă de 10.000 de lei
20:22Și George Simion propune retragerea decorațiilor acordate de Iohannis unor judecători CCR. Printre ei, judecătoarea care l-a condamnat pe Adrian Năstase
18:02Se strânge lațul penal în jurul lui Călin Georgescu, procurorii au luat documente după perchezițiile la șefii de campanie ai fostului candidat
17:47Promisiunile de vânzare-cumpărare vor fi notate în cartea funciară pentru a nu mai fi posibil un nou caz Nordis, se angajează parlamentarii să adopte legislație în acest sens
17:33Alcoolul ar putea fi iar vândut după-amiaza în Thailanda, după o interdicție de 50 de ani
17:24Ceremonia de încheiere a mandatului prezidențial al lui Iohannis are loc miercuri