/

Turismul produce aproape 10% din poluarea globală. Mai mult de jumătate din emisii, cauzate de zborurile cu avionul

Turismul contribuie major la emisiile globale (sursa: Pexels/Connor Danylenko)

Turismul contribuie major la emisiile globale. Un studiu publicat de Nature Communications relevă că emisiile de gaze cu efect de seră asociate turismului au reprezentat 8,8% din emisiile globale în 2019. Între 2009 și 2019, emisiile din acest sector au crescut cu 3,5% pe an, un ritm de două ori mai rapid decât cel al economiei globale, care a înregistrat o creștere de 1,5% anual.

Turismul contribuie major la emisiile globale

Veniturile globale din turism aproape s-au dublat într-un deceniu, crescând de la 3.500 miliarde de dolari în 2009 la 6.000 miliarde de dolari în 2019, cu o rată anuală de creștere de 5,5%.

Citește și: PSD începe să înțeleagă că Ciolacu este deja mort politic, partidul ia în calcul ca acesta să nu fie nici propunere de premier, nici candidat la prezidențiale

Această creștere economică semnificativă este însă însoțită de o amprentă de carbon de 5,2 gigatone (Gt) echivalent CO2 în 2019.

Repartizarea emisiilor

Emisii directe: 1,8 Gt (52% din aviație, 18% din transportul rutier).

Emisii indirecte: 2,5 Gt (34% din servicii, 14% din producția de petrol).

Vehicule private: 0,9 Gt.

Turismul și încălzirea globală

Turismul global a fost responsabil în 2019 pentru 8,8% din încălzirea globală antropică.

Emisiile din acest sector au crescut cu 1,5 Gt între 2009 și 2019, echivalentul emisiilor anuale produse de întreaga Americă Latină și Caraibe.

În 2019, turiștii din câteva țări au generat o mare parte din emisiile globale din turism: Statele Unite, 19%, China, 15%, India, 6%.

Reducerea emisiilor

Pentru a atinge obiectivul Acordului de la Paris de limitare a încălzirii globale la +1,5°C, emisiile din turism ar trebui reduse cu mai mult de 10% pe an până în 2050. Cu toate acestea, soluțiile propuse nu sunt lipsite de provocări.

O reducere generalizată a cererii turistice (de exemplu, scăderea cu 5% a volumului turismului în toate țările) nu este considerată „corectă și echitabilă”, deoarece impactul economic diferă în funcție de țară.

Aviația, principala provocare

Deși electrificarea transporturilor și avansul tehnologic promit soluții viitoare, aviația rămâne un călcâi al lui Ahile pentru reducerea emisiilor.

Zborurile internaționale pe distanțe lungi sunt un factor major de poluare.

Limitarea creșterii cererii pentru transportul aerian ar putea avea un impact semnificativ atât climatic, cât și social, sugerează autorii studiului.

O tranziție necesară

Pentru a reduce impactul asupra climei, este necesară o abordare globală, echilibrată și bazată pe inovație.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Intensificarea eforturilor în electrificarea transporturilor și gestionarea cererii pentru transportul aerian sunt pași esențiali pentru atingerea obiectivelor climatice și menținerea sustenabilității economice a turismului.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comment

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

14:02Suma astronomică pe care Guvernul o scoate din rezerva bugetară ca să plătească salariile restante ale unui procuror care a fost suspendat din funcție
13:57Drum asfaltat fără lucrări de consolidare, în ciuda avertismentelor că zona este afectată de alunecări de teren
13:45Zeci de mii de pensionari, în pericol să rămână fără pensie dacă nu trimit de două ori pe an un certificat la Casa de Pensii
12:13Viitorul Guvern desființează ministerele Familiei și Energiei. Vor fi 16 miniștri, față de 18, dar crește numărul vicepremierilor
11:40Salariile nete din administrația publică au crescut cu aproape 18% într-un an, mult peste rata inflației și cu aproape 50% peste media salariilor din economie
11:35România a intrat în Schengen cu drepturi depline: de la 1 ianuarie 2025, nu vor mai exista controale la frontierele cu state UE
11:25Copii și adolescenți cu mâini și picioare rupte continuă să ajungă în spitale din cauza „provocării Superman” de pe TikTok
10:38EXCLUSIV Cristela Georgescu, legături de afaceri cu „profesorul milionar” Marcel Vulpoi, care ține un curs la ASE girat de SRI. Vulpoi, fost coleg în PNUD cu Călin Georgescu și asociat cu soția șefului Resurselor Umane din BNR
10:38Un an de la ultima cerere de plată depusă de România în cadrul PNRR, care n-a fost aprobată nici azi. Celelalte cereri de plată depuse în decembrie 2023 de alte state, aprobate
21:15Clotilde Armand, reacție vehementă după ce Înalta Curte a decis, definitiv, că fosta primăriță a fost incompatibilă și, ca efect, nu va mai intra în Parlament
21:06Scholz va pierde încrederea Bundestagului cu o săptămână înainte de Crăciun, Germania va avea alegeri anticipate în februarie
20:58Degringoladă politică în Franța, Macron va numi un nou premier după ce Michel Barnier a fost nevoit să demisioneze după numai trei luni
20:51Rusia acuză un nou atac ucrainean cu rachete americane ATACMS asupra teritoriului său. Moscova va răspunde cu racheta hipersonică Oreșnik, cred SUA
20:42Zelenski a criticat discuția telefonică a lui Orban cu Putin: Subminează unitatea europeană și discută despre Ucraina ignorând Ucraina
17:31Trump promite autorizări în regim accelerat tuturor celor care vor investi peste un miliard de dolari în SUA