/

Turismul produce aproape 10% din poluarea globală. Mai mult de jumătate din emisii, cauzate de zborurile cu avionul

Turismul contribuie major la emisiile globale (sursa: Pexels/Connor Danylenko)

Turismul contribuie major la emisiile globale. Un studiu publicat de Nature Communications relevă că emisiile de gaze cu efect de seră asociate turismului au reprezentat 8,8% din emisiile globale în 2019. Între 2009 și 2019, emisiile din acest sector au crescut cu 3,5% pe an, un ritm de două ori mai rapid decât cel al economiei globale, care a înregistrat o creștere de 1,5% anual.

Turismul contribuie major la emisiile globale

Veniturile globale din turism aproape s-au dublat într-un deceniu, crescând de la 3.500 miliarde de dolari în 2009 la 6.000 miliarde de dolari în 2019, cu o rată anuală de creștere de 5,5%.

Citește și: PSD începe să înțeleagă că Ciolacu este deja mort politic, partidul ia în calcul ca acesta să nu fie nici propunere de premier, nici candidat la prezidențiale

Această creștere economică semnificativă este însă însoțită de o amprentă de carbon de 5,2 gigatone (Gt) echivalent CO2 în 2019.

Repartizarea emisiilor

Emisii directe: 1,8 Gt (52% din aviație, 18% din transportul rutier).

Emisii indirecte: 2,5 Gt (34% din servicii, 14% din producția de petrol).

Vehicule private: 0,9 Gt.

Turismul și încălzirea globală

Turismul global a fost responsabil în 2019 pentru 8,8% din încălzirea globală antropică.

Emisiile din acest sector au crescut cu 1,5 Gt între 2009 și 2019, echivalentul emisiilor anuale produse de întreaga Americă Latină și Caraibe.

În 2019, turiștii din câteva țări au generat o mare parte din emisiile globale din turism: Statele Unite, 19%, China, 15%, India, 6%.

Reducerea emisiilor

Pentru a atinge obiectivul Acordului de la Paris de limitare a încălzirii globale la +1,5°C, emisiile din turism ar trebui reduse cu mai mult de 10% pe an până în 2050. Cu toate acestea, soluțiile propuse nu sunt lipsite de provocări.

O reducere generalizată a cererii turistice (de exemplu, scăderea cu 5% a volumului turismului în toate țările) nu este considerată „corectă și echitabilă”, deoarece impactul economic diferă în funcție de țară.

Aviația, principala provocare

Deși electrificarea transporturilor și avansul tehnologic promit soluții viitoare, aviația rămâne un călcâi al lui Ahile pentru reducerea emisiilor.

Zborurile internaționale pe distanțe lungi sunt un factor major de poluare.

Limitarea creșterii cererii pentru transportul aerian ar putea avea un impact semnificativ atât climatic, cât și social, sugerează autorii studiului.

O tranziție necesară

Pentru a reduce impactul asupra climei, este necesară o abordare globală, echilibrată și bazată pe inovație.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Intensificarea eforturilor în electrificarea transporturilor și gestionarea cererii pentru transportul aerian sunt pași esențiali pentru atingerea obiectivelor climatice și menținerea sustenabilității economice a turismului.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comment

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

15:27Bulgaria, spre deosebire de România, a fost inclusă în prestigiosul top al destinațiilor recomandate de New York Times pentru 2025
15:12FOTO Ucraina a capturat doi soldați nord-coreeni care luptă pentru Rusia. Zelenski spune că nu a fost ușor, de obicei răniții sunt uciși chiar de ruși
15:04Relația Biden-Zuckerberg se încheie urât: președintele american califică drept „rușinoasă” decizia magnatului social media de a nu mai verifica informațiile de pe Facebook
14:55Cum au fost posibile distrugerile enorme din cauza incendiilor din Los Angeles: infrastructura de stingere a focului, subdimensionată și subfinanțată
14:40Copii cu deficiențe, neglijați grav în patru centre din Mureș: murdari, nesupravegheați, închiși în camere, fără tratament, acuză CRJ
14:34La mitingul AUR de duminică vor participa, susțin organizatorii, 30.000 de persoane care vor mărșălui de la Piața Universității la Piața Victoriei
10:25Trei Rolls Royce-uri noi, fiecare de peste jumătate de milion de euro, înmatriculate în Iași în 2024, alături de alte zeci de mașini de lux
10:17Iapă mai scumpă decât un Porsche, la Iași: un exemplar costă 200.000 de euro. Transportul din străinătate a costat 17.000 de euro
10:11Unele companii românești și-ar putea reloca producția în alte țări din cauza creșterilor de taxe
10:05Gazprom și flota „fantomă” a Rusiei, sancționate dur de Washington pe semnătura lui Biden, cu zece zile înainte de instalarea lui Trump
09:58Președintele putinist sârb cedează în fața SUA și cere Gazprom să renunțe la acțiunile deținute la NIS, companie care operează singura rafinărie din Serbia
09:47Susținătorii lui Călin Georgescu care au protestat în București, amendați cu zeci de mii de lei pentru folosirea unor drone, dar și pentru distrugere
09:43Zuckerberg a deschis cutia Pandorei: „patrioții pentru Europa” din Parlamentul European cer o anchetă referitoare la „cenzura” de pe Facebook
21:07EXCLUSIV Biroul directorului STB, refăcut integral cu dotări de lux în valoare de 153.000 de euro. Sindicatele vor salarii mai mari
20:52Cu ce declarații stupide a ajuns deputat iubita penalului Neacșu, supranumită și “fata“ lui Hrebenciuc: “Am gustat merele locale, în general fructele“