Ucraina descoperă noi metode prin care să sfideze invadatorii ruși: în gara din Kiev a apărut o tabelă separată care indică mersul trenurilor spre teritoriile ocupate de Putin. Una din linii este marcată cu alb: este trenul spre Herson, oraș deja eliberat.
Ukrzaliznytsia (UZ), societatea care administrează căile ferate ucrainene, a devenit o legendă în acest război: a transportat milioane de refugiați, sute de mii de tone de bunuri și 220 de delegații diplomatice, inclusiv vizitatorii de vârf care veneau la Kiev.
Tabelă care indică mersul trenurilor spre teritoriile ocupate
Căile Ferate Ucrainene și platforma de strângere de fonduri UNITED24 au anunțat din noiembrie lansarea proiectului „Bilete către Victorie”. Oricine poate cumpăra un bilet de caritate pentru primele trei trenuri din Kiev către cinci orașe: Hersonul deja eliberat, precum și Mariupol, Donețk, Luhansk și Simferopol. Rutele vor fi operate de „Trenul către Victorie”, ale cărui vagoane sunt dedicate rezistenței din aceste teritorii ocupate temporar.
I’ve got my ticket to Mariupol, get yours here and help to raise funds for @U24_gov_ua https://t.co/mMWrB0DxZP
— SlavaNAFO (@SlavaNAFO) December 31, 2022
„Compania națională de căi ferate, moștenire a erei sovietice, a fost mult timp criticată pentru corupția sa endemică și incapacitatea de a se reforma. Odată cu războiul, totul s-a schimbat: feroviarii sunt în prima linie, trenul este mai util ca niciodată.
Deci ar fi adevărat? Vine un tren? Călătorii, dar mai ales curioșii, se apropie de șine pentru a asista la miracol, pentru că este într-adevăr un miracol în Balakliia, în estul îndepărtat al Ucrainei. După șapte luni de ocupație rusă, regiunea tocmai a fost eliberată cu doar câteva zile mai devreme.
Situația rămâne periculoasă, stația s-a scufundat în întuneric de frica bombardamentelor. Dar Kievul își aplică strategia ireductibilă: «Tancurile noastre intră primele, trenurile noastre apoi: feroviarii sunt a doua armata», insistă Mykhaïlo Makarenko, 58 de ani, directorul căilor ferate din Harkov, capitala regiunii.
Când locomotiva frânează de-a lungul peronului, toată lumea aplaudă, un domn bătrân îngheață într-un salut militar (…) Două sute treizeci și doi de feroviari au murit, trei sute douăzeci și patru au fost răniți: «Eroul de fier», porecla devine virală pe rețelele de socializare”, relata, la 30 decembrie, Le Monde.
Citește și: De 1 ianuarie, Croația a aderat la euro și a fost primită în spațiul Schengen
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.