/

Volkswagen, „curentat” grav de mașinile electrice: urmează concedieri în 2025 și chiar închideri de fabrici, o premieră în istoria de 87 de ani a grupului

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor (sursa: Facebook/OPTIMA Batteries)

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor. Grupul Volkswagen AG a anunţat marţi că va abandona o serie de acorduri de muncă, inclusiv garantarea locurilor de muncă până în 2029, la şase fabrici din Germania, ceea ce sporeşte perspectiva concedierilor din 2025.

Problemele Volkswagen: concedieri și închiderea fabricilor

Cel mai mare producător auto din Europa anulează acordul din 1994 privind garantarea locurilor de muncă, ca parte a măsurilor de reducere a costurilor, în urma încetinirii vânzărilor, şi a concurenţei vehiculelor mai ieftine din Asia.

Citește și: Spital nou de lux pentru pensionarii speciali ai Internelor. Valoarea totală: două miliarde de lei – un miliard din PNRR, celălalt miliard – de la bugetul public al României

Volkswagen se confruntă cu numeroase provocări, inclusiv diminuarea cererii pentru automobilele sale, în special automobile electrice, intensificarea concurenţei din China şi o structură complexă de guvernare care, potrivit unor investitori şi analişti, încetineşte procesul de luare a deciziilor în perioade de criză.

Anunţul de marţi al Volkswagen vine după ce compania a avertizat că ar putea închide fabrici în Germania, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, ceea ce a dus la scăderea acţiunilor în sectorul auto şi îngrijorări la nivel înalt în cadrul Guvernului de la Berlin.

„Trebuie să dăm posibilitatea Volkswagen AG să-şi reducă costurile în Germania la un nivel competitiv, pentru a investi în noile tehnologi şi în noi produse, cu propriile resurse”, a afirmat directorul Departamentului de Resurse Umane, Gunnar Kilian.

Negocieri salariale

Pentru a atenua incertitudinile privind acordurile de muncă, Kilian a anunţat că Volkswagen va merge mai departe cu negocierile salariale.

Cea mai mare organizaţie sindicală din Germania a promis săptămâna trecută că va analiza toate opţiunile, inclusiv trecere la săptămâna de lucru de patru zile, pentru a răspunde la avertismentele lansate de echipa managerială de la producătorul auto Volkswagen, privind închiderea unor uzine şi eliminarea garanţiei locurilor de muncă.

Directorii de la Volkswagen au anunţat în 2 septembrie că analizează posibilitatea luării măsurii fără precedent de a închide unele din uzinele din Germania şi totodată că ar putea să pună capăt programului de securitate a locului de muncă, existent încă din 1994, care împiedică eventuale concedieri până în 2029.

Săptămâna de lucru de patru zile

Întrebată dacă sindicatul IG Metall este dispus să analizeze săptămâna de lucru de patru zile ca o opţiune alternativă, preşedinta Christiane Benner a spus că aceasta este o opţiune „posibilă”.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

„Nu vom lăsa nicio idee neexplorată”, a spus Christiane Benner, prima femeie numită vreodată în postul de preşedinte al IG Metall. Cu toate acestea, Benner a precizat că este imposibil să vină cu propuneri detaliate fără mai multe informaţii cu privire la soluţiile propuse de companie.

Thorsten Groeger, preşedintele sindicatului IG Metall pentru regiunea Saxonia Inferioară, unde este sediul Volkswagen, a subliniat că acordurile convenite de echipa managerială cu sindicatele, cu prilejul precedentelor crize, au fost special concepute pentru a permite producătorului auto să traverseze situaţii dificile, şi nu ar trebui excluse de data aceasta.

De exemplu, în cadrul unui program de reducere a costurilor din 1993, echipa managerială şi sindicatele de la VW au acceptat introducerea unei săptămâni de lucru de patru zile, cu un program de lucru de 28,8 ore, începând din 1994, ceea ce a însemnat o reducere de 20% a programului de lucru, şi o mică diminuare a retribuţiei.

Considerat drept o soluţie inovatoare pentru a salva 30.000 de locuri de muncă la cele şase uzine VW din Germania, acel acord pe doi ani a fost adaptat în anii ulterior, până în 2006, când echipa managerială de atunci a decis că acordul afectează competitivitatea şi a renunţat la el.

Într-un interviu pentru postul de televiziune NDR, Stephan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară, unde se află cinci din cele şase uzine Volkswagen protejate de garantarea locurilor de muncă, a declarat că producătorul auto trebuie să găsească o soluţie pentru a împărţi, în mod corect, povara crizei.

„În 1993 şi 1994 am avut o criză serioasă care i-a zguduit pe toţi cei implicaţi….ceva similar ar putea fi încă odată baza pentru un acord”, a spus Weil, făcând referire la acordul convenit la acea dată cu sindicatele.

Negocierile dintre conducere şi sindicatele de la Volkswagen ar urma să înceapă la mijlocul lunii octombrie şi există posibilitatea unor greve de protest la finele lunii noiembrie.

Sindicatele cer echipei manageriale să urgenteze calendarul negocierilor astfel încât să reducă îngrijorările muncitorilor, a spus Groeger. 

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

18:21Guvernul taie banii pentru concediile medicale, de la 75% din salariu la 65% – surse presă. Adio vouchere de vacanță pentru bugetari
17:47Un fost ministru sugerează că Georgescu a fost securist: „Dacă lucrurile ar fi fost corecte, dosarul lui Gospodin Georgescu ar fi fost la CNSAS”
15:06EXCLUSIV Anca Alexandrescu, foame de bani: propagandista lui Călin Georgescu a ajuns, de la peste 10.000 de euro lunar, bani parțial publici, la doar vreo 2.000 de euro lunar, din propria firmă
14:37Depresia din preajma sărbătorilor de final de an este reală. Care sunt cele mai frecvente cauze
14:31Ce pensii cresc din 2025 ca urmare a măririi salariului minim pe economie
14:24Firmele românești de construcții caută ingineri și muncitori de șantier și nu prea găsesc
12:54Dan Voiculescu îl laudă, indirect, pe Crin Antonescu: USL l-a îngenuncheat pe Băsescu în momentul în care acesta controla toate instituțiile statului
12:28Becali și-a trecut în CV-ul de pe site-ul Camerei Deputaților distincția „Cel mai bogat român”, primită în 2008 de la o revistă cu profil economic
11:50De Crăciun, Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43%. Motivul: salariile uriașe plătite la presiunea unui sindicat anexat PSD
23:17VIDEO Imagini crunte: un bărbat de 36 de ani, care conducea pe contrasens, a derapat și a intrat într-o cisternă. Au murit șoferul, soția sa și fiica lor de patru ani
22:21Andra și Măruță, cel mai puternic cuplu din showbiz-ul românesc, încă un an cu profituri fabuloase, inclusiv din bani publici: milioanele, pe firme și cu 80% profit. Dar și datoriile sunt enorme
21:13ANALIZĂ Toți „greii” statului român care l-au girat pe Călin Georgescu: de la Celac și Geoană, la președintele Academiei, primarul Iohannis și președintele Băsescu
19:16Rusia a doborât avionul Azerbaijan Airlines, ucigând 38 de persoane, crezând că e o dronă ucraineană – surse
14:27Antena 3 și alte publicații afiliate PSD au cenzurat acuzațiile că Ciolacu și-a falsificat facturile pentru zborul cu Nordis
13:07Portugalia a raportat un excedent bugetar de 1% din PIB. Anul anterior fusese 1,2% din PIB