/

Taxă de nouă dolari pe zi pentru șoferii care vor să circule în centrul Manhattanului, în ciuda opoziției lui Trump. Proteste extinse împotriva măsurii

New York, taxă pentru centrul Manhattanului (sursa: X/Governor Kathy Hochul)

New York, taxă pentru centrul Manhattanului. Duminică, metropola americană New York a lansat programul de taxare urbană pentru șoferii care doresc să circule în centrul Manhattanului, marcând o premieră în SUA. Proiectul, inspirat de modele europene, are scopul de a reduce poluarea și de a sprijini modernizarea infrastructurii de transport public.

New York, taxă pentru centrul Manhattanului

Guvernatoarea statului New York, Kathy Hochul, a anunțat că șoferii care intră în Manhattan, la sud de Central Park, vor plăti o taxă de 9 dolari în timpul zilei.

Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță

Printre obiectivele principale ale proiectului se numără reducerea poluării aerului și finanțarea metroului din New York, afectat de starea învechită și costurile ridicate (2,90 dolari pe călătorie).

Confruntare politică iminentă

Lansarea acestui proiect, cu doar două săptămâni înainte de inaugurarea președintelui Donald Trump, a stârnit controverse.

Administrația Biden a susținut inițiativa, însă Donald Trump s-a opus categoric, argumentând că taxa va afecta muncitorii, familiile și afacerile.

Disputa între autoritățile locale și viitoarea administrație promite să continue, având în vedere opoziția puternică exprimată de Trump și susținătorii săi.

Reacții și opoziție din regiune

Aglomerările urbane din jurul New York-ului, precum și oficialii din statul New Jersey, și-au exprimat opoziția față de taxă, argumentând că afacerile locale și locurile de muncă din Manhattan ar putea avea de suferit.

Oficialii din New Jersey au depus un recurs pentru a bloca proiectul, însă acesta a fost respins de un judecător.

Asociațiile de taximetriști au criticat și ele taxa, deoarece aceasta adaugă o suprataxă la călătoriile clienților lor în Manhattan.

Cum funcționează taxa urbană?

Zona vizată de taxă include partea Manhattanului de la strada 60 spre sud.

Aproximativ 700.000 de vehicule circulă zilnic în această zonă, cu o viteză medie de doar 11 km/h, într-un vacarm constant de claxoane și sirene.

Proiectul include scutiri și reduceri pentru persoanele cu salarii mici și șoferii care intră în zonă de mai mult de zece ori pe lună.

Exemplul european, inspirația pentru New York

Mari metropole europene, precum Londra și Milano, au implementat deja taxe similare pentru a reduce poluarea și aglomerația.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Modelul adoptat de New York reprezintă un pas important pentru orașele americane în direcția unui transport urban mai sustenabil.

Implementarea taxei urbane în Manhattan deschide calea pentru schimbări majore în mobilitatea urbană din SUA, dar ridică și întrebări despre impactul economic și social asupra locuitorilor și afacerilor.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

16:31Nevasta lui Zgonea, sinecuristă de lux la instituția condusă de soțul ei: ar fi unul dintre „consilierii de specialitate” care nu se știe ce fac și câștigă enorm
15:07„Cum poate un Cal din Pâine să destabilizeze o democrație?”: analiză a mesajelor care promovează nostalgii comuniste pentru „baby boomers”
13:37Salarii uriașe pentru sutele de angajați ai companiei de stat care căpușează investițiile Guvernului. Șefa companiei și-a secretizat salariul
11:42Averea monstruoasă a unui fost manager de spital de stat, azi senator PSD: artă și bijuterii de 250.000 euro, 40 de conturi bancare cu 2,5 milioane lei
10:51Chelnerița angajată la Apele Române îi bântuie pe procurorii DNA: după ce dosarul le-a fost distrus de judecători, au contestat decizia
10:42Urbanism iresponsabil: proiect de aproape 40 de blocuri la care s-ar ajunge pe o străduță prin pădure
10:30ANCOM-ul lui Zgonea ne ceartă: șapte consilieri despre care nu se știe ce fac câștigă, fiecare, doar 18.806 lei, net, lunar, în medie
10:24El este capul operațiunilor de promovare a escrocheriei Nordis, cel care a creat imaginea falsă a unui business de succes
09:59EXCLUSIV Un inspector ANAF care a închis ochii la evaziunea Nordis, avere uriașă: vilă în București (517 mp), casă de vacanță, terenuri. Doar din salariu și un împrumut de la o „persoană fizică”
21:14Un român, implicat în sabotajul rusesc din Germania: sute de mașini vandalizate pentru a incrimina Partidul Verzilor înaintea alegerilor
20:44Epoca Iohannis s-a încheiat în PNL, președintele nu va reveni în partid după ce părăsește Cotroceniul, spune Bolojan
20:37Nicolae Ciucă a demisionat, subit, din funcția de senator și a părăsit, astfel, Parlamentul. Fostul premier nu și-a explicat decizia
20:31Soții Laura Vicol și Vladimir Ciorbă, arestați pentru 30 de zile în dosarul Nordis. Alți trei complici au primit aceeași măsură preventivă
20:16Crin Antonescu mai face un pas decisiv spre Cotroceni: și-a depus dosarul de pensionare. El se mai gândește dacă ia și pensia specială
18:44Nordis a pompat peste un milion de euro șpagă în presă. Nu se știe unde s-au dus banii, dar Laura Vicol era răsfățata Antenei 3 și a lui Ciutacu