duminică 14 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 24 decembrie 2024

Regele Charles III a eliminat Cadbury și Unilever de pe lista companiilor care pot afișa însemnele casei regale pe produsele lor

Cadbury, Unilever pierd mandatul regal britanic (sursa: Facebook/Cadbury UK)
Cadbury, Unilever pierd mandatul regal britanic (sursa: Facebook/Cadbury UK)

Cadbury, Unilever pierd mandatul regal britanic. Producătorul de ciocolată Cadbury și gigantul Unilever nu mai pot afișa sigiliul regal pe produsele lor, după ce au fost excluse de pe lista companiilor care pot beneficia de un mandat din partea regelui Charles al III-lea.

Cadbury, Unilever pierd mandatul regal britanic

Această actualizare marchează prima revizuire majoră a listei de la moartea reginei Elisabeta a II-a, în 2022.

Citește și: Radu Marinescu, avocatul care fost numit ministru al Justiției, controlat de cuplul Lia Olguța Vasilescu – Claudiu Manda, a încasat sute de mii de lei din contracte cu primari pesediști din Dolj și Gorj

Pierderea mandatului britanic a fost cauzată de controversele legate de activitatea companiilor în Rusia

În 2024, o coaliție de organizații numită B4Ukraine a solicitat regelui Charles al III-lea să elimine de pe lista regală companiile care continuă să opereze în Rusia după invadarea Ucrainei.

Printre acestea se numără Mondelez International (proprietarul Cadbury), Unilever, Bacardi și Nestlé. Totuși, doar Cadbury și Unilever au fost excluse în această actualizare.

Ce este un mandat regal?

Mandatele regale ("royal warrants") oferă companiilor dreptul de a afișa stema regală pe produsele și materialele lor publicitare.

Acestea reprezintă o etichetă de calitate, apreciată de consumatori și care sporește prestigiul mărcilor.

Potrivit asociației care administrează aceste mandate, acestea pot fi afișate pe ambalaje, localuri, articole de papetărie sau vehicule.

Noua listă regală

Noua listă regală include acum 386 de companii, marcând o reducere semnificativă.

Palatul Buckingham nu oferă detalii despre motivele retragerii mandatelor, lăsând loc speculațiilor.

Reacțiile Cadbury și Unilever

Cadbury, care a deținut acest mandat regal timp de 170 de ani, din 1854, s-a declarat dezamăgită, dar a respectat decizia:

"Suntem mândri de asocierea noastră de lungă durată cu casa regală și respectăm pe deplin hotărârea," a declarat compania într-un comunicat oficial.

Unilever, care deține branduri populare precum Dove, Ben & Jerry's și Knorr, a comentat la rândul său:

"Acordarea mandatelor este o chestiune care ține de familia regală. Suntem mândri de lunga noastră asociere cu aceasta."

Implicațiile pierderii mandatului

Pentru companiile vizate, pierderea mandatului înseamnă o reducere a prestigiului, însă multe dintre acestea își mențin reputația datorită calității produselor și a istoricului lor îndelungat.

Totuși, afișarea sigiliului regal a fost un avantaj distinctiv în fața consumatorilor loiali.

Reevaluarea valorilor asociate casei regale

Decizia regelui Charles al III-lea reflectă o reevaluare a valorilor asociate casei regale, pe fondul unor contexte internaționale sensibile.

Actualizarea listei subliniază importanța eticii corporative și a relației dintre companii și standardele morale ale societății.

Rămâne de văzut cum aceste schimbări vor influența percepția publică asupra mărcilor afectate.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră