Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni: Societatea de Transport București (STB) ar putea falimenta, urmare a unui acord dubios din 2020, arată Club Feroviar. În esență, este vorba de angajamentul STB de a cumpăra 40 de tramvaie de la Electroputere VFU asociată cu Reloc SA (ambele din Grupul Grampet al lui Gruia Stoica).
Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni
Printr-o decizie judecătorească adoptată la 5 decembrie, STB este obligată să achiziționeze aceste tramvaie și să plătească daune zilnice de 307.000 de euro. Dar societatea nu are bani în cont nici să cumpere aceste tramvaie, nici să achite daunele uriașe.
„Trebuie menționat faptul că tramvaiele pe care STB este obligată să le cumpere sunt produse în Rusia, lucru recunoscut chiar de conducerea societății din Pașcani (vezi facsimil).
Mai mult, prețul unui tramvai care ar urma să fie cumpărat de STB este de până la trei ori mai mare decât cel al tramvaielor livrate în Rusia de aceeași firmă”, explică Club Feroviar.
Licitația a fost lansată de STB în septembrie 2019, dar între timp Firea falimentase deja bugetul Capitalei. Câștigătorul ei a fost anunțat în iulie 2020, când director al STB era Hazem Kansou, acum numit de PSD în fruntea companiei de stat Radiocom.
În 2022, primarul Nicușor Dan a sesizat DNA cu privire la licitația făcută de STB pentru achiziția celor 40 de tramvaie de la firma Electroputere VFU Pașcani.
Tramvaie scumpe, prea scurte, din Rusia
Ce semne de întrebare ridica Nicușor Dan, într-o postare pe Facebook:
- De ce conducerea STB reprezentată de la acea dată a continuat demersurile pentru finalizarea procedurii de achiziție, deși la momentul aprobării raportului de procedură nu avea alocate fondurile necesare în conformitate cu prevederile legale?
- De ce STB a decis încă din anul 2019 să achiziționeze tramvaie de 18 metri în contextul în care fluxul de călători ar justifica o nevoie de tramvaie mai lungi?
- Opțiunea STB a fost pentru VFU Pașcani care aducea componente din Rusia și vindea apoi la prețuri majorate.
În aprilie 2024, Nicușor Dan arăta că „nu există normă legală în acest moment pentru a cenzura un operator economic care vine cu produse din Rusia, din păcate…nu e pe lista de sancțiuni”. „La sfârșitul anului 2020, eu am spus că această achiziție nu e ste utilă și prețul pentru unul de 18 metri e mult prea mare, e aproape cât unul de 36 de metri”, a mai spus el.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
[…] Citește și: Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni: Societatea de Transport București … […]
Oare de ce nu sa respectat licitația că sunt minciuni că sunt prea scumpe iar fabricarea tramvaielor se face la Pașcani de către o firmă românească nu rusească.Prostia se plătește intotdeauna
[…] Citește și: Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni: Societatea de Transport București … […]
[…] Citește și: Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni: Societatea de Transport București … […]
[…] Citește și: Moștenirea Gabrielei Firea lovește peste ani în bucureșteni: Societatea de Transport București … […]
Sa plătească Sarm-n Cur penalitățile, de ce sa plătim noi Bucureștenii?
Pentru ca a fost aleasă de bucureșteni, într-un singur tur, cu 22%, așa după cum au făcut legile cei aleși. O minoritate a ales pentru o majoritate, dar de plătit plătesc toți (și poate și copiii lor)