/

Grindeanu sfidează pe toată lumea când vine vorba de Otopeni: ignoră inclusiv Curtea de Conturi, care arată că aeroportul a devenit înghesuit, învechit, abandonat de Transporturi

Grindeanu sfidează și Curtea de Conturi
Grindeanu sfidează și Curtea de Conturi (sursa: Facebook/Bucharest Airports)

Aglomerație, mizerie, nepăsare: problemele aeroportului „Henri Coandă” nu sunt noi. Dar ministrul Grindeanu sfidează și Curtea de Conturi.

Care, în 2022, a tras mai multe semnale de alarmă asupra problemelor aeroportului: prea mic, prea mulți pasageri, zero investiții.

Citește și: Aeroportul Otopeni, distrus în clasamentele de specialitate: cotat ca ultimul din Europa, plictisitor, scump, încremenit în anii ’60, personal neprietenos, fără spații pentru copii

În 2023, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara că nu vede necesară construirea unui nou terminal.

În 2024, problemele s-au acutizat.

Avertismentele Curții de Conturi

În 2022, Curtea de Conturi avertiza: traficul aerian pe aeroportul „Henri Coandă” a crescut peste limitele de spațiu.

„Creșterea exponențială a traficului de pasageri, dar și contrângerile de arhitectură ale Aeroportului Internațional Henri Coandă București (…) au dus la aglomerări în zonele de terminal ale aeroportului (…), precum și la creșterea timpilor de aşteptare pentru efectuarea formalităților de control, reflectând astfel discrepanța între capacitatea aeroportuară de procesare a pasagerilor și cererea de trafic”, se arată în raportul „Auditul performanței aeroportuare”.

În lungul șir de probleme enunțate: infrastructura – la pămînt, investițiile – zero, indicele de satisfacție a clienților – din ce în ce mai scăzut.

Dar banii curg de la pasagerii abuzați

Cu toate acestea, raportul nota „rezultatele pozitive” ale activității financiare a CNAB (Compania Națională Aeroporturi București), ca urmare a creșterii semnificative a traficului aerian pe aeroportul Henri Coandă și a creșterii veniturilor din tarifele practicate de aeroport pentru serviciile prestate.

În primele cinci luni ale anului 2022, aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni a fost tranzitat de 4,1 milioane de pasageri, un număr de trei ori mai mare faţă de 2021.

George Dorobanţu, director general al CNAB, recunoștea la vremea respectivă: „Există un deficit de personal de 30-40%”.

Pe timp de vară, creșterea traficului și lipsa personalului s-au făcut simțite: aeroportul a fost supra-aglomerat.

Pe 29 mai, într-o singură oră, au aterizat 14 avioane, ceea ce a dus la o depășire a capacității de primire a pasagerilor.

În iunie, presa relata despre haosul generalizat din aeroport.

Astfel, pasagerii cu zboruri întârziate sau amânate nu au beneficiat nici măcar de prevederile legale: n-au primit din partea aeroportului nici apă, nici mâncare și nici cazare la hotel. A trebuit să doarmă pe jos, în zona terminalelor.

În iulie, o imagine a devenit virală: benzile de bagaje au cedat, iar angajați ai aeroportului au fost puși să pedaleze pe ele pentru a le pune în mișcare.

Grindeanu sfidează și Curtea de Conturi

În 2023, traficul de pasageri pe aeroportul „Henri Coandă” a crescut cu 16% față de anul anterior.

Totuși, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu afirma că realizarea unui nou terminal de pasageri, modern și care să preia actualul flux de trafic, „nu se justifică”.

Pe 3 aprilie 2023, un haos de nedescris la Sosiri: opt avioane aterizaseră în același timp și peste o mie de persoane au fost blocate în zona terminalului.

Pe 6 iulie, pasagerii unei curse venite din Olanda au fost nevoiți să rămână în avion mai bine de o oră pentru că nu a existat un mijloc de transport care să-i preia.

Pe 13 iulie, o pană de curent a blocat timp de mai multe ore calculatoarele Poliției de Frontieră.

CNAB a recomandat atunci pasagerilor să vină la aeroport mai devreme decât de obicei pentru a gestiona accesul prin metode „clasice”.

În 2023, aeroportul Otopeni a beneficiat totuși de o investiție: 3,2 milioane de euro pentru modernizarea echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de sosiri.

În prezent, Otopeniul se dezintegrează

Luna aceasta (iulie a.c.), sute de pasageri au așteptat ore în șir la terminalul Sosiri, ca să-și poată recupereze bagajele.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Incidentul a venit după o suită de alte probleme.

La data de 26 iunie, CNAB a anunțat că instalația de aer condiționat din aeroport nu mai funcționează.

La câteva zile după, pe 29 iunie a.c., ANPC a amendat Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” din cauza defecțiunilor la sistemul de ventilație.

Suma amenzii: 10.000 de lei.

Însă, după instalația de climatizare, s-a stricat și banda de bagaje pentru cală.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

21:41Paleologu, critici dure către USR: „Prostia de partid a prevalat, Lasconi a picat testul capacității de a depăși tribalismul”
20:58Concursul „Pasărea Anului”, organizat în Noua Zeelandă, are drept câștigător un pinguin: Hoiho cel cu ochii galbeni
20:48„Jignire” pentru Ciolacu: Buzăul face parte din Moldova, cel puțin din punct de vedere seismic. Directorul Institutului pentru Fizica Pământului: Cutremurul din Buzău face parte din activitatea seismică normală a zonei Vrancea
20:40Înregistrările cu patroni făcute pe ascuns de angajați pot fi folosite în litigii de muncă, a decis Înalta Curte
20:34Boris îneacă Europa: furtuna excepțională abătută asupra Europei Centrale și de Est aduce noi inundații de amploare
20:28Femeile care nu poartă văl nu vor mai fi „deranjate” de poliția moravurilor, promite noul președinte iranian
20:22Cutremur de 5,4 grade în județul Buzău, resimțit și la București, dar și în Republica Moldova
19:19EXCLUSIV Aflat în vizorul DNA pentru relația cu generalul Dumitru Dumbravă (ex-SRI), afaceristul Tufan vinde terenuri de 4,8 milioane de euro și sponsorizează un partid cu 750.000 lei
17:42Antena 3 susține că Klaus Iohannis ar putea candida la Senat, pentru PNL. Liberalii neagă: „Nu s-a discutat în PNL acest lucru”
17:36Moscova amenință ONU și Crucea Roșie: Să nu accepte invitația Ucrainei de a se deplasa în Kursk
17:29Ce problemă mai are Trump: Taylor Swift. Candidatul republican a scris că o „URĂȘTE” pe artistă
17:22Germania a suspendat Schengen-ul terestru de luni, 16 septembrie. Controalele la frontieră, valabile șase luni
17:20România, țara din UE cu cel mai mare procent al persoanelor suferind de sărăcie severă – Eurostat
17:16Deputata Raisa Enachi susține că a fost bătută în propriul birou de consilieri AUR, de față cu polițiști locali. Enachi a intrat în Parlament pe lista AUR, dar a părăsit partidul
17:10Cât dă social-democratul Ciolacu pentru un decedat în inundații: 10.000 de lei