/

Un pilot român care a aterizat de multe ori pe aeroportul japonez unde două aeronave s-au ciocnit: Haneda, un aeroport foarte dificil. Să le spunem „Mulțumesc!” însoțitorilor de zbor

Aeroportul Haneda, foarte complicat - pilot român
Aeroportul Haneda, foarte complicat - pilot român (sursa: CBS News)

Aeroportul Haneda, foarte complicat – pilot român. Dumitru Oprisiu a explicat de ce aeroportul Haneda este extraordinar de dificil pentru piloți. Pe acest aeroport japonez s-au ciocnit două aeronave. Cea de călători avea aproape 400 de persoane la bord și toate au supraviețuit.

Aeroportul Haneda, foarte complicat – pilot român

„Haneda , este cel mai mare aeroport al Japoniei si al 4 –lea in lume ca trafic , cu peste 700 miscari zilnic si anual peste 80.milioane de pasageri tranzitati prin acesta .

Citește și: Fosta ostatică Mia Schem își relatează experiența: „Nu există civili inocenți în Gaza”. Ținută în captivitate la o familie cu copii, ea relatează cum era înfometată și umilită

Am zburat deseori spre acest aeroport . Chiar penultima cursa din cariera , in Feb. 2017 a fost la Haneda. Desi este unul dintre cele mai bine puse la punct aeroporturi pe care am aterizat , cu dotari de infrastructura , navigatie , radiocomunicatii si supraveghere de ultima generatie , nu este un lucru chiar simplu de aterizat acolo .

Pozitionarea in Golful Tokyo , numeroasele restrictii de survol deasupra zonelor locuite ,datorate evitarii zgomotului , aglomeratia si nu in ultimul rând vremea rea , mai ales in perioada trecerii taifunelor , fac din Haneda unul dintre aeroporturile care necesita , mai ales pentru aterizare pe pista 23 , o pregatire speciala a echipajelor , o atentie deosebita cu un consum nervos pe masura .

„Am trecut prin situații limită”

Personal , am trecut prin situatii limita , cand zona Hanedei si a Naritei , celalalt aeroport al Tokyo ului , erau inchise ore bune datorita trecerii centrului taifunului , traficul intarziat se aglomera si arata asemenea unui viespar , dar de aeronave sosite de peste Pacific , dinspre Europa , Australia ,din intreaga lume , toate in limita de combustibil si fiecare dorind prioritate la aterizare .

Pe ecranul TCAS ului nu mai puteai distinge care aeronava este deasupra , care dedesubtul tau .

In cateva situatii , controlorii de trafic pareau ca sunt depasiti de situatie , desi in fapt erau profesionisti desavarsiti , si nu odata am evitat noi , echipajele , sa-i urmam instructiunile care cu siguranta ar fi dus la incidente .

„Noapte fiind îți era și frică să privești afară”

Nu odata TCAS ul ne avertiza ca ne apropiem periculos de o alta aeronava .

La fiecare 2-3 minute iti schimba pista pe care- ti autoriza apropierea .Noapte fiind iti era si frica sa privesti afara de multitudinea luminilor proiectoarelor si al lampilor rosii de anticoliziune ale celorlalte aeronave .

Ai exclusivitățile DeFapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

Dese erau intreruperile apropierii si urmarea procedurii de ratare a aterizarii , ceea ce , in vremea de afara , rezerva redusa de combustibil si secventa in care urma sa fii pus pentru o noua apropiere pica , ca un traznet. Dar pana la urma se descurcau exemplar . Opinia mea ca sunt unii dintre cei mai solicitati controlori de trafic din lume , si repet ,foarte buni profesionisti .

„Admirația pentru întreg echipajul”

Dar , cine stie ce s-o fi intamplat acolo ? Neprevazutul se afla la tot pasul . Banui , dar ma abtin de la orice comentariu , si ar trebui toti sa facem asta . Sa lasam pe seama anchetatorilor sa elucideze cauzele .

Totusi , ce am putea face , ar fi sa exprimam simpatia pentru defuncti , recunostinta Divinului pentru cei crutati de aceasta trista intamplare si admiratia pentru intreg echipajul , mai ales cel de cabina , pentru modul cum au actionat cu inalt professionalism , astfel ca nici una dintre cele 379 persoane evacuate nu a avut de suferit , deasemenea profesionalismul echipelor de salvare de la sol .

O performanta magnifica , un exemplu care ar trebui studiat in cadrul programelor de pregatire a tuturor celor raspunzatori de siguranta zborului . Iar atunci cand calatorim cu avionul , sa nu uitam ca ei , insotitorii , sunt acolo in principal , pentru a avea grija de viata dumneavoastra , iar la intrarea in aeronava sa le spunem un simplu buna ziua , iar la coborare un multumesc.

O merita din plin , credeti-ma. O spun din experienta celor peste 40 de ani pe care i-am petrecut alaturi de ei .”, a scris pilotul pe Facebook.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

21:40Geoană, declarație riscantă despre Ucraina: insinuează că România ar fi trebuit să blocheze exportul grânelor ucrainene. O astfel de decizie ar fi produs satisfacție la Moscova
19:12Polonia va construi fortificații pe întreaga frontieră de est pentru a stopa fluxul de migranți dinspre Belarus, dar și pentru apărare în caz de conflict armat
19:07VIDEO Piesa cu care Israelul speră să câștige Eurovision: titlul „October Rain”, schimbat cu „Hurricane”, pentru că se referea la masacrul din 7 octombrie
14:55Blocul Național Sindical cere reducerea taxelor pe muncă și creșterea impozitelor pe alte venituri și pentru firme, acum taxate ca în „paradis fiscal”
13:57Ciolacu, atac la primarul PNL al Constanței și laude către controversatul ex-șef al ANPC: „S-a implicat pentru protecţia consumatorilor, de fapt pentru protecţia românilor”
13:16Uriașul efort al statului pentru salvarea lui Florin Piersic: 11 medici mobilizați de Paște, adus la București cu avion SMURD scos de la un exercițiu NATO, plimbat prin patru spitale
12:44Atacuri PSD-PNL: social-democrații prezintă Lamborghini-ul baronului Dumitrescu, Florin Roman le amintește că reprezentanții lor sunt în Italia, în arest la domiciliu
10:44Noaptea în care aurora boreală a învelit România: fotografii cu cerul în culori nemaivăzute au inundat internetul. Explicația: o furtună solară enormă
10:15Șoferii de Uber și Bolt vor și ei acces pe benzile unice de circulație, cum au transportul în comun și taximetrele
10:00Băutor profesionist: 1,6 la mie alcool în sânge la volan, dar „coerent, fără tulburări de echilibru sau imprecizie în mișcări”. Amenda: 12.800 de lei
19:04Care sunt site-urile pe care poți găsi cele mai ieftine vacanțe în România și străinătate, cu oferte detaliate pe cazare și transport
18:19Postul lui Dan Voiculescu, atac la Ciolacu în ziua în care începe campania electorală: alimentele cumpărate de liderul PSD cu 93,50 lei s-au scumpit substanțial, arată Antena 3
17:08VIDEO Șobolani jucăuși ziua în amiaza mare în Sectorul 3 din București, pe un trotuar dintr-o mare intersecție
16:39Portretul sinecuristului pesedist, promovat în consiliul general al Capitalei: de la angajat prost plătit al unui hotel din Germania la șefia companiilor CFR. Legăturile cu Negoiță
15:26Factura pentru recepția Pasajului Basarab, pe care se circulă ilegal de zece ani: 130 de milioane de lei. PMB negociază cu constructorul