/

Germania a introdus un bilet lunar unic de transport. Costă 49 de euro

Germania a introdus un bilet lunar unic de transport Foto: Facebook Deutsche Bahn

Germania a introdus, de la 1 mai, un bilet lunar unic de transport. Acesta costă 49 de euro.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Prin această inițiativă, țara vrea să sprijine populația în fața inflației, încurajând în același timp utilizarea transportului în comun, care este mai puțin poluant. Automobilul individual termic este o sursă majoră de gaze cu efect de seră, care sunt motorul încălzirii globale, relatează francetvinfo.fr.

Biletul Deutschland-Ticket oferă acces nelimitat la autobuze, metrou, trenuri locale și regionale – trenurile de mare viteză sunt excluse.

Germania a introdus un bilet lunar unic de transport.

Asociația germană a operatorilor de transport public (VDV) se așteaptă la cel puțin 16 milioane de viitori abonați, într-o țară cu 84 de milioane de locuitori. Aproximativ 750.000 de bilete au fost deja vândute, fără a lua în calcul cei care și-au transformat abonamentul obișnuit în Deutschland-Ticket.

S-a ajuns la un acord de finanțare între regiuni și statul federal, care vor plăti fiecare câte 1,5 miliarde de euro pe an, pentru a evita creșterea deficitului Deutsche Bahn, operatorul feroviar național, estimat la 30 de miliarde de euro. Aceste cheltuieli sunt criticate de opoziție. Banii ar fi trebuit să fie folosiți „pentru îmbunătățirea și renovarea infrastructurii feroviare”, a declarat deputatul creștin-democrat Michael Donth. Rețeaua este îmbătrânită, cu un necesar de investiții de 8,6 miliarde de euro pe an timp de un deceniu.

Citește și: Teodosie Tomitanul are credite bancare de 500.000 de lei pe care le ascunde de ANI. Nu se știe în cât timp trebuie să le returneze

Doar 65,2% dintre trenurile pe distanțe lungi au ajuns la timp în 2022, o scădere de 10 puncte în decurs de un an. Aceste dificultăți au fost scoase la iveală atunci când a fost introdus primul bilet low-cost, vara trecută. Pentru 9 euro pe lună, germanii puteau utiliza toate mijloacele de transport regionale. A fost un succes uriaș, cu 52 de milioane de bilete vândute, dar operatorii feroviari au avut dificultăți în gestionarea acestei situații.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

21:03CFR Călători, pierderi estimate de peste un miliard de lei în 2024, de aproape cinci ori mai mari decât în 2023
18:55Maia Sandu laudă România la 34 de ani de la Podul de Flori: „Cu ajutorul României, vom deveni și noi parte a familiei europene”
18:02Salariile uriașe din compania de stat care, deocamdată, n-a construit nici un kilometru de autostradă. Directorul companiei va avea 10.000 de euro pe lună
15:18Rusia a anunțat exerciții nucleare în apropierea granițelor ucrainene, ca răspuns la declarațiile unor lideri occidentali privind posibilitatea de a trimite soldați NATO în Ucraina
12:56Singurul politician care își atacă public adversarul în zilele de Paște: „Nu ești dus la biserică, nu mănânci usturoi ca noi”
12:30Publicitate electorală pentru Firea, la Antena 3: pe un solo de pian, soțul Pandele, cu vocea gâtuită de emoție, îi face declarații soției, pe care o ține de mână
09:52De Paști, unii români au urcat pe munte. Apoi au sunat la Salvamont să-i dea jos. În unele cazuri a fost nevoie și de SMURD
09:43Șeful CIA se implică în negocierile dintre Hamas și Israel pentru încetarea ostilităților din Gaza. Discuții la Doha
09:17EXCLUSIV Cum au ajuns „baronii” Iulian Dumitrescu (PNL) și Robert Negoiță (PSD) să facă afaceri din bani publici prin intermediul aceluiași paravan șpăgar
21:05Viktor Orban, liderul naționalist de la Budapesta, începe să aibă probleme electorale înaintea scrutinului pentru PE. Alocațiile mici pentru copii, temă de campanie
20:05Pariorii nu cred în Burduja: cotă catastrofală pentru candidatul PNL. Cine are cota cea mai bună, la distanță de ceilalți competitori
17:27Actele antisemite la nivel mondial, cifre-record mai ales în ultimele șapte luni, după atacul terorist al Hamas în Israel de la 7 octombrie 2023
16:29În timp ce Putin participa la slujba de Înviere, rachete și drone rusești ucideau și răneau ucraineni care se îndreptau spre biserici
13:20VIDEO Părintele Calistrat de la Mănăstirea Vlădiceni, după ce Ciolacu a cerut să nu mai fie jignit că ar fi moldovean: „Mârlan fără educație”
12:29Încă un candidat la primărie, blocat de justiție: candidatura actualului edil din Silivașu de Câmpie, respinsă. Îi va lua locul fiul său, care luptă pentru PSD