/

Ungaria continuă să blocheze sancțiunile UE privind importul de petrol rusesc, deși i s-a oferit o perioadă de tranziție până în 2024 (surse Bloomberg)

Ungaria continuă să blocheze sancțiunile UE Foto: Facebook Viktor Orban

Ungaria continuă să blocheze sancțiunile UE privind importul de petrol rusesc, deși i s-a oferit o perioadă de tranziție până la finalul anului 2024, arată surse diplomatice citate de agenția Bloomberg. Potrivit agenției, discuții „private” între ambasadorii la UE au avut loc și azi.

Ungaria continuă să blocheze sancțiunile UE

Ungariei și Slovaciei li s-a oferit o perioadă de tranziție până la finalul anului 2024, iar Cehiei până în iunie 2024.

Uniunea Europeană ar dori ca, din ianuarie 2023, să interziză achiziționarea de petrol din Rusia. UE ar dori să anunțe această măsură înainte de 9 mai, când Putin organizează, la Moscova, Ziua Victoriei. Amânările din UE vor avea efect și asupra măsurilor pe care dorea să le stabilească, azi, grupul celor șapte state industrializate.

Conform planului UE transmis statelor membre săptămâna trecută, companiilor europene și persoanelor fizice li s-ar interzice, de asemenea, să furnizeze nave și servicii, cum ar fi asigurări, necesare pentru transportul petrolului în țări terțe. Măsurile vor intra în vigoare în termen de trei luni.

Alte măsuri propuse de UE sunt:

  • Alte trei bănci rusești, inclusiv cea mai mare bancă rusească, Sberbank, eliminate din SWIFT
  • Persoanele fizice și juridice rusești nu mai pot cumpăra proprietăți în UE
  • Sancționarea Alinei Kabaeva și a patriarhului Chiril
  • Sancționarea a zeci de militari și a firmelor care echipamente, provizii și servicii armatei rusești

Citește și: Șoc la televizunea rusă: un respectat analist militar desființează planul mobilizării generale și starea armatei ruse

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

12:13Ciolacu va acorda oamenilor lui Dan Voiculescu 6-7 locuri eligibile pe listele de candidați PSD
11:36Culturile de cartof vor dispărea din România, avertizează fermierii. Acum, se cultivă sub 15% din ce se cultiva acum zece ani
11:25Practici la Profi: prețuri mai mari la casă decât la raft și kilogramul de 900 de grame. Amenda: 50.000 de lei
11:07Boris Johnson susține că, în 2017, Netanyahu i-a pus microfoane în baia de la Ministerul de Externe
10:35După fabulosul dar de nuntă, de 400.000 de euro, George Simion a dat lovitura și cu darul de la botezul copilului său: cât două case auriste
08:46Hainele de firmă în școli, unul din principalele motive de hărțuire (bullying): elevii care nu au, luați la țintă de cei cu părinți mai avuți
21:56Șpagă istorică plătită de Putin pentru a opri integrarea Republicii Moldova în UE: 15 milioane de dolari la 130.000 de alegători
18:29Un șantier din România va construi primul portavion de drone, o premieră în UE
16:33Medic român, după ani în străinătate: În Germania, poţi merge cu asigurarea fie la privat, fie la stat, doar firma spitalului e diferită
16:05Pensia specială medie a judecătorilor și procurorilor a crescut cu 15% într-un an, mult peste rata inflației, și a ajuns la 25.166 de lei. Unele sunt mai mari
14:00Nicuşor Dan prezintă 20 de solicitări pentru candidaţii la parlamentare şi prezidenţiale; săptămâna viitoare se va întâlni cu aceştia
11:55Pentru că banii din PNRR nu mai vin, Transporturile scot un miliard de lei din Fondul de rezervă, pentru plata constructorilor care fac autostrăzi
11:21Numai asta ne lipsea: România, singura țară din UE în care există meseria de expert în dezvoltare durabilă. Vor fi 2.000 de astfel de experți în 2025
11:10Prețurile utilităților vor crește în 2025. Apa curentă și canalizarea, scumpiri cu până la 25%
10:52Zona crepusculară rutieră Podu Iloaiei: o banală variantă ocolitoare în jurul unui orășel, de 4,5 km cu doar două benzi, costă 130 de milioane de lei