/

Ucraina a dragat Bâstroe doar în scop de întreținere a șenalului navigabil, arată primele date analizate de Apele Române – surse Mediu

Ucraina a dragat Bâstroe doar în scop de întreținere Foto: Twitter

Ucraina a dragat Bâstroe doar în scop de întreținere, arată primele date analizate de Apele Române, care a primit informații de la ministerul Transporturilor, susțin surse din ministerul Mediului. Ministerul Transporturilor a făcut măsurătorile, dar Apele Române le interpretează.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Datele care au ajuns până acum la Apele Române au fost colectate pe partea română a graniței.

Ucraina a dragat Bâstroe doar în scop de întreținere

Dragările de întreținere au fost punctuale, doar în anumite zone, apreciază Apele Române. Potrivit datelor primite de la ministerului Transporturilor, pe Chilia s-a dragat pentru întreținere doar strict punctual la intrarea din brațul Chilia în canalul Bâstroe, adâncimea în acea zonă fiind de 6,80-7 metri, în timp ce pescajul maxim al navelor este în jur de șase m. Doar nave mici pot să treacă pe Chilia și să intre pe Bâstroe. Sa-r mai fi făcut dragări de întreținere pe canalul Solomonov  (care se află pe teritoriul ucrainean) respectiv punctual în fața portului Izmail și la ieșirea din Bâstroe în mare (deci tot pe teritoriul ucrainean).

Ministerul Transporturilor a comparat datele de acum cu măsurătorile pe care le avea din 2004 și a reieșit că situația este neschimbată.

Potrivit măsurătorilor, la intrarea din Chilia în Bistroe au fost îndepărtate doar aluviunile/depunerile naturale excesive acumulate în ultimii ani, având în vedere că s-a ajuns la adâncimea din 2004/2005. Această adâncime reflectă prima fază a proiectului de navigație, care prevedea navigarea unor vase cu pescaj de aproape 6 metri. Ulterior, lucrările de dragare pentru dezvoltarea proiectului s-au oprit. 

Abia ân a doua fază a proiectului – care nu a mai fost realizată – s-ar fi ajuns la lucrări de adâncire la intrarea din Chilia în Bistroe.

Citește și: După eșecul palmierilor, Robert Negoiță anunță că Hala Laminor va deveni grădină botanică cu plante exotice

Măsurătorile pe Canalul Bâstroe, cerute de autoritățile române pentru a fi lămurită problema lucrărilor de dragare făcute de ucraineni, au început la final de aprilie, după ce în 21 martie Ucraina și-a dat acordul scris în acest sens. 

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

10:35După fabulosul dar de nuntă, de 400.000 de euro, George Simion a dat lovitura și cu darul de la botezul copilului său: cât două case auriste
08:46Hainele de firmă în școli, unul din principalele motive de hărțuire (bullying): elevii care nu au, luați la țintă de cei cu părinți mai avuți
21:56Șpagă istorică plătită de Putin pentru a opri integrarea Republicii Moldova în UE: 15 milioane de dolari la 130.000 de alegători
18:29Un șantier din România va construi primul portavion de drone, o premieră în UE
16:33Medic român, după ani în străinătate: În Germania, poţi merge cu asigurarea fie la privat, fie la stat, doar firma spitalului e diferită
16:05Pensia specială medie a judecătorilor și procurorilor a crescut cu 15% într-un an, mult peste rata inflației, și a ajuns la 25.166 de lei. Unele sunt mai mari
14:00Nicuşor Dan prezintă 20 de solicitări pentru candidaţii la parlamentare şi prezidenţiale; săptămâna viitoare se va întâlni cu aceştia
11:55Pentru că banii din PNRR nu mai vin, Transporturile scot un miliard de lei din Fondul de rezervă, pentru plata constructorilor care fac autostrăzi
11:21Numai asta ne lipsea: România, singura țară din UE în care există meseria de expert în dezvoltare durabilă. Vor fi 2.000 de astfel de experți în 2025
11:10Prețurile utilităților vor crește în 2025. Apa curentă și canalizarea, scumpiri cu până la 25%
10:52Zona crepusculară rutieră Podu Iloaiei: o banală variantă ocolitoare în jurul unui orășel, de 4,5 km cu doar două benzi, costă 130 de milioane de lei
10:09Un fost polițist se pensionează la 48 de ani și va avea o pensie de cel puțin 25.000 de lei pe lună
09:13Ce le-a spus Diana Șoșoacă mușchiuloșilor din partid, după ce i-a aliniat în fața ei
21:29Rusia a testat pentru prima oară sistemul național de alertare a populației în caz de atac aerian
21:22Sistemul antiaerian al Israelului, desprins din Star Wars: rachete interceptoare care pot depăși și atmosfera Terrei și lasere, active din 2025. Ce sunt Arrow, Iron Dome și Iron Beam